רכב  איכות הסביבה
"מקומן של מכוניות מזהמות בפח האשפה של ההיסטוריה"
הלל פוסק
פורסם: 23.10.16, 11:40
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 88 תגובות ב-43 דיונים
31. בין רצון ובין יכולת יש פיל בלול תרנגולות...
ישראלי בקנדה   (24.10.16)
כתבה לא רלוונטית. על מנת שיצא לפועל דבר מעיו זה צריכה להיות השקעת ענק בחיפוש תחלופה למנוע בעירה. לשם כך מי שיוכל לעשות זאת הן מדינות ולא רק גופים פרטיים, כגון אלון מאסק. אם לא תתקיים פעולה שכזו רכב חשמלי יכנס לשרות אולי בסוף המאה. כל זאת בהנחה שקצב פיתוח סוללה לטווח ארוך, זולה וידידותית לסביבה ימשיך כמות שהוא. שנית בעיות מזג האויר שייש כיום כתוצאה מנושא של זיהום אויר צריך להתחיל לטפל כעת ולא לגרור רגלים כפי שהממשלות בעולם עושות כרגע (חותמות על אמנות אך הביצוע לא התחיל או יתחיל אלא בעוד עשרות שנים). הדרך להוציא רכבים ממרכזי ערים היא תחבורה ציבורית נאותה. שגם זו בעיה לא קטנה. כי גם אצל אלו שייש את זה עדיין מאוד אבל מאוד קלוקל. אז רצון יש השקעה שזה יקרה אין. בהצלחה למצהיריי הצהרות למינהם.
32. לא מדובר האוטופיה
(24.10.16)
מכוניות לא ינועו סתם ככה האנרגיה צריכה לבוא מאיכן שהוא לבדוק טוב טוב את ההשלכות ולא להחליף אסון אחד באסון יותר גרוע
33. מכוניות החשמל יוצרות זיהום מסוג אחר, וחמור הרבה יותר
אחד   (24.10.16)
מכוניות החשמל יוצרות זיהום מסוג אחר, זיהום שלא ניתן להתעלם ממנו או להחביא אותו, וזה הזיהום האלקטרו-מגנטי. כל מכונית כזאת יוצרת סביבה ענן של קרינה אלקטרו-מגנטית. וחבל להתכחש לזה או להתחבא מאחורי אמירות קטנות של "זה עוד לא הוכח" - כי אין מה "להוכיח" פה דבר, זו פיזיקה פשוטה של תיכון, כל דבר שצורך מתח אדיר והספק מפלצתי של כמה עשרות אלפי קילווואט - לא יכול שלא ליצור סביבו ענן של קרינה אלקטרו-מגנטית. נקודה! וכל מומחה שיעז לטעון אחרת - מבייש את עצמו ואת ה"מומחיות" שלו. אך הבשורה המעט מעודדת היא שלעניות דעתי אפשר להנחית את הקרינה הזו אם יקלעו אותה במין כלוב פארדי, אך כרגע היצרנים והמשווקים מנסים להתעלם מהפיל הלבן הענקי הזה שבחדר, והוא לא יילך לשום מקום, אלא אם יודו בבעיה הזו ויטפלו בה באופן רציני
34. נראה לכם שקרטל הנפט של הערבים יתן לזה לקרות?
CB   (23.10.16)
בלי נפט הם בסה"כ משוטטי מדבר
35. בישראל זה פשוט לא יקרה, בגלל הקרטלים של יבואני הרכב ,
שרלוק   (23.10.16)
בישראל זה לא ילך, והמדינה אפילו לא תעז בקרטלים הגדולים של יבואני הרכב,(שכמובן מכניסים כסף רב לאוצר) אבל לא תועלת לציבור,
המדינה מרשה הכנסת כלי רכב רכב רבים לכל יבואן, מיצרנים רבים, כל יבואן מחזיק היום בבלעדיות יבוא של של מס' חברות כלי רכב, (כך שלא נוצרת בכלל התחרות)
המדינה שוכחת להבהיר שמיסי הרכב ,והדלק הרבים הם הקופה הגדולה המדינה, שאין לאף אחד אפשרות לנגוע בה או לשנות המיסים בה,
המדינה מדברת כבר הרבה זמן על שינוי וזיהום כלי הרכב במדינה, אך שוכחים להבהיר 99.9% מכלי הרכב שנמכרים הם רק על בנזין ודיזל,
ואם בכלל להתחיל לשנות, לפחות להחליף את התחבורה הציבורית,והמוניות למינהם ,לתחבורה חשמלית בלבד, (כמובן בסבסוד של המדינה)
כמו כן להגדיל כניסת רכב חשמלי והיברידי ובניית תשתיות מתאימות (גם עי" הגדלת הסבסוד של המדינה )(,כמו בכל מדינה מערבית בעולם)
ובמיוחד חיוב המונופולים להקטנת יבוא כלי הרכב על בנזין ודיזל,
אבל מי יקום בממשלה או הכנסת המחורבנים שלנו ויעיז בכלל לדבר על הנושא,,,,,???
בפני המונופולים הגדולים שנשלטים עי" עשירי המדינה, שמחזיקים ברוב הכלכלה במדינה.,,, ישראל היא לא מדינה שכזו,
36. בישראל זה בחיים לא יקרה!
אני   (23.10.16)
המנגנון המסורבל של כל ממשלות ישראל לדורותיהן הוא הגורם המרכזי שדבר כזה בחיים לא יעבור בישראל.. בגלל השחיתות הממשלתית, בגלל תאוות הבצע וצרות המחשבה של פקידי האוצר, בגלל הפוליטיקה הגועלית שלנו והמחשבות האוויליות שלהם ובעיקר בגלל כשלוקחים ומשקללים את כל אלה יוצא חירבון אחד גדול ומצב שבו לוקח לבצע משהו במקום X זמן XXXXXXXX זמן!! בערך כמו פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן....
37. מה כתוב בשריעה המוסלמית בעניין הזה?
אוליבר טוויסט   (23.10.16)
בממשלה השבדית שכחו לבדוק נושא זה לפני שיצאו בהצהרות פומביות, וחבל. אולי הפסקת התלות בנפט הסעודי פוגע ברגשות המוסלמים? כדאי לברר דברים לפני שיוצאים בהצהרות חסרות שחר שכאלה.
38. לא מבין למה אף מרכבים או ארגז
DERKA ,   DERKA   (24.10.16)
לא בנו עדיין אוטובוס חשמלי? למה אין עידוד ממשלתי? למה אין שת"פ עם האוניברסיטאות בארץ? תשובה וחבריו יזמים כמו שאני תרנגולת. הם הולכים לכסף הקל, איפה שאפשר לשחד ולהרוויח מהר.

בארץ גם לא צריך טווחי נסיעה מטורפים בגלל גודלה - שלא לדבר על העבודה באוטובוס יש מספיק מקום לכמות סוללות שתיתן לו יכולת פעילות במהלך יום שלם (בסביבות עירוניות). אם להתקין מטענים אלחוטיים בקרקע בתחנות מרכזיות אז בכלל!

אין חזון, אין שלטון, יש רק מחממי כיסאות בארץ...
39. פוטנציאל החשיפה לקרינה ברכבים היברידים וחשמליים גבוה יותר
(23.10.16)
ועד שלא תהיה מודעות של הציבור והיצרנים לנושא, ימשיכו לבדוק לא נכון ולהגיד שאין קרינה.

יש שני סוגי קרינה רלוונטיים:
שדות מגנטיים וחשמליים בתדר נמוך הנפלטים ממערכות הרכב החשמליות, וברכבים חשמליים והיברידיים יש יותר מערכות חשמליות. לכן בסוג זה של קרינה הפוטנציאל לחשיפה הוא גבוה יותר. כמובן שיש גם רכבי בנזין שיש בהם פליטה גבוהה וחשיפה גבוהה של קרינה זו, אבל יש גם טובים יותר שבהם החשיפה היא למיליגאוסים בודדים (בעיקר מתחת להגה, באזורי הדוושות ועל המושבים).
הסוג השני הוא קרינת רדיו , כמו מהסלולר , במקרה שהרכבים משתמשים בציוד ותקשורת אלחוטית. ממה שקראתי המכוניות החשמליות של טסלה למשל עושות שימוש רב בתקשורת זו. זה יהיה בנוסף לקרינה מהסלולרי באוטו או מציוד אלחוטי "קונבנציונליי שנמצא כבר היום במכוניות ורוב האנשים לא מודעים לו ולא מודעים לקרינה הנפלטת ממנו ולחוסר הבריאות בחשיפה אליה.
40. אשליות (כמו שם השיר של ניסים סרוסי)
BULLSHIT ,   המרכז   (23.10.16)
הרעיון של דלק פוסילי הוא זמינות ואנרגיה גבוהה ליחידת משקל וכמובן מחיר זול.
אני רוצה לתת דוגמא: תתארו משאית של 50 טון שצריכה להעביר סחורה מחיפה לאילת ובחזרה באותו היום. או לחילופין אוטובוס שמסיע לאילת ובחזרה. ברור לכם שעדיין אין לזה פיתרון. אבל אין ספק שמעל ל- 50% המהכוניות ניתן להעביר לחשמל.
נקודה למחשבה כולם מתפעלים משוודיה אבל אנחנו שוכחים שמספיק שאקח 3 מדינות ששמות ז** (רוסיה סין והודו) ואתם מבינים ש 3 מיליארד אזרחים מצפצפים על הידיעה הנ"ל.
41. מסרטן אין לכם מושג כמה
גלית ,   פ"ת   (24.10.16)
אין לכם מןשג בכלל כמה זה מסרטן ותינוק או ילד קטן שמושיבים אותו מאחור ישירות על הקרינה זה פשוט כמעט רצח
42. בין הפטיש לסדן אך יש אופיציה טובה יותר
אבי ,   אשדוד   (10.07.17)
למי שקרא את הכתבה ואת התגובות ניתן להבין שאפשר לבחור בין שני אופציות .

הראשונה להמשיך לנסוע ברכבי בנזין ולזהם את האוויר, ומי שנוסע כמוני אשדוד - תל אביב ורואה את הענן השחור מעל גוש דן מבין שזיהום האוויר הוא לא קונספירציה ואי אפשר להתעלם ממנו עוד.
אפשרות שניה הוא לעבור לרכבי חשמליים עם סכנת שדות אלקטרו חשמלים שמסכנות חיים ולא פחות וגם בעייה סביבתית כגון מקור האנרגיה (עדיין חברת החשמל מזהמת הרבה פחות מרכב אבל עדיין) וגם מה יעלה בגורל כל אותם הסוללת !!! ועדיין צריכיך כבישים חנייה. רק תחשבו על כמות הצמיגים שרכבים מייצרים.

אני חושב שהפתרון הוא אופציה שלישית, פשוט לא לנסועה !!!!!!
הרבה יגידו מה איך למה וכמה, אז אני יסביר.
למה אנו משתמשים ברכב לרוב?
1. לנסוע לעבודה.
2. לקחת את הילדים ללימודים/גנים
3. לקניות
4. סידורים שונים, בנק, דואר, וכדו...

אך למרבית השימושים האלו יש פתרונות שלא רק יהיו זולים יותר הם גם יעלו את איכות החיים ויהיו ידידותיים לסביבה , אני אפרט חלק מהם.

1. לנסוע לעבודה,למה ? הרי רוב האנשים עובדים (כמוני) במשרות שלא באמת מצריכות הגעה לעבודה וניתן לבצעם מכל מקום או לפחות להקטין את מספר הפעמים שיש להגיעה לעבודה, כגון תחום הייטק (אנחנו באמת מדינת הייטק), תמיכה ,שירות לקוחות ועוד ...
הפתרון הוא פשוט, מרכזי משרדים שימוקמו בתוך שכונות מגורים (או בקומה בתוך בנין המגורים עצמו) ששם חברות יכלו להשכיר משרד/קיוביק לעובד שגר סמוך (לעבוד מהבית לא כזה פרודוקטיבי) עם כל השירותם שהעובד יהיה זקוק להם כגון קו אינטרנט מהיר ביותר, הרי הוא יעשה לא מעט שיחות וידיאו, קפיטריה(או שהוא יוכל לקפוץ לבית לאכול), שירותי הדפסה וכל זה על בסיס שנתי,חודשי,שבועי,יומי ואפילו שעתי. לקום בבוקר לרדת לקומת המשרדים של הבניין ואתה בעבודה, זאת איכות חיים.

2. לקחת את הילדים ללימודים/גנים, הפתרון הוא שוב תכנון ומחשבה, להקים את הגנים ובתי הספר בסמיכות ובפיזור בשכונות המגורים. אף אחד לא אמר שצריך מבנה עם 8 כיתות בגן ילדים אפשר במקום זאת 4 מבנים עם 2 כיתות. לא צריך בית ספר עם 4 כיתות בכל מחזור אפשר גם 2 כיתות בכל מחזור אך 2 בתי ספר .

3. קניות, סעיף 2 הוא רלוונטי גם עבור תחום הקניות . שוב הפתרון הוא פשוט, לרדד את הבצק כמה שיותר, וככה להנגיש יותר חנויות קטנות ליותר אנשים, או לחילופין קניות ברשת .

4. סידורים שונים, בנק, דואר, וכדו... - זה תהליך שמתרחש לבד, רוב נותני השירותים כבר עברו לשירותים מקוונים, לא כי הם נחמדים כי זה עולה פחות, וזו מגמה שתלך ותגדל מעצמה, אנו הצרכנים צריכים רק להישתנות ולאמץ שירותים אלו.

לסיכום אני מאמין שהפתרון הוא לא במכונית חשמלית, יותר כבישים, יותר רכבות, יותר אוטובוסים, יותר חניה אלא התשובה היא ההפך. אנו צריכים פחות תחבורה ויותר הנגשה.
בעולם מושלם נוכל לגדול ולגדל, ללמוד, לעבוד במרחב מחייה שלא יחייב כל תחבורה מכל צורה. ובכלל כל פתרון של תחבורה מעלה בעיות אחרות כגון זיהם, עלות, אפשרות הרחבה עתידית, חנייה ועוד... ולכן הם לא פרקטים לאורך זמן .

שוב אנו לא בעולם מושלם אבל אם נתחיל במשהוא פשוט כגון חוק שיאפשר לעובדי הייטק לעבוד יום אחד בשבוע מהבית, כמה זיהום, פקקים, דלק, כבישים אנו נחסוך !!!!!
לא רק עובדי ההייטק יהנו מזה כולם יהנו מזה כשהם לא יהיו על הכביש לכל השאר יהיה יותר חנייה פחות פקקים ועוד .
מסע ארוך מתחיל בצעד אחד .
43. מי פה עוד לומד לקורס בבריאות הציבור :)
ד"ר רענן רז ,   ירושלים   (25.07.20)
חחחח... אשכרה הגעתם למדור של הטוקבקים
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה