חופש  תעופה וחדשות
60 שניות על טלפונים סלולריים ו"מצב טיסה"
עמית קוטלר
פורסם: 11.01.17, 00:31
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות ב-29 דיונים
1. ואו, ממש עשיתם בדיקה מדעית!
אופיר ,   תל אביב   (11.01.17)
לא יאומן. אם כבר אתם רוצים לשלול משהו, תביאו הוכחות ולא סתם הסתמכויות שטותיות.
לידיעתכם - גלי הרדיו שמעבירים אינטרנט ע"ג קו סלולרי לא דומים לאלו שבאים מה-WIFI ולכן במטוס אין בעיה להפעיל WIFI.
קצת חשיבה....
2. הסיפור טיפה יותר מסובך
מתפלא   (11.01.17)
במשך השנים נאספו דיווחים - לא רבים - על שיבושים שונים בקשר ובמכשירי טיסה, שלא ידעו להסביר מדוע קרו. בחלק המקרים התגלו מכישירים אלקטרוניים, טלפונים, מחשבים ומשחקים, שהפסקת פעולתם הפסיקה את ההפרעה. למרבה הפלא, הפעלת אותם מכשירים מחדש לא גרמה לתקלות להופיע שוב, ולכן התעלומה לא נפתרה. בגלל מיעוט המקרים יש היום גישה מתירנית ביחס למכשירים שמשדרים. יש חברות עם הוראות מסובכות ומשתנות בהתאם לשלבי הטיסה, ויש חברות שבהן אסור להפעיל מכשיר אפילו במצב טיסה. לך תדע מי צודק.
3. אני טוען שסלולרי שלא במצב טיסה פשוט ירוקן את הסוללה שלו מהר
א ,   צפון   (11.01.17)
מהר מאוד.
הנסיונות של המכשיר לקלוט אות סלולרי / רשת אל-חוטית יגרמו לבזבוז (לדעתי מיותר) של הסוללה.
תוך כדי נסיונות אלה המכשיר בטוח יגביר את עומצת השידור - לשווא, כי ריחוק של 10 ק"מ לפחות (גובה הטיסה) מאנטנה סלולרית קרובה לא יעזור ממש.
4. מה רציתם להגיד בזה?...
א. ,   מרכז   (11.01.17)
5. מצב מייבשים אותי בטרמינל
(11.01.17)
6. יש טענה נגדית
מישהו   (11.01.17)
שאומרת שכאשר מטוס בגובה של כמה קילומטרים מעל יישוב, כל טלפון סלולרי מתקשר מול עשרות תאים סלולריים על הקרקע כי נמצא המרחק שווה בינהם וזה עלול להפריע לתקשורת הטייס מול מגדל הפיקוח.
להערכתי, זה כבר לא המצב לפחות 10 שנים כלומר התקשורת במגדלי הפיקוח התאימה את עצמה כך שלא תהיה בעיה.
לגבי המגיב שטען שגלי wifi הם אחרים - יש בעיה לאפשר למכשיר לעבוד עם wifi ובזמן זה להפסיק לשדר אותות סלולריים, אותם ניתן לבטל רק במצב טיסה.
ד"א, למי שלא יודע, gps עובד במצב טיסה כי gps הינו מקלט ולא משדר.
7. טיסות עם סלולארי עובד תהיינה ס י ו ט !!!!
קשקשת בלתי פוסקת   (11.01.17)
זה יהיה מקור לאלימות בטיסות . ולא סתם- אנשים ימותו. תארו לעצמכם שתשבו בטיסה של חמש או עשר שעות ותהיו מוקפים ברעש, מוסיקה קולות מעצבנים של משחקים וקשקשת מטופשת בסמארטפונים ובטאבלטים.
8. הסיבה האמיתית... כדי שתקראו את החוברות של המטוס
גיא ,   תל אביב   (11.01.17)
הסיבה האמיתית היא כדי שתקרא את חוברות המטוס וחוברות הדיוטי פרי כדי למכור לך דברים. הרבה מהאנשים היום משתמשים בטאנבלטים/סמארטפונים בטיסה כדי להעביר את הזמן. אם אתה מונע מהם לעשות משהו במשך 20-30 דקות ואין להם ספר, לרוב הם יפתחו את חוברות המטוס ויעיינו בהם.
9. איזו כתבה שיטחית.
(11.01.17)
10. שום מסוכן ושום נעליים, פשוט לא עדכוני את סרטוני האבטחה
אורן   (11.01.17)
משנות ה80
11. זה לא הסיפור האמיתי
דני ,   ירושלים   (11.01.17)
לפני כ- 20 שנה טסו בכירי שרות הביון והמודיעין הבריטי במסוק.
מסיבה לא ברורה, המסוק התנגש בצלע הר. לא היו ניצולים.
הציוד האלקטרוני במסוק צריך היה לתת אינדיקציה לסכנה, אבל לא עשה זאת. ההנחה של חוקרי התעופה היתה שהשימוש שאנשי המודיעים עשו בטלפונים שלהם בזמן הטיסה שיבש את המערכות.
לפיכך יצאה הנחייה שהתפשטה בכל העולם שאין להפעיל טלפונים סלולאריים בזמן טיסה.
מבלי לדעת מה בדיוק קרה באותה תאונה באנגליה, קיימת כיום מסקנה שהקרינה הסלולארית של הטלפונים לא מסכנת את המטוסים.
12. מה אם קצת היגיון?
U255   (11.01.17)
איפה הסלולרי ימצא קליטה מעל הים?
הוא סתם יתאמץ לחפש קליטה, פרט לכך שנכון שהאנטנה משדרת לכל הכיוונים, אבל ככל שמתרחקים מהאנטנה הקליטה יורדת.
13. הסבר מדוייק:
עידן ,   צפון   (11.01.17)
מעבירים למצב טיסה כדי למנוע ניסיון של הטלפון כל הטיסה לחפש אנטנה שלא קיימת. החיפוש ואי המציאה, גוררים צריכת חשמל גבוהה יחסית וגוררים קרינה בדיוק כמו בתוך מעלית!

בטיסה מומלץ:
לעבור למצב טיסה, (לאמת שזה מבטל את ה - 2G, 3G, 4G או LTE וכו')
לאמת WIFI כבוי
BLUETOOTH כבוי
NFC,
GPS.
טיסה נעימה וחסכונית בסוללה
לפחות אם לא חוסכים בכרטיס אז בבטריה ;)
14. איזה ערימת שטויות הסיבה האמיתית למה זה נחוץ היא :
ברק כוכבי ,   חדרה   (11.01.17)
כשהפאלפון לא מוצא רשת אלחוטית זמינה לשיחה הוא מתחיל לחפש רשתות GSM זמינות
מה שאומר שהוא פולט את מקסימום הרינה שהוא מסוגל לייצר וזה מצב מאוד מסוכן ולא בריא בנוסף לזה שהוא מחסל לך את הבטריה .
עכשיו תנסו לחשוב מזה 300 פלאפונים שפולטים קרינה במקסימום יכולת שלהם זה ממש מסוכן לנוסעים שלא לדבר על דיילים ודיילות שצריכים כל פעם לספוג את זה .
זו גם הסיבה האמיתית שקיים מצב טיסה בפלאפונים וזה בכלל לא קשור להפרעות לא מוסברות בין המטוס למגדל הפיקוח .
15. השאלה האמיתית - למה יש פונקציה כזאת? ומה המטרה האמתית שלה?
לא עניתם ,   על מה ששאלתם   (11.01.17)
16. אם כבר יש סיבה שנבדקה מדעית
cccheen ,   יפה   (11.01.17)
המכשירים פולטים קרינה גם כאשר מחפשים רשת סלולרית גם בלוטוט ועוד הרבה דברים שמשתמש פשוט לא יודע עליהם, כשיש 100-200 כאלה בתוך קופסאת פח סגורה ואטומה,מטוס, זה יוצר מצב של קרינה הרבה מעל מה שבן אדם יכול לספוג...למה אומרים לכם שלא מומלץ להשתמש בטלפון במעלית??
17. בלי קשר - זאת קרינה גבוהה
נדב ,   תל אביב   (11.01.17)
כיוון שהמכשירים הסלולריים לא מצליחים למצוא אנטנה להתקשר אליה, הם ממשיכים לשדר במקסימום. כשזה 300 כאלו - אנחנו סופגים הרבה קרינה.
18. This is a Non Smoking and NO Cellular flight
(11.01.17)
Please, do not call from the toilet room- you stinky little shit..
have a nice day :-)

19. מי שמדליק נייד כשדלת המטוס סגורה צולה עצמו
אלקטרוני   (11.01.17)
במיוחד עם הבלוטוס פעיל. מדובר ברמת קרינה עצומה . חבל מאד שהציבור לא ער לזה ובמקום להענות להוראות יוצר סכנה לכל הנוסעים
20. איך חטופי פיגועי 11 בספטמבר דיברו בסלולרי מהטיסה??
(11.01.17)
21. מעביר למצב שינה כל לילה לפני השינה.
ירון   (11.01.17)
הטלפון נמצא על השידה 40 סמ מהראש בטעינה. לכן אני מעביר למצב טיסה כדי לא לחטוף קרינה גם בלילה. סיבה נוספת היא כאשר אני רוצה להיעלם לחצי שעה שעה ולהיות לא זמין. במקום לכבות ולהדליק את הטלפון
22. כתבה מיותרת
אני   (12.01.17)

23. לא אמרתם דבר מועיל
CCC   (11.01.17)
סתם סרטון אוטומטי דפוק
24. הבעיה היא יצירת בלגן במערכות הסלולאריות (6 נתן תשובה חלקית)
יובל   (11.01.17)
כאשר נמצאים בגובה רב הטלפון הסלולרי "רואה" עשרות ולפעמים מאות תאים סלולאריים בו זמנית, לפעמים של מפעילים שונים ואפילו במדינות שונות (כשטסים בקרבה לגבולות). והוא מבקש לקבל שירות מהתא הפנוי הקרוב ביותר, אבל עלולים להיות עשרות כאלה זו"ז

מערכות המחשוב הסלולאריות יתמודדו עם 2 - 3 טלפונים כאלה בגובה 10 ק"מ, אבל לא עם מאות, שיגרמו לבלבול ואפילו סתימה והשבתה של מערכות סלולאריות שינסו להבין לאיזה תא סלולארי (אנטנה סלולארית לצורך העניין) כל טלפון אמור להתחבר.

לגבי הנוסעים שהתקשרו מהמטוס שהתרסק על הפנטגון ב 11.9 זה קרה כשהמטוס היה בגובה די נמוך (כמה מאות מטרים) כך ששם הבעיה לא היתה כזו חמורה.
25. יש לכם את זה ביותר שטחי ורדוד?
(11.01.17)
26. כתבה מטומטמת וחנפנית למכורי הסלולר. הכיעור הישראלי. תתביישו
אין יותר ישראלי מזה ,   "אנחנו חכמים מכולם"   (11.01.17)
27. יש הרבה שמאלנים שלא מכבים סלולארי בטיסה לברלין
אז כדאי שיטוסו גם לע   (11.01.17)
28. יש לך שגיאת כתיב
tsh   (12.01.17)
מה שתכוונת זה סססססמולנים
29. לא מדויק מה שאתה אומר....
אדי ,   נתניה   (12.01.17)
נכון שגלי WIFI שונים מגלי תקשורת סלולרית RF
אבל כאשר מטוס מפעיל בשרות שלו אינטרנט אז הוא בעצמו בעצם קולט את האינטרנט בתקשורת לווינית שגם היא עובדת על תדר זהה לזה של תקשורת סלולרית...
נקודה למחשבה...
מה שכן יכול לקרות וזה... ריקון סוללה כי אות קליטה תלך ותפחת.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה