חדשות  חדשות בארץ  כללי
שנת 2016 בכבישים - הקטלנית ביותר בחמש שנים
הלל פוסק
פורסם: 18.12.16, 00:27
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 169 תגובות ב-157 דיונים
1. התקנת מצלמות כדוגמא לחלמאות
אזרח פשוט   (18.12.16)
התקינו מצליות מהירות בכבישים הכי בטוחים ומהירים כדי לתת דולות תנועה וזאת במקום להתקין מצלמות בעל צומת אפשרי עדי ללפוס עברייני אור אדום. על מנת ליצור אפקט, יש ליצור מצב של שינוי מהותי בתחום מסויים. עכשיו מתפלאים שאין השפעה לכסף כרב שהתקבל למניעת תנועות לאחר שהכסף הושקע ביצירת רווחים.
2. מצלמה בכל רכב
נחצ״ה ,   חו״ל   (18.12.16)
בישראל נוהגים בפראות. אין התחשבות בין נהגים - להפך - הנהג שלידך ומלפניך, אויב הוא!
צריך להתקין מצלמה בכל רכב ובאופן קבוע להעביר נתוני נהיגה למשטרה או רשות מפקחת אחרת.
3. תוצאות הקומבינות של דנינו
חוקרת בתנועה ,   כבר לא שם   (18.12.16)
יש להקים ועדת חקירה ממלכתית אודות מצב הקטל בכבישים בתקופתו של המפכ"ל דנינו ולהבין כיצד הגענו למצב הנורא היום.

את מדד ההרוגים בכבישים בשנת 2012 יש לחקור לעומק ולבדוק כיצד היתה ירידה כה דרסטית במניין ההרוגים והאם היא אמיתית או מלאכותית עקב ספירה מגמתית.

לאחר מכן אין ספק שהעלייה בהרוגים נובעת ממינוי אנשים לא ראויים ולא מקצועיים במערך התנועה על ידי רב ניצב יוחנן דנינו. על משה צ'יקו אדרי, אין צורך להרחיב את הדיבור ולא רק הכישלון בתנועה מהדהד אלא הוא גם חתום על רצח השנאה במצעד הגאווה בירושלים, נמתין ונראה מה ישאיר אחריו במחוז תל אביב. מינוי חברו הטוב ניצב ירון בארי היה כישלון אדיר והתוצאות לפנינו. ניצב בארי שאינו איש משטרה וכמובן אין לו רקע בתנועה הוביל אותנו לאסון לאומי בכבישים.

בנוסף דנינו הפך את אגף התנועה לפח האשפה האנושי של משטרת ישראל ומינה שם מקורבות ומקורבם לתפקידי מפתח שהובילו את אגף התנועה להיכן שהוא נמצא כיום - ביב שופכין אנושי.

ועכשיו המינוי של דורון ידיד לצערי לא יביא את הישועה. דורון אדם אפור מאוד ללא מעוף המקשיב רק לעצמו ופועל בשיטות מיושנות ללא הבנה בתהליכים עתידיים - בקיצור כישלון ידוע מראש.

כמו כן הגופים הפועלים במעטפת בתחום התנועה כמו הרשות לבטיחות בדרכים נכשלת פעם אחר פעם בעקבות מינויים כושלים ביותר של עסקנים פוליטיים. ראו לדוגמה את ראש הרשות הנוכחי שאין לו מושג בתחום התנועה ומדובר ברואה חשבון שהיה מנכ"ל עירייה איזוטרית ולא יותר מזה במילה אחת ביזיון.

דוגמה נוספת המעידה על השערוריה בתחום הבטיחות בדרכים היא מינוי נערת האוצר לשעבר ונכדתו של הטייס והמפכ"ל בדימוס, הגברת קרן טרנר. בחורה ללא ידע וניסיון משחקת בחיי אדם בכבישים, מה שכן בובה יפה המהווה מחזיק המפתחות של השר ישראל כץ ולא יותר.

ככה לא בונים חומה ובטוח לא נאבקים בקטל בכבישים.

זה הזמן והמקום להקים ועדת חקירה ממלכתית ו/או לדרוש ממבקר המדינה לבדוק את כל המינויים הללו ולהבין כיצד חיי אדם הפכו להפקר בכבישים.

המתואר לעיל זהו קצה קצהו של קרחון השחיתות והחוסר מקצועיות של האחראים על הבטיחות בדרכים במדינת ישראל - בושה וחרפה.
4. הפוך גוטה,הפוך
בן הארץ ,   צפון-קצת קר   (18.12.16)
בשנים האחרונות יש שיא בכניסת רכבים חדשים,הואיל וכך יש לראות אחרת את הנתון הנ"ל.זאת הצלחה עצומה של הנילחמים בתאונות,כשלמרות העליה במיספר הנהגים והנהגות! לא עלה מספר הקורבנות,ויש להבין זאת כירידה משמעותית במיספר ההרוגים! אם נמשיך כך גם בשנים הבאות,זאת תהיה הצלחה גדולה.סקרים צריך לדעת לפרש,לנתח לעומק,ולא להיתרשם מכותרות רחבות.גם אורך הכבישים גדל כי נוספו כבישים חדשים,גם האיכות בכביש עלתה לאין שעור,כך יש לראות את הנושא.לשר כץ מגיע כל הכבוד!!
5. רוצים סטטיסטיקה אמיתית
שקיפות ,   תא   (18.12.16)
כמה יחסית מהמגזר הערבי. כמה עם משאיות. כמה עם רכבים ישנים. כמה בגלל נייד. כמה בגלל שכרות. תופתעו מהתוצאות!!!
6. נקודה למחשבה
יאיר   (18.12.16)
זה לא נכון להשוות בין השנים על סמך מס התאונות בלבד הרי שמס' המכוניות עלה כמו כן גם מס' שעות הנהיגה. עם תעשו את ההשוואה בין כל הגורמים הנ"ל תראו שאחוז התאונות בעצם ירד.
7. תרשמו מה שבא לכם. אין על ביבי!! מלך!!
סחלב   (18.12.16)
8. אילו היו משקיעים ברמזורים חכמים שמצילים חיים
איריס ,   רחובות   (18.12.16)
ולא רק בכל מה שמניב דו"חות ובתשתיות כבישים נאותות המספר היה נמוך בהרבה.
9. ביחס לאלפי הרכבים שנוספו השנה
anna ,   jerusalem   (18.12.16)
זו אפילו ירידה ביחס לנהגים על הכבישים
10. שהמשטרה ומשרד האוצר מעדיפים להתקין מצלמות מהירות
שוקי   (18.12.16)
שהן כמעט חא רלוונטיות כי יש וויז והנהגים מורידים מהירות לפני המצלמה וגם שהמהירות היא לא הגורם העיקרי לתאונות אלא הבהמות שחותכות נתיבים ומסכנים את כל הנהגים שמסביבם. אין ניידות בכביש אז למה שתיהיה הרתעה?
11. כשיש כסף לאמונה אין כסף לתשתיות
מישם   (18.12.16)

12. מצלמות מהירות זה הכי חשוב .
(18.12.16)
את מי זה מעניין בממשלה. אמרו להם מתלמות מהירות אז זהו רק שכחו להגיד שבהולנד ואנגליה זה נכשל העיקר לשמן את גלגלי הבירוקרטיה כביש 66. הוא המשל של הסיפור הזה
13. הבעיה היא 90% בתרבות הנהיגה
רועי   (18.12.16)
רואים את זה בכל מקום. בעיקר "גניבה" של רמזור אדום, מהירות מופרזת, אי ציות לחוקי תנועה וחוסר זהירות ואחריות וכמובן התעסקות בטלפון בזמן נהיגה. בשנים האחרונות פשוט לא מתעסקים בזב בישראל.
14. שנת 2016 הסמרטפונים חוגגים ברכבים לעומת שנים קודמות
(18.12.16)
התשתיות בכבישים טובות מאוד הבעיה פה בנהגים שעושים הכל ברכב חוץ מלנהוג תבינו כולם ותפנימו הרוצח השקט זה הנייד
15. לא צריך להיות גאון במיוחד בשביל לראות
אסי   (18.12.16)
שחלק גדול מן המעורבים בתאונות הקטלניות הם אנשי המגזר כלומר ערבים ,בדואים , דרוזים. ביחס לאוכלוסיה הם מעורבים בתאונות קטלניות באחוז גבוה , צריך יותר להשקיע במגזרים הללו בחינוך בדרכים מגיל קטן, הטמעת תרבות נהיגה . וכמובן הגורם השני הוא הסמארטפון .
16. למה לא מחלקים במספר התושבים שגם גדל עם השנים?
דורון   (18.12.16)
17. מכעיס? התפקדו לליכוד ב 60 ש''ח
ירון כהן ,   רמת השרון   (18.12.16)
ישראל כ''ץ שר התחבורה בונה כבישים ורכבות מהדם של הילדים שלנו. במקום לטפל בבעיה החמורה מכל, תחבורה ציבורית, שאם תהיה טובה מספיק ותעבוד בשבת אז אנשים ישתמשו בה יותר מאשר במכוניות, הוא בונה עוד כבישים שהם פתרון פלסטר. התפקדו לליכוד ותוכלו להחליף את ישראל כץ, או לתת לו גיבוי לעשות את השינויים הנדרשים בארץ!
18. הכל שטויות, הבעיה היא כל המתים מזיהומים בבתי החולים, אלפים,
הכל בהשתקה ,   אלפי מתים בשנה   (18.12.16)
איזה שטויות?
על מה בכלל מדברים או מתלוננים?

1) הרי פעם היו הרוגי התאונות דרכים בין 400 ל-500 וקרוב ל-500
ולאחרונה זה בין 300-350 ? יופי של מספר,
הרי אי אפשר בלי כלום, מה רציתם ? מספר אפס ??

2) אבל הבעייה הכי גדולה בישראל, הבעייה שכולם חייבים לדבר עליה כל יום
זו הבעייה שכולם מתעלמים ממנה ויש השתקה כלל ארצית,
אלה הם כל הרוגי-מתי הזיהומים בבתי החולים,
יש בין 5000-6000 מתים מזיהומי בתי חולים כל שנה בישראל,
אלו הם זיהומים בבתי חולים שאפשר היה למנוע,
אלו הם אנשים שמתים סתם ללא כל סיבה אמיתית, רק בגלל הזיהומים שללו,
מעל 5000 מתים בשנה,


אז מה זה 5000 לפחות, לעומת 350 מתים ??
הצחקתם אותו,
19. כואב הלב על כל נפש
יוס ,   ירושלים   (18.12.16)
ממליץ לפרסם גם חתך אוכלוסיות של ההורגים אולי ניתן ללמוד מזה משהו
20. במילה אחת: סמארטפונים
ריאליסט   (18.12.16)
הם הסיבה העיקרית לעליה בתאונות
21. הכבישים אותם כבישים-המכוניות הוכפלו במיוחד הקטנות
לטובת קופת ,   המדינה   (18.12.16)
22. קשקוש
איוב   (18.12.16)
ישנה גדילה דמוגרפית בכל שנה, ככה שהנתונים בסה"כ הגיוניים.
אם בשנת 2040 יהיו כאן 15 מיליון תושבים אז המספרים יעלו ל-1200 הרוגים בשנה.
23. השוטרים עסוקים
ניצב במאוזן   (18.12.16)
הם צדים נרקומנים שמעשנים סם מסוכן מסוג קנאביס.
נא לא להפריע.
24. העיקר שמתקינים מצלמות גבייה ויש פקידים משומנים מהפרויקט.
(18.12.16)
25. כבישים אלימים. נהגים חותכים נצמדים מהבהבים, רובם לצערי ערבים
(18.12.16)
26. שמו מצלמות במקומות שקל לתפוס על מהירות ולא בכבישים מועדים לפ
שי   (18.12.16)
אלו שדאגו שמיקום המצלמות החדשות ישמש כמכונה להדפסת כסף ולא למטרת מניעה של תאונות והרג בכבישים.
גם עליהם האשמה !
27. בהחלט צודק. העדיפו הכנסות כספים על הקטל בכבישים
שי   (18.12.16)
28. משנת 2012 נכנס הואטצאפפ זה כל הסיפור
עמית   (18.12.16)
29. 17-10-37-1 רנדומלי לגמרי, אבל אלו שעובדים בזה יבקשו תוספת
אזרח נאלח   (18.12.16)
מדהים שב-2016 גדל המספר רק ב-1 למרות קצב גידול האוכלוסיה בישראל עומד על 1.9% כך שהיו אמורים להיות לפחות עוד 5 הרוגים בשביל שזו לא תהיה החמרה. כלומר היה בכלל שיפור. ומה קרה ב-2015? פתאום עליה של 37 הרוגים? זה ברור, זה רנדומלי לחלוטין ולעבודה של משטרת תנועה ועמותת אור ירוק אין שום קשר. אבל בטח יבקשו תוספת ניידות.... וכוח פוליטי כי אין כמו להתהלך איימים על האוכלוסיה, להתנהג כבריונים ללא כל השלכות אישיות. חצי מיליון נהגים חוטפים קנסות בכל שנה, מאה אלף נשללי רישיון בכל רגע נתון, ואפס תוצאות. המלחמה בתאונות דרכים היא מלחמה באנשים חפים מפשע. המשטרה ומתנדביה חובבי הכוח הפוליטי פשוט לא מסוגלים לעצור את הנהגים הבאמת מסוכנים, אבל מה שהם כן מסוגלים זה להרוס את החיים של כל שאר הנהגים, וזה מה שהם באמת עושים ב"עבודה" שלהם.
30. לא הגיע הזמן לסגור את הרשות הזו???
אבי מויאל   (18.12.16)
תגידו אתם רציניים??? לא שמתן לב מה קורה פה?? מבזבזים לנו את הכספים על חבורה של אנשים שכל היום מסתובבים ולא עושים כלום !!! ואני מדבר על אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים !!! גם שהיה לרשות תקציב כל מה שהיא עשתה זה לחלק אותו למי שמראש התקציב היה מיועד לו משמע צינור להעברת כספים!!!
אפילו הוגה הרשות הלאומית ד"ר יעקב שיניין טען בעצמו שהוא נכשל !!! ויש לסגור את הרשות הלאומית !!!
אז אדוני השר ואדומים ראש הממשלה תחסכו לאנשי משלמי מיסים כמה מאות מיליונים של משכורות, תנאים, משרדים ורכבים ופשוט תסגרו אותם !
תגובות נוספות
חזרה לכתבה