רכב  איכות הסביבה
צפו: החשמלית של ניסאן בתפקיד תחנת הכוח של העתיד
ניר בן זקן
פורסם: 14.03.16, 18:27
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות ב-9 דיונים
1. עוד חזון למועד ....
(14.03.16)
2. למצברים יש חיסרון אחד ויחיד שהופך אותם ללא יעילים במכוניות
(14.03.16)
חשמליות: הכובד שלהם.

הכובד שלהם גורם להעמסת המכונית, לאימוץ המנוע החשמלי ולמשיכת יותר ויותר זרם מהם בקצב יותר מידי גדול שגורם להם להתרוקן לאחר נסיעה קצרה.

האנושות בכלל לא התקדמה בעשרות השנים האחרונות מבחינת שינוי כובד המצברים.

רק תיקחו לדוגמא את המצבר שקיים בכל מכונית בנזין. הוא כבד מאד והוא משמש אך ורק להנעה הראשונית של המנוע וזהו.

כעת דמיינו לעצמכם מה הכובד של מצבר במכונית חשמלית שצריך לספק זרם במשך כל זמן הנסיעה של המכונית.

עד שלא ימציאו מצברים קלים יותר, לא תהיה מכונית חשמלית זמינה.




3. Non Practical Dreams, Dreams & More Dreams...
DANY - דני ,   TORONTO - טורונטו   (14.03.16)
4. ניצול כל גרם של אנרגיה..
(14.03.16)
שם הפסקתי לקרוא. כשאנרגיה תימדד בגרם אני אחזור לקרוא. מבאס לקרוא כתבות כאלה. אפשר בקלות לרשום כל ג'אול של אנרגיה ורק להזכיר שג'אול היא יחידת מידה של אנרגיה, אף אחד לא ימות מזה.
5. קישקוש בלבוש
דנידין   (14.03.16)
העברת אנרגיה חשמלית כרוכה בפחת הנובע מהתחממות הסוללות גם בטעינה וגם בפריקה.
חלקי הסוללה והמוליכים מתנגדים לזרם החשמלי. התנגדות זו יוצרת חום.
זהו למעשה איבוד אנרגיה.
לקחת אנרגיה (בד"כ מזהמת), הפכת אותה לאנרגיה חשמלית, שינאת אותה בשנאים שיצורם מזהם, שנאים שצורכים אנרגיה בעצמם, דחפת אותה במעלה כבלי מתח עליון, שצורכים בתורם אנרגיה, העברת אותה בתחנות השנאה בדרך (שוב זיהום בייצור, פחת של אנרגיה), וכך משנאי לכבל ומכבל לשנאי עד לעמדת ההטענה (האלחוטית?! - זה האבא של הבזבוז).
עכשיו המכונית תפרוק את המטען החשמלי המחורבן שלה לבית וחזרה, לבית וחזרה.
פינג-פונג אינסופי במהלך חייה של המכונית.
שוב פחת אנרגיה אין סופי, חימום הסביבה הקרובה, חימום וזיהום כדוה"א.
והסוללה.
הסוללה - אורך חייה מוגבל. מטעינה לטעינה היעילות יורדת.
גם אם היו מצליחים לייצר סוללה קלילה - עדיין השיטה של המשחק הידוע מהילדות של 'חבילה-עוברת-מילד-לילד' - שיטה מטומטמת לבזבוז אנרגיה.
מישהו שם השתגע.
או יותר גרוע - מאחז עיניים - בדרך לגזור את הבונוס השנתי מבעלי החברה - על מיצוב החברה כפורצת דרך ובעלת טכנולוגיית-על.
בסוף הם עוד יציעו נורה שתאיר את כל רמת-גן...
הפתרון פשוט:
תאי דלק מימני. נצילות מירבית. יעילות מירבית. זיהום אפסי (פליטת מים במקום עשן ופיח), ניתן לייצור באמצעות אנרגיית השמש. קצת מסוכן (בכל זאת גז נפיץ) - אבל עובדים על פתרונות בטיחותיים.
בנוסף - ניצול ואיגום אנרגיית בלימת המכונית בסוללה קטנה יחסית לצורך הפעלת צרכנים קטנים, במקום אלטרנטור.
זה מה שנקרא - 'מיקרו-היברידי'.
יש אנרגיית בלימה - בואו ננצל אותה. וזהו.
6. חוק השקע המנוהל - גזר דין מוות להיברדיות נטענות וחשמליות
קללת אגסי ,   יבוטל החוק   (14.03.16)
שהצבועים שלנו בכנסת יעשו משהו.
חייבים לבטל את החוק אחרת שום מכונית נטענת לא תימכר פה, נקודה.
7. זה לא הסיבה היחידה
שמואלי   (15.03.16)
המצבר משמש גם כקבל גדול המייצב את המתח המופק על ידי האלטרנטור, גם אם אפשר היה להסתפק במצבר קטן להנאה הראשונית עדיין היה נדרש קבל גדול לייצוב.
8. לא יעזור דבר עד שייחיבו את החברות להקטין את יצור הרכב הבנזין
שימי   (15.03.16)
הרעיון הוא טוב מאוד, ,והרבה חברות משקיעות במנסות לייצר מכוניות שכאילו, אבל הבעיה היא שפשוט כל חברה מייצרת 2 מכוניות ,בעיקר מדלק וסולר, וההתחרות בינהם על כמות, מכירות, ולא על שינוי המכירות החשמליות/היברידיות, ולכן כמובן ההשקעה בתשתיות בכל מדינה היא לא כלכלית,
חייבים להקטין את כמות,וסוג כלי הרכב בעולם בעיקר לחברות הגדולות בעולם,
עד שלא יקטן כמות כלי הרכב האילו,וכמות כלי הרכב החשמליים/לא יגבר,וכמובן תגבר ההתחרות ומחירי המכוניות יוזל, אין בכלל סיכוי שכמות המכוניות החשמליות/היברידיות יגדל באופן משמעותי, (גם אם תהיה השתתפות או סבסוד של המדינה ברכבים אילו)
9. אגאסי כבר חשב על זה קודם
אורי   (25.03.16)
אבל ה"טמעות" הישראלית שוב ניצחה את הקידמה
חזרה לכתבה