חדשות  חדשות בארץ  חינוך ובריאות
"מבחן של טכניון, לא של תיכון": בגרות "לא אנושית" במחשבים
שחר חי
פורסם: 16.05.17, 18:41
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 304 תגובות ב-192 דיונים
1. המבחן פשוט לא היה הוגן!!!! פקטור הכרחי ביותר!!!!
תלמיד מדעי המחשב!!!!   (16.05.17)
אני תלמיד שכל השנים, שלוש שנות לימודי, קיבלתי בכל המבחנים ממוצע 98.. במתוכנת שנערכה קיבלתי 100.
בחינה פשוט לא אנושית!!! הבעיה הגדולה היא שרובנו מתגייסים ומועד ב לא יתאפשר עד לשנה הבאה- כשרובנו יהיו בצבא!!!
בפרק ב העוסק במבני נתונים היו שאלות פשוט מוזרות ביותר!!!
שאלה 4 שאלה שלא הופיעה באף ספר, באף בחינה מעולם .. הצלחה בה לא העידה כלל על הבנת החומר.
שאלה 5 בכלל היתה שאלה ארוכה , מייגעתצ, לא ברורה, וללא עסקה במני נתונים שפרק ב עוסק.... פרק א עוסק במבני נתונים של מערכים בלבד!!!.
שאלה 6 גם היא קשה ביותר.
אני מבקש ודורש- פאקטור!!!


2. המבחן באמת היה קשה
תלמיד מדעי המחשב   (16.05.17)
3. החיים לא הוגנים וצריך להרגיל את הילדים לכשלון
(16.05.17)
לא קרה כלום. עושים מועד ב. ואם לא יצליחו שוב אז מועד ג. הבעיה טמונה בהתנהגות של המורים שמבחינתם העולם עצר מלכת ולא מבינים את הנזק שהם גורמים.
4. זה הבעיה במפלגת"אין עתיד"
מבין   (16.05.17)
אסור לבחור במפלגה בה המתאגרף לפיד שאינו מבין כלום בכלכלה ובחינוך ממנה שרים חסרי מושג כמו שי פירון הטיפש שהרפורמות שלו עשו נזק עצום לאופן הלמידה ולעומס . כי לדעת לפיד בזמנו לא צריך לעשות כל כך הרבה שאלונים ובגרויות .
5. עצוב שזו הרמה של התלמידים בארץ
חרטטן בשקל עשרים   (16.05.17)
רמה נמוכה, רוצים שאלות קלות ו100 בלי מאמץ ומחשבה. פרזיטים.
6. מבחן מגעיל. לפטר את כותביו-בנט-תתערב!!!
מבחן מזעזע   (16.05.17)
הבת שלי נגשה עם ציון מתכונת ומגן 100. יצאה עם בכי ודמעות לאחר 4 שעות!!! ניתנה בחירה של 2 מתוך 3 בשאלות שמספרן 4,5,6.סהכ כ50 נקודות!!! שאלה 4 לא פתירה אפילו עי המורים!!! שאלות 5-6 מזעזעות ולא משקפות בגרויות עבר ולימוד שוטף. כולם מתחילים עם ציון 50-60. זה נורא. מר בנט רוצה שתלמידינו ילמדו מתמטיקה ומחשבים אבל לא טורח להציץ במבחן שעומד לשבור את רוחם של שנתון שלם. אחר כך הוא יבכה שלמשק חסרים אנשי הייטק. איך יהיו אם כולם נכשלו היום ואין מועד ב????
7. בשאלה 7 באסמבלי שיחקו על נושא מאוד מבלבל של מספרים מסומנים
יצחק   (16.05.17)
מאמין שהמון נפלו מה שדפק את כל השאלה
8. היי עידן
יואב   (16.05.17)
שלום עידן
9. טמקא, אולי במקום להראות לנו וואטסאפים תביאו את הבחינה?
דני ,   תל אביב   (16.05.17)
או לכל הפחות איזו שאלה לדוגמה...
10. 4 לא מובנת וחסרת תקדים, 5 ארוכה בצורה קיצונית
תלמיד מדעי המחשב   (16.05.17)
שאר המבחן לגמרי פתיר, אבל הניקוד בשאלות 4-5 לא מבוטל... לתת פקטור 25 במקום הניקוד שלהן
11. אני עשיתי את המבחן הזה..
(16.05.17)
פשוט לא אנושי, עשיתי הרבה בגרויות בלי שום בעיה, המבחן היה לא ריאלי לרמת הלימוד..
בעיקר החלק השני.
12. בושה
עומר ,   רמת גן   (16.05.17)
שאלה 4 - לא מובנת ומטעה בצורה מפחידה שכן כתוב - הפעולות לא כתובות בשפת c# או java ???? מה לעזאזל????
שאלה 5 - חצי שעה בלי טעויות במקרה הטוב , שעה וחצי עם מלא טעויות במקרה הרע, בחיים לא ראיתי מעקב כזה ארוך.
פשוט בושה באמת אין לי מילים!
13. הכותבים של הבגרויות האלה במדעי המחשב
(16.05.17)
לא מבינים שום דבר מהחיים שלהם. מנסחים שאלות בצורה עילגת, ואין פה שום אלמנט של הגזמה. לא ברור מה הם רוצים בשאלה והרבה פעמים מביאים למצב של סתירות. במקום לומר שהתלמידים מפונקים וכו וכו, תעשו טובה לכולנו, תחסכו את האמירות המוזרות שלכם ותסתכלו על המבחן לפני שאתם מטעים. כל ההרכב הזה של כותבי הבגרויות במדעי המחשב רקוב, הגיע הזמן לשים שם אנשים עם קצת ניסיון במקצוע.
14. שאלה
יוסף   (16.05.17)
מה היה התיקון בפרק של מודלים חישוביים?
לא הודיעו לנו כלום....
15. שיתחילו להתרגל בבראודה כולם נכשלים
מהנדס   (16.05.17)
כל הזמן מבחנים פסיכיים! החיים בדרך להייטק הם לא פיקניק.
16. לגמרי אסון. אני השגחתי על הבגרות הזאת והצצתי בשאלון - נורא !
(16.05.17)
17. כתבה דבילית , איפו השאלון ?
שלמה ,   חיפה   (16.05.17)
18. היה ממש לא הוגן!
תלמיד   (16.05.17)
הפרק השני היה זוועה! שאלה 4 לא מובנת בכלל, שאלה 5 מאוד ארוכה ומייגעת (לקח לי בסביבות השעה לפתור אותה), שאלה 6 גם כן קשה אך לפחות אפשרית.
ומי שלמד מודלים חישוביים פשוט נדפק- בחרתי שאלה 11 ונתקעתי עליה חצי שעה עד שאמרו שהייתה בה טעות!
בושה למשרד החינוך!
פקטור עכשיו!!
19. דעה שונה
אני חושב שאני ממוצע   (16.05.17)
המגמה שלי עם שהם בערך 40 ילד ניגשו לבחינה חוץ מ2 ילדים שהעתיקו אחד מהשני ועשו תשובות אחד לשני, ככה שלא הספיקו לענות על כל התשובות, לכל השאר הלך ממש טוב 85+, אין לי מושג למה כך היה.
בשאלה 4 היה צריך הרבה יצרתיות אבל היא פתירה, שאלה 5 ממש ממש קשה מבחינתי.
20. לא מבין על מה הבכי
(16.05.17)
לא מבין על מה כל הבכי המורה שלנו נותן לנו שאלות קשות מאוד והמבחן בגרותת היה בדיחה ביחס לכך. בנוסף שאלה 5 לא הייתה מבני נתונים אבל הייתה קלה ולכן זוהי שאלה מתנה
21. שאלה לדוגמא
(16.05.17)
מה ההבדלים בין המקש הימני למקש השמאלי בעכבר?
22. מבחן שלא בוחן את החומר שהיה אמור. פוליטיקה במקום לימודים
תלמיד משקיע   (16.05.17)
בתור תלמיד שהוגש על 95, ובהתכוננות עשה את כל הבגרויות מאז 2007, המבחן לא היה הוגן.

ניסוח לא ברור, שאלות מוזרות שאף אחד לא פגש\התכונן אליהן,

בוחנים מזל, לא הבנה של החומר הנלמד.

מקווה למועד ב'. לא אכפת לי שיהיה גם סופר קשה, פשוט שיהיה על ה*חומר שלמדנו!*
23. מבחן קשה ולא פתיר
תומר   (16.05.17)
בושה למשרד החינוך ונפתלי בנט שכך מבקשים לעודד לימודי מדעים ומחשבים
24. בכלל לא בסדר
דניאל   (16.05.17)
מבחן לא הוגן בכלל!!
חייבים מועד ב או פקטור מה כבר ביקשנו עוד מבחן במקום לגשת עוד שנה!!
25. בגרות מזעזעת
אור   (16.05.17)
השאלות לא היו מסוג השאלות שעבדנו עליהן במהלך השנה והרמת קושי הייתה גבוהה מאוד. השאלות היו קשות ארוכות ומייגעות וזה פשוט לא יכול לשקף את היכולות שלנו!
26. מחבר השאלון מנותק מהמציאות. בושה
אבי   (16.05.17)
גם פקטור לא יעזור. התלמידים בזבזו זמן יקר ביותר על פתרון שאלה שחוברה באופן לקוי, דבר אשר גזל זמן יקר מפתרון השאלות הקשות האחרות. מה ניסה מחבר הבחינה להוכיח? שהוא חלש בחיבור שאלות? שהוא רוצה לבחון איך מתסכלים תלמידים?
27. יום עצוב לרמת המורים התכוונ/ה המורה מהפורום מעלה
תמיד מאשימים   (16.05.17)
28. חייבים כתיבת בחינות בידי אנשים דוברי עברית
JDI   (16.05.17)
ככה בכל המבחנים של משרד החינוך, מורים שלא דוברי עברית מחברים את המבחנים והתוצאה - קטסטרופה. שאלות לא מובנות, והגרוע מכל טעויות שאף אחד לא טורח לבדוק לפני המבחן. העיקר הצהרות של 5 יחידות לבגרות. קודם שילמדו ללמד אחכ לבנות מבחן.
ואיזה מסכנים התלמידים (השחקנים) שאוכלים להם ת׳לב...
29. מפונקים...קצת קשה אז נשברים?
יניב   (16.05.17)
חוץ מזה - יש דוגמא לשאלות?
30. לא חושבים- מוציאים את הטעם מהבגרות. לא היה קשה כפי שנאמר!
בחור לעניין   (16.05.17)
אני תלמיד מדעי המחשב. לפני שניגשתי למבחן היום פתרתי בגרויות משנים קודמות. לא היה קשה יותר. לדעתי זו סתם כתבה פופוליסטית שנועדה למשוך קוראים לעיתון (14,000 תלמידי מדעי המחשב, משפחותיהם וחבריהם לספסל הלימודים, כל אלפי המורים למחשבים, משפחותיהם שלהם וחבריהם לחדר המורים. כל אלו משתפים את הכתבה כמו שפעת).
נראה לי שתלונות התלמידים אינן כולן מוצדקות, עם זאת כמובן שאקבל בונוס או פאקטור בשמחה מרובה.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה