חדשות  דעות
רצח נשים בחברה הערבית - מצב חירום לאומי
ראונק נאטור
פורסם: 09.12.15, 16:43
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות ב-64 דיונים
1. כתיבה רהוטה ויפה.
חיים   (09.12.15)
צריך לתת לנשים להוביל.
הנשים יצליחו במקום בו נכשלו הגברים.
2. קול אמיץ וחשוב. בהצלחה
אורית   (09.12.15)
שוויון האשה ושמירת זכויותיה ולצערנו גם חייה היא מטרה חשובה מאין כמותה. חינוך חינוך ועוד פעם חינוך, של ילךדים, נערים ובוגרים יוביל לתוצאה הראויה. הבסיס לכבוד האישה הוא חינוך לכבוד האדם והוקעת תרבות של אלימות ושל גבריות
3. כבוד המשפחה הערבית
הקורא בין השורות   (09.12.15)
במקום להטיל את האשמה ,בנוהג שקיים בחברה הערבית ( בחברה היהודית לא רוצחים על כבוד המשפחה !!!), מאשים הכותב שאני מניח שהוא ערבי , את הרשויות של המדינה היהודית. גם בחברה היהודית יש אנשים מתוסכלים וקשי יום - הם לא רוצחים על כבוד המשפחה . הטלת האחריות על השלטון במקום על הכבוד הערבי היא שרלטנות במיטבה, ונסיון נואל לפטור את החברה הערבית מאשמה למעשיו , ולהטילה על הציבור כולו.
4. Perspective
YK   (09.12.15)
Arab women are murdered by Arabs. Such a campaign must start within the Arab society, alas the Arab Kneset members are too busy ranting against Israel
instead of working for their own constituents
National service (Sherut Le'umi) of Arab youth in Arab communities would be a good start
5. רצח בחברה הערבית - מצב חירום בינלאומי.
טל   (09.12.15)
6. ברגע שאמר "הכיבוש המיותר" הפסקתי להתעניין המאמר.
סם   (09.12.15)
7. תקציר: ערבים רוצחים ערבים, היהודים אשמים.
ויק ,   חלם   (09.12.15)
8. מה עם רצח יהודים בחברה הערבית? זה לא מטריד אותך?
פשקולטוב   (09.12.15)
9. ראונק: התתמכי בהרחבת "מצב החירום" לכלל הנרצחים ע"י ערבים?
ירושלמי   (09.12.15)
החברה המוסלמית אלימה כלפי נשים, להטב"ים וגם כזכור כלפי יהודים. האם בין הנרצחות ישנן נשים ערביות נוצריות? לא זכור לי מקרה כזה.

האם המאמץ שאת מייצגת צריך להתמקד רק בנשים ערביות? מדוע לא להוקיע את האלימות המוסלמית ככלל?
10. ערבים רוצחים ויהודים אשמים,כל כך אופייני לתרבות שלא מסוגלת
נועה   (09.12.15)

לביקורת עצמית.תבואו בטענות קודם כל לחברי הכנסת שלכם!
11. יש גבול למה שהמדינה יכולה לעשות בלי שיתוף פעולה
(09.12.15)
ובחברה הערבית אין שיתוף פעולה כזה בשום מישור. כל זמן שהערבים כמגזר רואים את המדינה כגורם עויין ומסרבים לשתף איתה פעולה כל ניסיון להשפיע על החברה הערבית נידון מראש לכשלון במקרה הטוב, וישיג תוצאות הפוכות במקרה הרע.
הרי כולנו יודעים מה קורה כשהמשטרה מנסה להיכנס לכפר ערבי, ולא משנה אם זה כדי לחלץ אישה מוכה, לתפוס עבריינים או לאסוף נשק בלתי חוקי.
12. מבלי לזלזל, חלילה, בנושא, רצח בחברה הערבית ככלל הוא מצב...
דורון ,   מזרח תיכון חדש   (09.12.15)
חירום לאומי. רצח נשים הוא מקרה פרטי של בעיית אלימות קשה בקרב האוכלוסייה הערבית. לא שחלילה לא צריך לטפל גם במקרה הפרטי הזה, אבל אי אפשר לעשות את ההפרדה.
13. מתי הערבים יקחו אחריות ויפרשו את המציאות בצורה מציאותית ????
נימרוד   (09.12.15)
14. זה מה שיוצא .
(09.12.15)
זה מתחיל בחינוך שאתם נותנים לילדים שלכם .נגד המדינה .ונגד כל מה שהוא שלא
מוסלמי .כולל עם כובש .תחנכו אותם שאן לכם מה לעשות בארץ אבותנו .
הכול מתחיל בשקרים שלכם .אתם עם רופס .שלא מסוגל לדאוג לעצמו.
15. אז כולם אשמים חוץ מהרוצחים? את ממש סטריאוטיפ מהלך
יהודה   (09.12.15)
שוב ישראל אשמה שערבים רוצחים נשים על כבוד המשפחה.
שוב הכיבוש אשם שערבים רוצחים נשים על כבוד המשפחה.
שוב מיעוט מוסדות לנשים מוכות ערביות אשם שערבים רוצחים נשים על כבוד המשפחה.

ישראל גם אשמה בכל רציחות "הכבוד" של נשים בשאר מדינות ערב?
הכיבוש הוא זה שגורם לחמולה לגונן על בניה שידוע שרצחו ולא לתת עדות בחקירת משטרה?
המצב הכלכלי גורם להתקפות על שוטרים ואמבולנסים שמגיעים במקרים הנדירים שיש דיווח על אלימות נשים?
האם מעון לנשים מוכות יגן על אישה שבעלה/אחיה/אביה החליט להרגה?
הוא החליט לרצוח אז מה שישמור עליה הוא "אין כניסה ללא אישור" על דלת המעון?

מתי יתחיל איזשהוא דיאלוג פנימי בחברה הערבית שמעיז לשאול האם לרצח נשים יש השלכות שליליות ושאולי בכלליות, רצח הוא מעשה ראוי לגינוי?
למה רמת האחריות האישית בחברה הערבית היא של ילדים בבית ספר יסודי?

ברור לך שקמפיין מצד ה"מדינה הציונית" נגד רצח נשים יגרום לאפקט הפוך.
ברור לך שנסיון לעצור רוצחי נשים יביא לזעקות על גזענות והתנשאות מול המסורת המכובדת הערבית

שום דבר שמדינת ישראל תעשה לא ימגר רצח נשים במגזר הערבי.
אם המגזר הערבי לא יקיא רוצחים מתוכו, התופעה תימשך והעולם הערבי לנצח ישאר בנכשלותו.
16. על איזה כיבוש מדברת הכותבת?!
יהודיה   (09.12.15)
"הכיבוש המיותר הפך את שפיכות הדמים לחלק מהמחזה היומי והטבעי של הציבור הערבי בישראל".
למיטב הבנתי ערביי ישראל אינם נמצאים תחת כיבוש.
אם הכותבת רואה עצמה כבושה, תתכבד ותעקור למקום אחר.
17. המון דברים נכונים, אבל איכשהו הסיבה הראשונה היא כיבוש??
זיו   (09.12.15)
שכחת לציין שבזכות היהודים אתם חיים במדינת עולם ראשון ולא בחלק מהכליפות של דאעש.

כל היתר שכתבת נכון ובמקום. צריך תקציבים וצריך חינוך. אבל להאשים שהערבים עניים וחיים בסביבה אלימה בגלל היהודים זה לא יותר מבדיחה - ראי סוריה, עיראק, עזה, מצרים, מעמד האישה בסעודיה, בפקיסטן, אפגניסטן וכו'.
18. איבדת אותי בכיבוש. מה לערביי ישראל ולכיבוש?
(09.12.15)
ציטוט: "על המדינה לשאת את האחריות על כך שבדרך כלל, רוב הרוצחים הם בעצמם קורבן לדיכוי ממסדי מתמשך, וחיים בתנאים כלכליים וחברתיים קשים. על כך, שהכיבוש המיותר הפך את שפיכות הדמים לחלק מהמחזה היומי והטבעי של הציבור הערבי בישראל."

אכן, המצב הזה של עם שנמצא תחת משטר צבאי הוא לא בריא, אבל לצערי זה לא הולך להשתנות לפי תוצאות הבחירות האחרונות. ועם זאת, ערביי ישראל לא נמצאים בשטחים הפלסטיניאים.
להאשים במצב הזה את האלימות של גברים במגזר הערבי הוא לא ראוי. האלימות פה היא תוצאה של מוסכמות חברתיות שמקובלות במגזר הערבי. יש עוד גורם: חוסר הכבוד הגלוי במגזר הערבי כלפי רשויות החוק והמדינה עצמה.
אני מסכים, נדרשת פעולה של המדינה - זה ברור. אבל גם ואף יותר חשוב, נדרשת יוזמה מתוך המגזר הערבי לשיתוף פעולה ומיגור התופעה.
המדינה טועה בדבר אחד שציינת והוא "הרגלים עתיקי ימים שאין מנוס מהם", בהחלט יש מנוס ואפשר לשנות, אבל אם המגזר מזלזל במדינה, אז הוא לא ישתנה גם אם המדינה תעודד את זה.
אז בנימה אופטימית: המשיכי בקידום הנושא בתוך המגזר ואם הממשלה הספציפית הזאת לא משתפת פעולה, יש ארגונים ישראליים אחרים שישתפו פעולה. בהצלחה
19. שוב הכיבוש?
איןשם ,   איןמגורים   (09.12.15)
יאללה בסדר אפשר להחזיר את הראש מתחת לחול - על החתום זילפה בת יענה.
20. הנשים שמחנכות לאלימות , גזענות ופגיעה בחפים מפשע משלמות
המחיר המלא של החינוך ,   הערבי   (09.12.15)
את המחיר המלא של החינוך שהקנו לילדיהן.
האלימות לא נעצרת רק בפגיעה ביהודים. האלימות מחלחלת ובסופו של דבר פוגעת גם במשפחתן
21. ברור, המדינה אשמה בתרבות הדפוקה שלכם, באלימות המוסלמית
שם   (09.12.15)
עד שלא תלמדו לקחת אחריות על מעשיכם, על התרבות המוסלמית הדפוקה שלכם, לעולם לא תצאו מימי הביניים התרבותיים בהם אתם חיים.
כאילו שבמדינות ערב אין בכלל רצח נשים, שם הרי הכל נופת צופים. רק כאן, אקיבוש אשם.

לא טוב לך? לכי מכאן, זאת ממילא מעולם לא הייתה מדינתך ולא תהיה. הגיע הזמן לסיים את שרידי הכיבוש הערבי בארץ ישראל רבתי.
22. אני רק שואל
תמה ,   מרכז   (09.12.15)
למה מציינים שיש רק 2 מקלטים לנשים ערביות - למה מפרידים ערביות מיהודיות ?
אי אשפר לשכון באותו מקלט ?
23. הפסקתי לקרוא ב"אקיבוש"
י.ט   (09.12.15)
24. מציע לשלוח מכתב לחכ"ים המייצגים אותך...
איציק ,   תל אביב   (09.12.15)
...ביום שטיבי, זחאלקה וגאטס יפסיקו להשתין עליכם מהמקפצה הפלסטינית.
25. כמו תמיד, התינוק הערבי לא יודע לקחת אחריות על מעשיו
טובלי ,   מרכז   (09.12.15)
26. עונש מוות ושריפת הגופה לרוצחים על רקע כבוד המשפחה!!!!
אדם חופשי   (09.12.15)
27. פעם אחת אפשר בלי הכיבוש?
בכל השאר את צודקת   (09.12.15)
28. הכל בגלל הכיבוש!!!!!!!!!
ראונה צודקת   (09.12.15)
29. לא יאומן!!! עוד לא נולד הערבי/ה שיקחו אחריות על עצמם!!!
מאמר ערבי   (09.12.15)
מתוך הכתבה:

"על המדינה לשאת את האחריות על כך שבדרך כלל, רוב הרוצחים הם בעצמם קורבן לדיכוי ממסדי מתמשך. הכיבוש המיותר הפך את שפיכות הדמים לחלק מהמחזה היומי והטבעי של הציבור הערבי בישראל."

הכיבוש אשם, ברור, לא חשבנו אחרת.
לערבים כבר מזמן נעלמה בלוטת האחריות האישית מהגנים.



30. ערביי ישראל כבושים? כבשנו אותם מהמנדט הבריטי? חיים בסרט ערבי
איציק   (09.12.15)
אופייני לערבים להאשים את ישראל בפשעים שהם מבצעים. או להאשים כל ממשלה בכל מדינה שבה הם נמצאים. או שהסונים מאשימים את הסונים. או שהסונים מאשימים את השיעים. או שהבדואים מאשימים את הקדמה. או שהחמס מאשים את המצרים. או שארדואן מאשים את רוסיה. אותו סיפור כל הזמן! אני תוקפן אבל זה בגלל מישהו אחר! לכו לקיבינימט כבר, נמאסתם יחבורת מטומטמים
תגובות נוספות
חזרה לכתבה