רכב  בטיחות בדרכים
המכונית האוטונומית - חיישנים לדמותה
אודי עציון
פורסם: 17.03.17, 11:38
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות ב-26 דיונים
1. לפני החלום המתוק של מכונית אוטונומית לכל פועל בארץ ישראל.
"הדיקטטור הגדול" ,   מהאחוזה הפיאודלית.   (17.03.17)
קודם לזה הוא החלום למימוש של השגה של דירה/בית אוטונמי לכל פועל במדינת ישראל, לא?
2. קניית דירה הפכה לכ"כ יקרה שנעבור לגור ישר ברכב
ייעול תהליכים   (17.03.17)
3. עוד צעד בדרך אל האור
(17.03.17)
4. כמה חוסרים בכתבה
ארז   (17.03.17)
כבר היום יש בארץ שלוש מכוניות עממיות בדרגה 2: קיה נירו, יונדאי איוניק וטויוטה c-hr, וגם מזדה 6 בדרגת האבזור הבכירה ביותר. ממש לא ליוקרתיות בלבד. בנוסף טסלה הרבה יותר מתקדמת מאודי במעבר לדרגות 3 ו-4.
5. בעוד שנים ספורות = שנים רבות! בעיות עם חיישנים / אלקטרוניקה
DANY - דני ,   TORONTO - טורונטו   (17.03.17)
בעוד שנים ספורות = שנים רבות!
בעיות עם חיישנים / אלקטרוניקה = טסלה, וכו
חוקים ארציים ומקומיים.
בעיות ביטוחץ
מחירץ
וכו
וכו
תמשיכו לחלום ועוד חלומות, אבל המציאות היא המציאות ...!
6. גם האנושות בדרגה 0 מבחינה אנרגטית, אין למכונית במה להתבייש
מהנדס   (17.03.17)
7. לאאאאאאאאאאאאא הלואי שלא יצליח להם כלום!!!!
אוהב ,   לנהוג   (17.03.17)
8. כבר שמעתי שינסו להפוך נהיגה רגילה לעבירה פלילית - יהיה בלאגן
מיקו וזיקו #   (17.03.17)
רק שתבינו רכב ע"י מחשב כל תקלה רצינית אתם מתים אין לכם שום מערך בטיחות , כמו כן כל צעד שלכם מעקב צמוד , הולך למאהבת ? לבית בושת ? לבית הימורים , ? הכול יתועד ברמה של פרטי פרטים
9. SAE היא לא אגודת מהנדסי הרכב בארה"ב
סתם אחד ,   מרכז   (17.03.17)
זו אגודה בינלאומית למהנדסי רכב, שום קשר ישיר לארה"ב
10. לתחושתי זה לא יעבוד
שירי ,   מרכז   (17.03.17)
זה כמו המיזם של אגסי - המכונית החשמלית.
אולי זה רעיון טוב, אבל מוקדם מידי.
סתם תחושה שלי. אולי אני טועה..
11. מזתומרת להפחית עומס על חניות?
שירי ,   מרכז   (17.03.17)
ואיפה המכונית תחנה בסיום הנסיעה? יקפלו אותה למזוודה?
12. מאחל בהצלחה אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד
חיים   (17.03.17)
לא חושב שזה יבשיל לדרגה 5 מלאה בארץ ישראל.
בשביל דרגה 5 צריך תשתיות כבישים ברמה של מושלמות כי ניראה לי שבלי זה בלתי אפשרי למחשב לצפות את כל האפשרויות בכל רגע נתון על הכביש.
אני לא הייתי ממהר להספיד את היכולת של בני האדם לנהוג אפילו בשח-מט הגיעו למסקנה שבן אדם הוא שחקן יותר טוב ממחשב.
13. שקר הטכנולוגיה הגדול
(17.03.17)
בהחלט יש מקום לחיישנים שיכולים לשפר את הבטיחות,
אבל לא תהיה מכונית אוטונומית אמיתית עד שלא יתקיימו התנאים הבאים:
1. דרכים (כבישים) שהותאמו במיוחד לכך.
2. כל כלי הרכב הנעים בכביש אוטונומיים, כולל משאיות מוניות אוטובוסים אופנועים וכד'.
3. חיישנים נייחים חיצוניים שמנטרים הולכי רגל ושאר מפגעים.
4. מערכות שמקשרות בין כל הרכבים בתא-שטח ומקשרות עם החיישנים הנייחים
החיצוניים.
5. שימו לב בהתקיים כל התנאים, אין צורך ברמזורים!

אבל - צריך לזכור שמכונית היא עדיין גוף בעל מאסה גבוהה ובעלת תנע
והעבודה שלמחשב יכולת תגובה מהירה זה לא אומר שהמכונית יכולה
לעצור מ-100 ל-0 בעשירית שנייה (ואם זה יקרה הנוסעים ברכב ייפגעו
כמו בתאונה ממילא בגלל כוח הג'י הגבוה שיופעל עליהם).

ולמה אני קורא לזה שקר? כי כל עוד המכונית מאפשרת התערבות אנושית
זה רק מעיד על מגבלותיה האוטונומיות. אין מצב שמכונית אוטונומית תאפשר
לנהג פתאום להשתלט על הנהיגה כי בכך היא מעידה על שתי חולשות שלה:
1. שהיא לא מסוגלת להתעלות על נהיגה אנושית והיא לא מספיק בטוחה.
2. אם היא מוותרת לבן אנוש שאמור להיות נחות ממנה, סימן שהיא בעצם נחותה ממנו.

אז נכון שפעם עגלונים אמרו אותו הדבר על מכוניות ממונעות,
אבל שימו לב שדווקא בזמנם כן בוצעו התאמות בעבור מכוניות כמו תשתיות מיוחדות של
רמזורים, כיכרות, צמתים ומחלפים, מדרכות וסלילת כבישים, חלוקתם לנתיבים ומסלולים,
הצבת תמרורים והחלת חוקי תנועה, רישוי וביטוח.

אז אם אנחנו היום "עגלונים" , אז זה אומר שאנחנו צריכים להתחיל
להכין את התשתיות עליהן דיברתי. ומכיוון שמדובר במתשתיות מורכבות
טכנולוגית יש צורך בהרבה מחקר במקומות ייעודיים שבהם הוא ייערך
ורק לאחר מכן פרישה שלהן בדרכים.

ועל כן, הפנטזיה הזאת של מכונית שתנהג באופן אוטונומי בתשתיות הנוכחיות
ובתנאים הנוכחיים, לחלוטין לא תתגשם בעתיד הקרוב או בכלל.
14. בשנת 2050 סביר מאד שהנהיגה תהיה אוטונומית.
אור ,   מרכז   (17.03.17)
פשוט, לא ייוצרו מכוניות עם הגה. הן תיסענה ללא נהג מוגדר
ואף ללא נוסעים כלל. הטכנולוגיות המשולבות שיהיו מגובות
במערכות פיקוח-על ימנעו תאונות דרכים כמעט לחלוטין.
לפני 30 שנה כאשר היו בארץ כרבע מן המכוניות שיש היום
נהרגו פה כ-700 איש לשנה. כיום - בערך 300, ובעוד 30 שנה
מספר ההרוגים לשנה לא יעלה על 30 ויהיה עולם שונה.
15. בעוד חמישים שנה - התנועה תהיה רא באוויר.
(17.03.17)
בעוד מאה שנה אף אחד לא יבין איך פעם התניידו על כבישים.

בעוד עשרים שנה - אף אחר לא יבין איך נתנו לנתניהו להוביל את שוק הדיור לאסון. ואני - כבר עכשיו לא מבין את זה.
16. מה עם ערפל ? סינוור שמש ? טיפות מים ? לסמוך על חיישנים ? חח
(18.03.17)
17. החיישן הכי טוב
מהנדס   (18.03.17)
18. העתיד הוא בחיבור לגולגולת מהשקע בבית
הדייקן   (18.03.17)
19. בעתיד מכוניות יהיו המצאה מיושנת כמו כרכרות הסוסים
עזבו   (18.03.17)
עזהו מכוניות נגיע ממקום למקום עם טלפורטים...
20. הכתבה המלאה והמקורית
יוסי   (18.03.17)
מתורגמת באישור לאתר "הידען". האמת על מכוניות ללא נהג. הכתב כאן קורא מאמרים ומעביר חלקים הרי אסור להעתיק.
21. סטטיסטיקה
(18.03.17)
כמיליון -230 אלף (%40 (מכלי הרכב הם כלי רכב חדשים בגיל עד 4 שנים (שנת ייצור 2011 ואילך), כמיליון ו-15 אלף (%33 (בני 5 עד 9 שנים ו-846 אלף (%27 (בני 10 . שנים ויותר

מקור : הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
http://www.cbs.gov.il/reader/newhodaot/hodaa_template.html?hodaa=201627085



22. מחירי מכוניות יד 2 יעלו בעתיד
(18.03.17)
23. נחמד יהיה אם
בנצי   (19.03.17)
אישתי הפצצה (רווק כרע) נעביר את הנסיעה ו/או הפקק בזמן איכות במקום להסתכל על כביש/דרך חחחח
24. בעד מכונית אוטונומית
נהג ,   המרכז   (19.03.17)
אני מסכים עם מרבית האנשים שבעתיד יהיו מכוניות אוטונומיות בעוד 40 שנה.
רציתי לתת 2 דוגמאות אחת בעד מכונית ואחד נגד.
איזה סנסורים יש לנהג : 2 עיניים וזהו. זה לא מתקרב לעשרות סנסורים שיורכבו במכונית אוטונומית כולל רדאר ועוד...
מצד שני תנהג בנגב או באפריקה כאשר אין כבישים , אין מסלולים ותכלס אין כלום. כלומר יש דרך עפר עם הרבה חול ואין כלום. מעניין איך רכב אוטונומי ינהג כאשר זה לא נחשב אפילו נהיגת שטח.
25. יש הרבה דברים שאתם נמנעים להחשיב - זה "הגיון" מדהים...
DANY - דני ,   TORONTO - טורונטו   (20.03.17)
כן, יש פחות תאונות כי יש רק מעטות מכוניות כאלה, אבל אי אפשר לסמוך על הי טק ב 100% החדש וזו בעיה ענקית - המעשיות של מכוניות אלה ברחוב לא 100%. כמובן במהירויות גבוהות, תאונות אלה מוגדלות במספרן.
מי רוצה לנהוג במכונית אוטונומית, כאשר בכל פעם הוא עלול למות - זה לא לפחד - זה בפועל והמציאות!
חיישנים הם אכן מאוד זולים, אבל היצרנים ימצאו דרך לחייב אותנו עבור הרבה כסף
ו, הסיבוכים מתרבים - בטיחות, ביטוח, חוקים, וכו '
אכן אני מבין במעשיות - הבנה ישרה!
אומרים לנו ב -2020, אבל זה נראה כי עם כל הסיבוכים זה יקרה כאשר השיער יגדל על כף היד שלי - אז תחלמו - זה לא עולה כלום, אבל המכונית האוטונומית בטוחה תעלה הרבה!
26. לפני המכונית האוטונומית תגיע המונית המעופפת. הרבה לפני.
אופיר   (26.03.17)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה