רכב  מבחני דרכים והשקות
הקרב ההיברידי הגדול - טויוטה אוריס מול קיה נירו מול יונדאי איוניק
ניר בן זקן ואודי עציון
פורסם: 28.12.16, 10:58
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 245 תגובות ב-117 דיונים
31. צריכת דלק מניסיון
נהגוס   (28.12.16)
חיובי. יש לי אוריס שנתיים וחצי. צריכת דלק ממוצעת 14.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת
32. קניתי נירו - אחלה רכב ליטר ל21 קילומטר
דורון   (28.12.16)
קניתי נירו במקום ספורטאז. קצת יותר זול. אחלה רכב. נסיעה חלקה צורך 1:21

מרוצה.
מי שלא קונה היברדי מפסיד
33. נהיגה לא שקולה
ניסים   (28.12.16)
גם לנהוג בשטח צריך הבנה בסיסית וניסיון מינימלי
34. לא היברידי ולא בטיח!!!...או דיזל טורבו,או טורבו בנזין..
לא היברידי   (28.12.16)
אותה צריכת דלק,אם לא טובה יותר...ועולה 20 אחוז פחות.ובלי קרינה מהתחת.
35. מאזדה ויונדאי מפרסמים דירוג בטיחות, בקיה וטויוטא המפרטים לא
מה יש להם להסתיר?   (28.12.16)
מציגים דירוג בטיחות, והמפרט שיש נראה עלוב ולא דומה לכתוב בכתבה זו.
מפרט ברור מראה שהיבואן אין לו מה להסתיר, לעומת זה יש מפרטים שקשה לקרוא ונראה שהיבואן בברור עובד על האנשים שלא מבינים, חצי מפרט הוא על כיסי איחסון וכל מיני שטויות שברכבים אחרים הם ברורים מאליהם. למשל בוולוו ואופל, המפרטים קשים לקריאה באינטרנט ומבלבלים בכוונה! בפולקסווגן המפרטים הם לעינין,
ניסיתי לבדוק לעומק באתר של אוטו, מתברר ששם יותר גרוע, כל רגע קופץ מישהו שרוצה שנשאיר טלפון.
36. חשובה צריכת הדלק העיר ובפקקים. מחוץ לעיר אותו הדבר
לא מומחה   (28.12.16)
אני רק ראיתי מה כתוב לגבי צריכת הדלק של טיוטה פריוס לעומת קורולה.
מחוץ לעיר הצריכה דומה. אבל בתוך העיר הצריכה של הפריוס נשארת אותו הדבר כמו מחוץ לעיר. ואילו הקורולה לפחות פי 2. ובפקקים - כנראה הצריכה פי 3
אין בהיברידי יצירת אנרגיה מהאוויר. הוא פשוט טוען את הסוללה בעצירות. בזמן שהרכבים הרגילים רק שוחקים את הגלגלים.
רבים טועים לחשוב שההיברידי כדאי למי שנובע הרבה. וזה לא נכון. הוא עדיף למי שנוסע בפקקים.
מי שגר 20 קמ מהעבודה - עושה 40 ק"מ בפקקים כל יום - 200 בשבוע 10,000 קמ בשנה - צורך ברכב רגיל לפחות 1200 ליטר לא כולל מזגן. ההיברידי צורך רק 400.
מי שגר 30 קמ של פקקים מהעבודה - חוסך 1200 ליטר לשנה. ועוד קצת על נסיעות מחוץ לעיר.
מה שאני לא מבין - למה מוניות לא הולכות על ההיברידי.
37. אני מופתע לחלוטין, לטובה על כל כך הרבה מכם !!! סוף סוף אתם ה
DANY - דני ,   TORONTO - טורונטו   (28.12.16)
אני מופתע לחלוטין, לטובה על כל כך הרבה מכם !!! סוף סוף אתם התעוררתם ושוקלים כמעט את כל הסיבות שאני כבר הבאיתי נגד מכוניות חשמליות במשך שנים !!! אולי עכשיו תראו טעם במה שאני אומר ! איך זה כל כך הרבה מכם סוף סוף חושבים בהיגיון ???
31 30 22 18 17 16 15 13 12 11 8 העלו את הנקודות הללו מאוד בצדק!
אני בעיקר מופתע מ"ג'רמי קלארקסון, טופ גיר לשעבר" ב 3. כמובן אני יודע מה שהיצרן אומר הוא רחוק מן האמת, אבל ההבדל הקטן בין V8 ואת המכונית החשמלית הם חדשות קולוסאליות עבורי ושיהיו גם עבורכם !
לחזור, הלינקולן הענק שלי צורך 8 קילומטר / ליטר בעיר וכביש כחלוקת 50%. בעיר זה עושה קרוב ל -5 ק"מ / ליטר, אבל אם זו צריכה עצומה עבורכם(אבל לא עבורי, כאן), זה מכונית של 2 טונות עם מקום ונוחות רבה מאוד(לימוסינה) ו V8, אשר מכניסה את המכונית החשמלית "בכיס הקטן" שלה - אתם יודעים למה אני מתכוון !
- אבל יש נושא אחד המכוסה בקושי "you tube" ב 3 - כגורמי זיהום כמיצוי וייצור של מתכות נדירות המשומשות במכוניות חשמליות. נושא זה אף פעם לא מוערך / מושווה במשוואת ה"לא זיהום" שהמכוניות החשמליות פולטות !!! עבור ה"ירוקים" זה רק קורה לא בחצרות \ בערים שלהם...
- אני רוצה להוסיף לטענה של 15, אשר מעולם לא מדברים ב"מעלות" ה"טובות" של המכוניות ה"ירוקות" ...:
- הייתי רוצה לקבל תשובה מן הבחור שיש לו את מכשיר המדידה על מה שמצא בדיוק ובאיזה וכמה יחידות ???
- הייתה לי הזדמנות לנסוע בתוך i3, וולט, ליאפ לאחרונה -. מדדתי במיליגאוס עם עד מכשיר ה AMPROBE Pyramid שלי :
i3 ב 80. 40 בוולט, 20 בליאפ. המכשיר שלי הוא מכויל רק ב 60 הרץ.
- נא לשקול את הדברים הבאים:
 מעל 6 מיליגאוס זה מסוכן לגוף. עד 4 מתקבל. 1 - 2 הם הרקע בבתינו.
- את אלה אני מדדתי בין הרגליים שלי כנהג בזמן הנהיגה. לא הייתה קרינה של EMF על המושב האחורי בעת חניה והמנוע פעל. אני מאשר כי מדדתי עד 20 בלינקולן שלי באותם התנאים.
- מאוד חשוב לא לשכוח כי הקרינה היא הרבה יותר מסוכנת ב 300 וולט ומעל, בעשרות אלפי ההרץ וההרמוניות שלהם מהממירים ואלקטרוניקת ה AC / DC אשר עובדים במכוניות החשמליות, אשר לא קורה ב 12 הוולט במכוניות הרגילות. יכול להיות שיש גם הרמוניות בתדרים גבוהים יותר גם מכוניות הרגילות אך זה רק ב 12 וולט. גם תשקלו ביחס לילדים ותינוקות !
38. עזבו לרגע שאלו מכוניות נורא נורא יקרות יחסית לשאר העולם
בוריס המוסכניק   (29.12.16)
הן עדיין בכלל לא חוסכות דלק יותר מדגמים חדשים עם טורבו! ממש בזבוז כסף משווע ועוד המכניקה הרבה יותר מורכבת מה שמעלה את הסיכויי לתקלות.
39. זה רק אני, או שחוץ מטוקבק 27 אף אחד לא מופתע מתוצאות המבחן?
(29.12.16)
זה כאילו שניסו לתת הזדמנות ליונדאי איוניק, אפילו שכולם ידעו מבעוד מועד שהקיה נירו מתעלה עליה בלא מעט פרמטרים.
40. קקטוס ידני...אין ביקוש
ליאור   (29.12.16)
41. לשנוא זה פשע.
גאסל   (29.12.16)
אנשים תתחילו לאהוב
42. איך דוחפים לכם עוד מכוניות ???
אזרח לשעבר ,   לא רחוק מכאן   (29.12.16)
כל הבררה של הרכב (זול ופשוט) מגיע לארץ.

אין תחבורה ציבורית
אי אפשר לנסוע בסופשים וחגים
אתם מעבירים שליש מהחיים שלכם בפקקים
אין אוטונומיה לאדם ברחוב, רק כבישים למכוניות
כמות התאונות רק גדלה כל שנה
הילדים נפגעים על שנה מחדש
זיהום אוויר
מיסים בשמיים.....

אבל את הדגם החדש הזה אתם חייבים לראות !!!

יבואני הרכב הם פושעים שאתם לא משים אליהם לב בכלל.
תתעוררו ???
43. הרכב החשמלי מת. נקודה. היה רעיון יפה אך לא ישים. אי אפשר
(29.12.16)
ליישמו בגלל הטווח המוגבל ובגלל הצורך להחליף את הסוללות הכבדות בכל כמה חודשים.


44. למי יש כסף לקנות רכב ב-140,000??
מייק   (29.12.16)
?
45. קרינה , הפרעות אלקטרוניות לרכב מהטלפון הסלולרי ,מורכבות ועלו
ישראלי   (29.12.16)
ועלות תיקון . וירידת ערך . כאשר עלות דלק 6 שקל לליטר. לא כידאי. מסוכן ועוגמת נפש.
הזהרו הטלפון הסלולרי יכול לשגע את הרכב , הרחיקו אותו מלוח השעונים. קראו ספרי רכב של היצרנים. הרכב מלא קרינה , ירידת ערך עלות קניה ואחזקה יקרים ביותר . בקיצור לא כדאי.
46. אוקטביה לוקחת את כולם בהליכה אחורה
עומר ,   ארמגדון   (29.12.16)
יש לי אוקטביה כבר 4.5 שנים, 150,000 ק"מ. (1.2 TSI אוטומטית), עולה אותו דבר.
עולה על כולם בכל התכונות.
שלי ישנה אז אין לה מסך מגע, אבל לחדשות יש.
צריכת דלק ממוצעת 1:15 ואני לא נוסע בעדינות.
בגאז' גדול, 650 ליטר בנפח.
גדולה, מרווחת, בטיחותית, נוחה וזריזה אם צריך.
לא עשתה בעיות אמינות (פרט לקלאץ' שהוחלף במסגרת האחריות)
למה לקנות היברידית? ועוד את המכוניות הנחותות האילו?
47. הטכנולוגיה של יונדאי
מהנדס   (29.12.16)
קונצרן יונדאי לא מעתיק מטויוטה אלא פיתח טכנולוגיה היברידית חדשה.כל מנגנון שמירת האנרגיה הרבה יותר יעיל וחדשני. סוללה ליתיום-יון יקרה בקיבולת גבוהה, טעינה מהירה יותר ומחזורי טעינה רבים יותר עד לירידה של 50% מחיי הסוללה. המנוע החשמלי ממוקם אחרי הגיר ולא לפניו כך שהסינכרון עם המנוע המיכני פחות קריטי והנצילות גבוהה יותר. ליונדאי/קיה תיבה דו מצמדית לעומת רציפה בטויוטה עוד יתרון בהעברת הספק גבוה בתאוצה מהירה (קריטי למשל בעקיפות בכביש המהיר לאילת) ופחות רעש (אבל בלאי למצמד החלפה כל 5-7 שנים). כאמור גם הסוללות מתבלות להערכתי החלפה כל 7-10 שנים בממוצע.

אם תצרפו לזה את את יתרונות המרווח, הנוחות, תחושת הבלימה הרי שיונדאי/קיה עדיפה בוודאת על טויוטה אוריס מכל הבחינות. יותר נכון להשוותם לפריוס היקרה בהרבה.

גילוי נאות: ברשותי טויוטה קורולה 2007 ואין לי כל קשר לקונצרן יונדאי אני פשוט מעריך את ההתקדמות הטכנולוגית שלהם.
48. נתוני הצריכה דלק של ההיברידיות זה שקר והטעייה מוחלטת
רוני   (29.12.16)
מאד פשוט
רכב בנזין רגיל , בתנאים אופטימליים, ללא עצירות ובמהירות קבועה, עושה מקסימום 20 קמ לליטר. עם פקקים , עצירות וכו זה יגיע ל 12 קמ לליטר
מכונית היברידית עם מנוע בנזין מנצלת את אנרגיית העצירה לטעינה ולכן יתכן שממוצע הצריכה שלה הוא בין 12 ל 20 קמ לליטר
אבל , בשום מקרה לא תוכל לעבור את נתוני צריכת הדלק של אותו רכב בנזין בנסיעה אופטימלית קרי 20 קמ ליטר
מי שאומר אחרת - פשוט צריך להסביר איך פיסיקלית הוא מייצר יש מאין


49. אמינות מול פוזה ונפיחות
פ ,   צפון   (29.12.16)
היה לי פריוס 2009 מהדגם הישן ועכשיו יש לי 4 על 4 אמיתי...ולא רק 1 שנראה כזה.כל מי שיש לו קיה יודע שזה רכב שרק נראה...אבל חוץ מזה זה פלסטיק מקרקש....נפוח...שב50 אלף קמ כדאי לזרוק.אני לא הייתי מעזה לרדת עם הרכב מאספלט..הסיבה היחידה שקיה נמכרת פה בטירוף בארץ זה בגלל ש"היא נראית" נפוחה ומזכירה רכבי פנאי.הקשר בינה לבין 4 על 4 אמיתית?????כמו הקשר בין ביבי לאןבמה-אין קשר.פשוט פוזה ונפיחות ב מאה אלף וזהו.שימו לב מה כותב המבקר...בעיקר על המראה...מעניין כמה הוא מקבל מקיא ה
50. ליעקב. מה נתוני צריכת הדלק האמתיים של ההיברידית ?
דוד   (29.12.16)
51. לגבי סרטון ההשואה בין bmw לפריוס, שים לב שהוא נוסע מאחור
(29.12.16)
צמוד לפריוס - זה אומר חסכון של 50 עד 30% בדלק בגלל דרג. בקיצר השוואה מוטה...
לא אומר שרכב היברידי הוא הפתרון לבעיות העולם, אבל לפחות שההשואה תהיה הוגנת.
וד״א אם משוים לטויוטה אז שישוו להיברידי החדש שהם מביאים.
52. צודק!!
אני   (29.12.16)
כל מי שכותב צריכה אחרת נוהג כמו מטורף או שקרן
53. ההיברידי חסכוני ביותר בנסיעה העירונית
האזרח הרותח ,   ראשלצ   (29.12.16)
יש מגיבים הטוענים טענות פיסיקליות שונות לגבי צריכת הדלק הכללית של ההיברידי.רבותי שתדעו מניסיון ובדיקה לנוסע המשתמש ברכב לשמוש עירוני,להגיע לעבודה,לפגישה וכל זאת בתוך טרוף הפקקים ועומס התנועה בתל אביב למשל,נעשה הרבה שימוש במנוע החשמלי והנזין מושבת.היונדאי שלי יכול עד 60 קמש לא להעזר במנוע הבנזין.רבותי הקטנתי את צריכת הדלק בחצי מטיוטה קאמרי ליונאי סונטה.עובדה.אגב גם לשקט ולנינוחות כיף משלו.
54. מ-3 תקבלו רק אחד מסויים, זה שגדל מהר
(29.12.16)
55. נירו=איוניק ,למה להשוות , אותה חברה אותם מותגים שם שונה.
מוישה זיכמן ,   חיפה   (29.12.16)
56. אתה לא מתמצא ב"מכלול" ההיברידי...
אחי   (29.12.16)
ברגע שמורידים רגל מהגז, אין מעבר דלק למנוע! בירידות, לא רק יש טעינה חשמלית אין הוצאת דלק על בלימה!
נכון שנתוני החברות (על צריכה) מטעים ולא נכונים, אבל הגעתי כבר לצריכה של פחות מ - 5ל' ל100ק"מ בתנאים טובים בנסיעה בין עירונית.
אם כתוב בנתוני החברה 24 קמ. לליטר - הכוונה היא ל - 16-17 קמ. לליטר.
היש חברה שלא "מבלפת" בפירסום???
57. נסו הונדה היברידית - ותהנו.
אחי   (29.12.16)
58. התנתקתי מ YES בגלל שהפסיקו לשדר את מכבי ת"א כדורסל
(29.12.16)
59. יהיה מעניין לראות איך הקהל הישראלי יתייחס לרכבים היברדים
יונתן ,   תל אביב   (29.12.16)
בשנת 2017. במיוחד כשיש לו אופציות כמו הנירו של קיה שקולעת בול לכל בלוטות הטעם של הצרכן הישראלי.
60. עוד שנה ישווקו חשמליות טהורות עם 500 ק"מ ומעלה...כנסו
שווה יותר לחקות   (29.12.16)
כבר בתערוכת פריס אופל כבר הציגה גרסה חשמלית טהורה (ללא מנוע עזר בנזין ) שנקראת אמפרה עם טווח טעינה של 500 ק"מ שזה כבר דומה לשזה שיש לרכב בנזין.

מרצדס הכריזה שיש באמתחתה רכב כזה בשלב תכנון מתקדם מאוד.

בקיצור אם כבר חשמלית, עדיף חשמלית מלאה ללא צורך לסחוב 2 מנועים כל הזמן, וללא הסיבוכים והבלאי שיש לחלקים במנוע בנזין.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה