סביבה ומדע  מדע
עקרון ברנולי: האמת והתפיסות השגויות
ד"ר אבי סאייג
פורסם: 17.02.17, 08:37
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות ב-34 דיונים
1. תודה!
מהנדס ,   נתניה   (17.02.17)
2. סוף סוף... לזה באמת קוראים תוכן.
י.   (17.02.17)
3. מצוין, אני תמיד נתקל בהסברים המוטעים הללו
מהנדס מתוסכל   (17.02.17)
4. מרתק
אורנה   (17.02.17)
סוף סוף כתבה ברמה
5. יותר כתבות איכות כאלה מאשר רכילות
דילדוזר   (17.02.17)
6. המממ...אחרי בדיקת גזים מעמיקה, גיליתי שאני פלצן עתיק
(17.02.17)
7. כבר בשנות השישים התחיל ויכוח מה גורם באמת לכח העילוי במטוסים
ישמעאל   (17.02.17)
האם זה פרופיל הכנף עם הפרשי מהירויות הזרימה שהוא גורם (וכתוצאה הפרשי הלחץ).
או, זווית ההתקפה של הכנף שדומה יותר ליד מושטת מחלון מכונית.
האמת היא השילוב בין שניהם.
8. תענוג לקרוא
(17.02.17)
9. מה?!
עופר ,   י-ם   (17.02.17)
התחמם לי הראש..
10. יופי של כתבה!
שי   (17.02.17)
11. אז מה שלמדנו על כוח העילוי לא נכון?
(17.02.17)
בתעופה מלמדים שהסיבה שהכנף מקבלת עילוי זה מכיוון שפרודות האויר שנתקלות בכנף מתפצלות. אלה שמתחת לכנף במהירות אחת ואלה שמעל לכנף עוברות דרך ארוכה יותר ולכן עושות את הדרך במהירות גבוהה יותר כדי שיספיקו לפגוש את הפרודות למטה באותו זמן. בגלל שהן מהירות יותר נוצר תת לחץ שמושך את הכנף למעלה. מעולם לא הבנתי למה האויר למעלה חייב לפגוש את האויר למטה בשפת הזרימה. מה הם חברים כל כך טובים שלא יכולים להיפרד? לפי המאמר הזה ההסבר שלמעלה לא נכון והסיבה שהמטוס עולה היא מכיוון שהאוויר מוסט בכוח למטה ויוצר עודף לחץ מתחת לכנף. הבנתי נכון?
12. תקופת מטוסים
טייס   (17.02.17)
הכוח שהכנפיים מפעילות על האוויר זה לא מה שמחזיק מטוס באוויר. התנועה קדימה מחזיקה אותו וזה כן קשור לחוק ברנולי
הכנף שעוברת בתוך האוויר אינה סימטרית ולכן האויר שנע מעל הכנף צריך לעבור יותר דרך באותו זמן. הווה אומר ינוע מהר יותר ולכן ייצור לחץ נמוך יותר ולכן ימשוך את המטוס למעלה
13. יישר כוח
יהודה אריסטובולוס   (17.02.17)
סופסוף כתבה מעניינת ומפרה במציאות הישראלית המחרידה
14. יופי של כתבה סוף סוף
שלומי ,   נתניה   (17.02.17)
15. יופי
אור   (17.02.17)
פחות בר רפאלי יותר כתבות כאלה
16. כנף יכולה להיות סימטרית ויהיה עילוי. ראה תאוריית כנף דקה.
פרופסור מוח   (17.02.17)
17. התגובה היא נכונה. הם לא באמת חייבים להפגש.
פרופסור מוח   (17.02.17)
בגלל ההסבר הוא נכון. הכנף מפעילה כח כלפי מטה על האוויר והאוויר בתגובה מפעיל כח כלפי מעלה על הכנף.
18. דוגמא לחוק ברנולי
אורי ג. ,   חולון   (17.02.17)
ביציאה מצומת חולון אל הגשר המוביל לנתיבי איילון יש בגשר בתחילה שלושה מסלולים, והם מצטמצמים לשנייים. באיזור הצר יותר של הגשר עולה מהירות הנסיעה של הרכב.
19. יפה, למדתי משהו
פלוני   (17.02.17)
20. נשמע מעניין, תודה!
(17.02.17)
למדתי את הנושא בחוג טיסנאות לפני בערך 30 שנה, עד היום אני זוכר משם מה זה צינור ונטיורי וחוק ברנולי :-) זה ניתן כחלק מההסבר לגבי מה גורם לכוח עילוי על כנף של מטוס או טיסן, הוסבר לנו שזרימת אוויר מהירה יותר על חלקה העליון של הכנף יוצרץ כוח משיכה כלפי מעלה בגלל הלחץ הנמוך שקיים שם יחסית לחלקה התחתון של הכנף.
21. Thank you
Moshe ,   Usa   (17.02.17)
Gadol
22. חוק פקק השמפניה....
SHOSH   (17.02.17)
אותו דבר בדרך לירושלים (כביש 1...!) ,אך שם חוק ברנולי עובד במהופך !!!!!!!!!!!!

מה שכותב הנהג לא מתאים למציאות !!!!!!!!!!!!
23. תענוג
(17.02.17)
למרות התוכן המדעי הקשה ההסבר ברור ונותן יכולת להבנה של חוק ברנולי
24.  מאיר עיניים ותודה!
ירושלמי   (17.02.17)
25. תענוג של כתבה. כן ירבו. תודה רבה
ליאת   (18.02.17)
תודה ד"ר סייג ומכון ויצמן. הייתם ונשארתם נקודת אור במציאות הרפה שלנו וזו הנמכרת לנו עד שכרון.
26. תקון קל: למרות שנולד בהולנד, ברנולי הגר בגיל צעיר לשוייץ
(17.02.17)
ולכן נחשב למדען שוייצי (והיה ידיד של אוילר),
27. מקסים ומהנה
(18.02.17)
28. מה ש אני רוצה....
(18.02.17)
29. רוצים עוד כתבות כאלו!!!
(18.02.17)
30. סוף סוף כתבה מעניינת ולא הפח הגדול
לynet   (18.02.17)
הגיע הזמן שממשק התגובות יתעדכן .
נדרש ממשק אינטראקטיבי יעיל ועשיר יותר שישקף דיון על נושא הכתיבה ומבלי לגרוע חלילה מאיכותו ו יכולותיו של הכותב או נושא הכתיבה , אף יעשיר וישכלל אותה.
תודה רבה !
תגובות נוספות
חזרה לכתבה