יחסים  סינגלים
סיפורה של שפחה: כולנו קורבנות של השיטה
נגה כהן
פורסם: 28.05.17, 11:24
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 179 תגובות ב-130 דיונים
1. כתבה מאכזבת מאד, את העיקר השמטת: רוב היחס הרע לנשים בא מהדת!
כך גם ב"מסורת" שלנו   (28.05.17)
2. אנלוגיה זה לא הצד החזק של נגה כהן
הופה היי ,   סאן פרנסיסקו   (28.05.17)
תפיסת עולם שגויה ומעוותת כל כך.
השוואה מופרכת.
יש מה לשפר אצלנו כמובן, אבל באמת... את חושבת שמשהו יקח ברצינות את המרקחת הפמניסטית הרדיקלית הזו?
3. מה זה החרטא הזה? כתבה הזויה.
זאביק   (28.05.17)
חברה, תתעוררו. יש גבול לטיפשות. לרוץ על ג'בלאות יותר קל? הפתעה! גם גברים עובדים קשה. אל תקנאו באלו ש"שולטים" כביכול. רק הקב"ה שולט בעולם ואנחנו עובדים אצלו. אפשר לחיות בשמחה והרמוניה, כל אחד בתפקידו ואפשר לקטר על כל דבר. נגהל'ה, תודי לאל שאת חיה בארץ ישראל!
4. נו, באמת, נגה כהן, הגזמת.
גלי   (28.05.17)
לא שאין איים דומים, בחברה החרדית למשל, אבל ברוך השם עדיין רחוק.
לא שזה לא עלול לקרות, אבל בינתיים רחוקים. עדין.
5. אם הבנתי נכון, את אומרת
אש   (28.05.17)
שהסדרה היא 'סדרת מופת' כי היא אומרת את מה שאת חושבת, כלומר- כל מי שאומר דבר טיפה שונה ממך, כלומר לא פמיניסט קיצוני על גבול הפרנואיד (וכן, לומר שהגברים הסטרייטים הלבנים שולטים בהכל זה קצת פרנואידי. על בן אל וסטטיק שמעת?) הוא מבין מרושע.
הייתי מתרגז, אבל כתבת בהתחלה שזה מאמר דעה, לכן כולם יבינו שזו דעתך האישית בלבד. ובכל מקרה לכולם מגיע להחזיק דעה, ולא משנה צבע העור או המגדר.
אז... בהצלחה עם הטרולים, אני מניח.
6. HOT שיחקו אותה עם סדרה לדעתי מועמדת לזכייה באיימי וגלובס הזה
(28.05.17)
הזהב .
7. בתור גבר לבן וסטרייט
גימל   (28.05.17)
לו רק היה לי את מי להאשים בכשלונות שלי, אבל אין לי. כי אני הוא מקור הדיכוי. הפטריארך. הנבל. היום עשיתי כלים, אבל בפטריארכליות. דיכאתי את שאריות הפתיתים המותשות עם 18% חומר פעיל. 18! אחוז! ואני לא מצטער על זה.
8. יש את זה ביותר פתטי?
(28.05.17)
מזכירה שווה לסמנכ"ל? לנשים אסור להתנגד להפלות? פונדקאות=ניצול כאקסיומה? הכותבת היא דוגמה טובה למה פמיניזם הפך למילת גנאי.
9. הלכת רחוק מידי עם ההשוואה - כתבת שטויות
אתי ,   תל אביב   (28.05.17)
10. נראה שמישהי ירדה קצת מהפסים עם ההשוואה
איש   (28.05.17)
מזל שלא כתבו ספר ובו תיאור על העבדים, שהולכים יום יום לפרנס את נשותיהן הנהנתניות וגרושותיהן החמדניות.
נראה שהחיים קצת יותר מורכבים והשאיפה לעולם אוטופי מובנת אך ילדותית.
כמו שיש גברים נוראיים כך יש גברים טובים והדבר נכון גם לגבי נשים, זהו הטבע האנושי על יתרונותיו וחסרונותיו.
כתבה הזויה.
11. להיות אישה דתייה זה שילוב של תסמונת שטוקהולם עם האישה המוכה
דתייה היא שפחה   (28.05.17)
12. הזוי, מפחיד ולא רחוק מהמציות....
אלי   (28.05.17)
13. כך גם בישראל? נגה כהן, יש לך בעיות תפיסה קשות, ולא כי את אשה
אביב ,   המציאות   (28.05.17)
את הסדרה אני מכיר רק מקריאת המאמר, לא מצפייה. אין לי עניין בסרטי סנף לסוגיהם.
לפי מה שאת כותבת, נגה, המצב האופייני לישראל דומה מאד למצב בסדרה, שבו יש נשים שנאנסות כל חודש בטקס מזעזע.
במקומות שאני מכיר - בעיר מגורי, בצבא, במקום העבודה, בבתי הספר, בתחבורה הציבורית - מה שמתואר בסדרה לא מזכיר בשום צורה את המציאות.
יש לי אשה, בנות בוגרות, אמא, גיסות, ומאף אחת לא שמעתי משהו שמזכיר, ולו במעט, את מה שאת מתארת.
אני מסכים שכפי שאת כותבת יש סדר חברתי שבו "נשים צריכות ללדת". זו אכן גישה שיוצרת הבדלה בין גברים לנשים. אולי יום אחד הטכנולוגיה תמצא פתרון, וגם גברים יוכלו ללדת. אבל האם זהו סדר חברתי "גברי" שנועד לדיכוי האשה? כל הנשים שאני מכיר חושבות אחרת, ובחרו בלב שלם להיכנס להריון וללדת. את טוענת שהן אינן מבינות דבר, וכי הן שבויות בפרדיגמה של שלטון גברי דכאני. מותר לך לחשוב אחרת מכלל הנשים, אבל כדאי שתכירי בכך שזו אמונה שלך בסגנון מרקסיסטי, ולא עובדה. זה שאת שונה משאר הנשים לא אומר שאת בהכרח צודקת והן בהכרח טועות.
את טוענת שהגברים בישראל חושבים שהם צריכים לשלוט במיניות של נשים. איני יודע כמה גברים את מכירה, אבל זו כנראה קבוצה מזעזעת, שאינה דומה כלל וכלל לגברים שאני מכיר. אני משתתף בצערך. אם את צריכה, אפשר להציע לך חברה של גברים שמעריכים נשים ומכבדים אותן כבני אדם שווי ערך.
בקיצור, איני יודע היכן את חיה, נגה. או שגורלך מר באמת, או שאת חיה בסרט.
14. שליטה גברית לבנה וסטרייטית
גבר   (28.05.17)
איך הטענה שבכותרת לא עומדת בניגוד לטענה של הכותבת שלנשים יש 'אחריות להיות סולידריות'. זה מה שהפמניסטיות הרדיקליות אף פעם לא נכשלות בלראות. שאת קובעת צורת התנהגות ספציפית כחובה, לא חשוב מה ההתנהגות הזו, את הופכת לכוח שמדכא. לא כל הנשים צריכות לקבל את ההגדרה של הכותבת לפמיניזם או פמיניזם בכלל. אפשר להיות אישה ולייצג נאשם באונס כי חשוב לה עיקרון שכל אדם, נשים וגברים כאחד, חפים מפשע עד שבית המשפט קבע שהעובדות מראות אחרת. אפשר להיות אישה ולבקר ההפלות מתוך המחשבה המוסרית שלקבוע שראשית החיים רק אחרי הלידה זו קביעה שרירותית ושראשיתם הוא בהתעברות ועל כן יש חובה מוסרית נגד ההפלות. אבל אלה רק דוגמאות שמטרתם הדגשה של הנקודה שלאף אישה אין זכות לקבוע לאישה אחרת מה נכון ומה לא נכון, שזה מה שהכותבת עושה. ובזה לא הפטריארכיה אשמה, רק נשים שרוצות להיות השליטות הבלעדיות של המוסר, כלומר זה לא מנת חלקם של הגברים בלבד.
15. תגידי, את אמיתית?
אישה   (28.05.17)
איזה חיים עצובים יש לך, ובאיזה גברים מגעילים את מוקפת, שאת מרגישה שכולם מנצלים אותך?
אין פה מלחמה בין מגדרים. יש פה חברה שבה, כמו בכל חברה, יש עשירים ויש עניים, יש חזקים ויש חלשים. כך היה תמיד וכך יהיה תמיד, זה המצב הטבעי בהתנהלות האנושית. להזכירך, ניסו פעם ליצור בבריה"מ חברה שוויונית לחלוטין, ללא הבדלי מעמדות ומין, וכולנו יודעים איך זה נגמר...
אז האם הכל מושלם? ודאי שלא. האם יש מה לשפר? ודאי שכן. אך לנתח הכל מתוך הראייה הצרה של עליונות/נחיתות מגדרית עושה עוול לכולנו. ובמיוחד לנשים.
16. אכלו לי שתו לי.
דודי ,   תל אביב   (28.05.17)
17. גם גברים מנוצלים. בבנייה, בצבא, בעבודות כפיים
(28.05.17)
18. קצת נסחפנו נגה...
אודי ,   ת"א   (28.05.17)
הייתי אומר שקצת אובר דרמה אבל מיד הייתי מתוייג כאן כשוביניסט.
נסתפק בבורות ובחוסר ראייה של המציאות ברמה פסיכוטית
19. סדרה מעולה, כתבה מיותרת לחלוטין
דריה ,   תל אביב   (28.05.17)
20. כמה שאת צודקת באבחנה שלך.
גבר מסכים   (28.05.17)
21. עירית לינור - לעיונך
יעל   (28.05.17)
22. המציאות שונה בהרבה - תפסיקו עם המירמור האין סופי
אזרח עצבני   (28.05.17)
מצבן של הנשים לא היה טוב יותר באף נקודה בהיסטוריה ומצבם אשל הגברים לא היה אף פעם גרוע יותר.
גברים - תתחילו להגיב ולהאבק על מקומכם.
גברים היום הם עבדים ללא זכויות ונשים עסוקות בלהמשיך ולרמוס אותם
23. שפחה מדגם זכר
גרשון   (28.05.17)
כל היום טרוד מהיכן ישיג את השקל הבא בכדי לממן את האקסית והמאהב החדש שלה. והתיאבון לכסף רק מתעצם, כאשר המאהב דורש כעת מצעי סאטן וקצף אמבט ריחני. שמע על המושג 'מזונות' כאשר התגרש, אבל לא על סרט כזה חלם.
24. דוש, אתה מהצד המקרבן או המקורבן
שמיל   (28.05.17)
האישיות המסוכסכת שלך קצת מטעה. מוליכה שולל. מעין קוזק נגזל הזועק אחלולי שתולי.
25. אחשלו,גם בך עשו שימוש ציני,מעין רחם מהלך,אם מתעמקים בסוגיה
יוגב   (28.05.17)
שהרי מה בסך הכל תפקידך בכל המחזה הזה שפשוט ממאן להסתיים ?!...
26. צודקת, זה בדיוק בדיוק אותו הדבר
אלה   (28.05.17)
הרי גם כאן מרגלים אחרי נשים שהן סרבניות שלטון, אונסים אותם במטרה לייצר דור המשך למעמד השולט ושולחים את הבזויות שבהן למחנות עבודה. תגידי, נגה, את קוראת את הטקסטים שלך לפני שאת שולחת אותם לפרסום? כי אין ספק שהכוונות שלך טובות, אבל ההשוואות המופרכות האלה רק יוצרות אנטגוניזם כלפי הנושא ולא תחושת הזדהות. אין ספק שבישראל לא חסרות עוולות כלפי נשים אבל ההגזמות האלה, כאילו המצב אצלנו משיק לדיסטופיה שמוצגת בסדרה.... פשוט חבל. את מפספסת ובגדול
27. הגיע הזמן שתצאו מעמדת הקורבן
אזרח ,   ישראל   (28.05.17)
או שתשארו שם לנצח
בהצלחה
28. לא הגזמת בכלל
שירה   (28.05.17)
בכל מקום בעולם יש אנשים ש"שווים יותר" כדברייך ושווים פחות. יש גם גברים שמשרתים כל החיים שלהם גברים אחרים עם כסף. הכי אהבתי את איך שאת מגנה נשים ש"כותבות נגד הפלות". על חופש הדיבור שמעת? רק כי הן נשים אומר שהן חייבות לחשוב כמוך? ואל תביני לא נכון, אני דווקא תומכת בהפלות, אבל למה שמישהי שחושבת שהפלה זה רצח לא תגיד את זה במדינה דמוקרטית - או שאת מאמינה בדמוקרטיה רק כשזה נוח לך?
29. לקחתה את זה רחקו מידי
(28.05.17)
למרות כל מה שכתבתה בכל זאת אין מה להשוות בין המציאות בארץ לבין אותה סדרה...

אוי לנו ואבוי לנו לו היינו חיים במציאות הדיסטופית כפי שמתוארת בסדרה....

מאותן נשים ניטל החופש...לרות האילוצים, ולחץ חברתי או נורמה חברתית בכל זאת

אשה שחשה מנוצלת, נאנסת, יש לה את האפשרות לצאת ל"חופשי"...להתלונן ...

מה שבאותה חברה שבסדרה ניטל מאותן נשים..

חביבי לקחת רחוק מיד את ההקבלה מה שוקה בחברה הישראלית לין אותה סדרה ...
30. ניתוח הזוי
אבי רז   (28.05.17)
ולא אכפת לך שהאנושות תיכחד? מה שחשוב זה רק שנשים יתפנקו? רפובליקת גלעד היא תוצאה של נסיבות.. זו הדרך היחידה של החברה לשרוד, למה אין לזה התייחסות?
תגובות נוספות
חזרה לכתבה