רכב  תחבורה ציבורית
רק בישראל: הרכבת מצליחה להתעלם מאוהדי כדורגל
אודי עציון
פורסם: 02.03.17, 08:55
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות ב-27 דיונים
1. אצלנו כמו כל דבר אצלנו, זה לא רכבת זה רקבת.
תומס הקטר   (02.03.17)
2. על זה מתלוננים? לא על המיקום הדפוק של התחנה?
ג'ו ,   נתניה   (02.03.17)
כשהוסיפו תחנה, היו יכולים להוסיף אותה ליד האיצטדיון, מגרש החנייה של האיצטדיון היה יכול לשרת גם את התחנה. באי האיצטדיון היו יורדים /עולים המרחק הליכה אמיתי ממנו.
התחנה ממוקמת כך שהליכה לאיצטדיון אורכת קרוב לחצי שעה ומצריכה חצייה של כביש ראשי, רחב ועמוס.
כשהתכנון דפוק מלכתחילה, לוחות הזמנים הם הבעיה הקטנה ביותר.
3. אין מטרונית במשחק הנוער חיפה
מול דורטמונד   (02.03.17)
לפני שבועיים היה משחק באצטדיון סמי עופר בין מכבי חיפה (נוער) לבין דורטמונד .
הנהלת המטרונית לא טרחה לדאוג למטרונית שתעצור שם , לא בהלוך ולא בחזור.
השארתם בני נוער ללא אפשרות לחזור לכיוון קריות.
תפיקו לקחים !!!!!
4. בכל אירוע הרכבת מעודדת שימוש בשירות שלה.............
(02.03.17)
בין אם זה הופעה של זמר או להקה, אירוע ספורט ועוד. אבל לעולם הם לא מוסיפים עוד רכבת או קרונות. פשוט מרמים את הציבור. אני נוסע כל יום ברכבת והאוהדים עולים על רכבת רגילה לכל דבר ויש עומס אדיר על הקו באותה שעה. אני זוכר חזרתי פעם מהופעה ולמרות שהרכבת הבטיחה תיגבור בפועל לא היה כלום והרכבת היתה בתפוסה מלאה פלוס פלוס, אנשים נמחצו מרוב צפיפות.
5. רציתי להגיע למרתון תל אביב ברכבת ...אז מה
רץ ,   ראשון לציון   (02.03.17)
רציתי להגיע למרתון תל אביב ברכבת. התרשמתי מהודעת המארגנים והודעת הרכבת על תגבור רכבות למירוץ.
נכנסתי לאתר והתברר שמתגברים רכבות אחרי שבע ואחרי שמונה - מירוץ המרתון מתחיל בשבע והחצאים מתחילים ב-6:15 וב-6:30 ואם רוצים/צריכים להגיע חצי שעה עד שעה לפני ההזנקה הרכבת לא רלוונטית.

לא התעצלתי ופניתי לרכבת לברר למה חוסר הרלוונטיות והם ענו את אותה תשובה מטופשת שכמות הרכבות והשעות שלהם נקבעת בהנחיית המארגנים.

משחק כדורגל, הופעה גדולה, מרוץ וכו' מפורסמים בכל אמצעי המדיה הקיימים כיום - למה הרכבת לא עושה "חשיבה עצמית" תוך לקיחת אחריות ותוך מספר מועט של פעמים יגיעו לתובנות באופן עצמאי ו"רק" יסתייעו בהמלצות המארגנים.
6. יודעים מה?
כדורי   (02.03.17)
טוב שכך!
חוליגנים.
7. תלמדו איך זה עובד באירופה!
יובל   (02.03.17)
לונדון - מתחם הארנה O2 השעה 23:30
20000 צופים במופע שנערך במקום יוצאים לדרכם הביתה, רובם ברכבת התחתית.

בין האולם לתחנת הרכבת (כ 500 מטר) משתרע תור ענק ברוחב של 8 או 10 אנשים שנראה אינסופי. אני נמצא די בסוף התור - מה שנראה כמו שעה המתנה ויותר. מה שאומר שאפספס את הרכבת האחרונה שאני צריך עוד להחליף במרכז העיר.

להפתעתי, התור מתקדם יפה. תוך פחות מ 15 דקות הייתי כבר בתוך הרכבת. רכבות הגיעו בקצב של אחת כל 2 דקות, מתמלאת, עוזבת ותוך פחות מחצי דקה נכנסת עוד אחת.

ככה מתנהלים כשרוצים שאנשים ישתמשו בתחבורה ציבורית!
8. לא יודע מי תכנן את תחנת ספיר
עמרי   (02.03.17)
אבל מגיע לו שיורידו לו יד. תחנה עם פוטנציאל אדיר אבל נותרת שוממת בגלל לוחות זמנים בעייתיים מאוד.
10. בישראל מגיעים למשחק כדורגל ממוצע 1,000 אוהדים ותרנגולת
מנחם ,   ירושלים   (02.03.17)
בברצלונה כל משחק בית, לפעמים 2-3 פעמים בשבוע, ממלא אצטדיון ב 100,000 איש ולא משנה נגד מי המשחק, אם זה קלאסיקו או נגד האחרונה בליגה.

במדריד כל משחק בית ממלא 85,000 איש בברנבאו באותה צורה, ולא משנה נגד מי ואם זה חורף, קיץ, יורד גשם שוטף או חום אימים. תמיד מלא.

בארץ - שני משחקים בשנה ששווה לראות, מגיעים אליהם 15,000 איש בלחץ היסטרי. רוב האצטדיונים בארץ בכלל לא מכילים יותר מזה. כל השאר זה משחקים עם פחות קהל מליגה ט' בארצות שאתם משווים אליהן בכתבה.

נראה למישהו שבשביל הצ'קמוק הזה הרכבת תשקיע עשרות/מאות מליונים בסלילת קווים ובניית תחנות ש-363 ימים בשנה יעמדו חסרי שימוש??? הרי ביום שזה יקרה יצא דוח מבקר המדינה על הבזבוז האדיר של כספי משלם המיסים (אנחנו...), שפחות מאלפית אחוז הולך לראות משחקים.

כדורגל אצלנו הוא לא חלק מהתרבות (ולפעמים דת שניה) כמו של אנגליה וספרד, ולכן ההשקעה הציבורית בהתאם - בונים חניון גדול ושאנשים יסתדרו. והאמת שבתור אוהד כדורגל שרוף שגם משלם מיסים ורוצה שישקיעו אותם איפה שבאמת חשוב, אין לי שום בעיה עם זה.
11. רעיון טוב,כל רכבת תהרס מייידית, הרי האוהדים הישראלים"חיות"
שרלוק   (02.03.17)
הייתי באמת רוצה שרכבת ישראל תוביל את האוהדים למשחקים, והביתה,,
אבל את האמת, לא הייתי רוצה לראות איך רכבת תראה אח"כ , ידוע שאוהדי המשחקים הם חיות, וההתנהגות האלימה בעיקר במשחקים מראה זאת כל פעם,ורכבת לא תשאר שלמה, נקיה ולא הרוסה, כל נסיעה (בעיקר במרכז ודרומה) בגלל כמות האוהדים
ופרט לכך רכבת ישראל תתצטרך הרבה יותר קרונות להובלת האוהדים ההרסניים האילו,
שזה פשוט לא יהיה משתלם,
12. סמי עפר
א ,   בית שאן   (02.03.17)
מה עם הרכבת לתושבי בית שאן והסביבה? רק התל אביבים חשובים?
13. הרכבת מבטלת בקביעות רכבות כל יום בלי להודיע
רונן   (02.03.17)
כל אחר צהריים וערב נוסעים עומדים המומים מול לוח הזמנים בתחנות שמשתנה מרגע לרגע מול העיניים. רכבות נמחקות, מתאחדות, לא מגיעות לתחנות המתוכננות שלהן. פשוט משתינים בקשת על הנוסעים. וזה אפילו לא נרשם. רכבת שמבוטלת לא "מאחרת". היא פשוט איננה. ככה הרכבת מציגה באתר שלה 90% דיוק וזו פשוט בדיחה.
14. לידיעת הכתב, יש גם ערים דרומה מיבנה...
גל   (02.03.17)
15. גמר גביע שנה שעברה למשל -
alex   (02.03.17)
ידועה שעת המשחק (נניח לזה שאפשר היה להקדים אותה מעט) ןידוע שזה גביע ויש אופציה שתהיה הארכה ופנדלים ואפשר להעריך את שעת הסיום המקסימלית.

אבל הרכבת לת"א האחורנה יוצאת כמתוכנן ב-2300 שזה בקושי סיום ה-90 דקות....

כאילו, מה?!

יש אירוע מיוחד, אי אפשר להיערך בהתאם?

גרמו לאוטובוסים פרטיים ומאות מכוניןות לעשות את הדרך לטדי - דלק, זיהום, פקקים ומה לא...

חלם זה כאן, כאן וכאן......

אני ובתי לטדי לא נחזור יותרבשעות לילה.
16. למה מוחקים פה את התגובות
חוצפה   (02.03.17)
17. אוהדי כדורגל הם אנשים לא שפויים. שילכו ברגל.
ברגל   (02.03.17)
ביום שהם יעלו לרכבת - לא תשאר רכבת. שיסתדרו עצמאית.
18. ואז יחליטו בהתאחדות לשחק ב6 בערב
מנשה סטרייקה   (02.03.17)
19. כתבה מוזרה
רכבת רפאים   (03.03.17)
מוזר, אוהד בעילום שם וגם את המגיבים מצטטים בעילום שם -מהרכבת נמסר , או: גורם בענף התחבורה... מוזר
20. שימשיכו להגיד שרכב זה מותרות...
תומר   (03.03.17)
כנראה שאם התחבורה הציבורית היתה יעילה אז היו חברי כנסת שמגיעים בעזרתה לכנסת...
21. האיצטדיון ורכבת נתניה - הטעות יותר גדולה
אלון ,   נתניה   (02.03.17)
במקום תחנת ספיר
היו צריכים להקים בצמוד לאימטדיון.
חניון ענק שעומד ריק רוב שעות היום .
יכולת הובלת אוהדים עד המגרש וממנו .

התחנה ספיר ממקומת ברח צדדי של אזו"ת ומצריכה שאטל בכל מקרה.
ספיר רחוקה גם מקרית השרון, ...

בקיצור, פספוס ענק\!!!
22. ראש קט
יוסי פ   (02.03.17)
אתמול בערב נכנסה רכבת לתחנת תא מרכז ריקה מכיוון צפון לרציף 1 ויצרה בלאגן מטורף הגעתי שעה מאוחר לנתניה . הירשלר קח אחריות אולי שלי אשם
23. הייתי בברצלונה לפני חודשיים ו.....
משה   (02.03.17)
לא האמנתי!!!
כנהג אוטובוס בארץי השוותי את שרות הרכבות, הוא שמיים וארץ.
היו במשחק (ואני בניהם) 60.000 איש.
בתוך חצי שעה, ירדתי לחניון התת קרקעי, לא נותר אדם.
יש 6 קווי רכבות, ששאבו מאות נוסעים בשניות, ולאחר 5!!!!! דקות, היגיע שוב אותו מס' רכבת שלקח את הנוסעים הנותרים.
הכל דופק שם, כמו שעון.
בארץ= מחוגי השעון עומדים.....
24. רכבת אינה כלי תבורה פרטי ושירות מיוחד עולה כסף.
אמיר   (03.03.17)
רכבת ישראל (וגם חברות הרכבת בשאר העולם) קובעת את לוח הזמנים ע"פ צרכי כלל האוכלוסיה ולא ע"פ צרכים ספציפיים של קבוצה קטנה. שעות הפעולה של הרכבות והתחנות בהן הן עוצרות תלויות בביקוש הכללי ולא בביקוש נקודתי ספציפי. כמובן שאם ידוע על צפי לביקוש גבוה מתבצע תגבור אבל שינוי של כל המערך עולה כסף ואם אין לזה הצדקה כלכלית אין סיבה שהמדינה תממן זאת. הרכבת מתגברת קווים ו, כפי שצויין, הוא מתבצע עד לנקודה בה יש צורך באותו תגבור ע"פ מידע שמועבר מהקבוצות עצמן. מי שגר במקום מרוחק יותר צריך להסתמך על קווי התחבורה הציבורית הרגילה (בין אם זה רכבת או אוטובוסים).
מי שחושב שהרכבת צריכה לתת שירות "עד הבית" לכל האוהדים מוזמן לממן זאת מכיסו (ולא, כרטיס נסיעה רגיל לא ממן רכבת מיוחדת שאין לה הצדקה כלכלית).
25. נתניה
רפי   (20.03.17)
אפשר להגיע מהתחנה למגרש 10 דקות הליכה
זה אסון שאין תיאום בין הרכבת למשחקים במגרש בנתניה
זה היה חוסך פקקים מטורפים בהגעה וביציאה של האוהדים
התחבורה באזור לא עומדת בעומס במשחקים של מכבי ת"א
26. חלם זה כאן
צביקה ,   הרצליה   (21.04.17)
27. נכון, צריך להקשיב למרגול
ערן ,   כפר סבא   (02.08.17)
28. כי רובם ערסים גועליים - עדיף שלא יעלו
אייל ,   חולון   (02.08.17)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה