רכב  בטיחות בדרכים
מכוניות אוטונומיות יגלגלו 7 טריליון דולר ב"כלכלת נוסעים"
ניר בן זקן
פורסם: 01.06.17, 20:01
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות ב-18 דיונים
1. רבותי וגבירותי, כשאתם קונים מכונית חדשה בישראל עובדים עליכם
חוני המעגל (פינות) ,   ישראלסטן 2017   (01.06.17)
פעמיים ...

1.) פעם אחת במחיר המופרז והגרנדיוזי שאתם משלמים על אוטו ערום ועירום ומופשט בברוטאליות מכל האקסטרות.

2.) ואז אתם קונים חתול בשק יקר בלי איבזור בטיחות אקטיבי ופסיבי אורגינלי ובלי איבזור עזר כמולטימדיה וחיישני רוורס אורגינליים של יצרן הרכב שמוטמעים ברכב במקצעויות בעת ייצור הרכב שלכם על פס הייצור במפעל האם בחו"ל.
3.) ואז משעשעים לכם את המכונית החדשה עם מובילאיי מבית השעשוע הקרטלי ...
2. קחו נתון...
איש קטן   (01.06.17)
כל מה שניסתה אינטל לעשות ב 20 השנים האחרונות נכשל פרט לייצור שבבים!
נקווה שהפעם הסיפור שונה ימים יגידו
3. מה שלא מספרים לכם הוא
משה משה   (01.06.17)
1. יקח הרבה יותר שנים לפתח מכונית אוטונומית שיכולה באמת לנסוע מכל מקום לכל מקום.
2. כשזה יקרה, חברות הרכב יעברו צימצום מאוד משמעותי מאחר ורכב יהפוך לשירות ולא יהיה אכפת לאף אחד מי באמת מייצר את הרכב.
4. מי שקונה רכב פראייר
חי   (01.06.17)
במיוחד בישראל
5. מה נסגר?! לא מתים ממחלות, לא מרעב, לא מתאונות דרכים...
ג'ק   (01.06.17)
חייבים איזון
6. בגיל 21 תגיע לירח
עתידות   (02.06.17)
7. ללא
ללא   (02.06.17)
ללא ביצוע הסדר מדיני של חילופיי האוכלוסין של ערביי ישראל אין עתיד לעם היהודי בארץ ישראל חיבים לבצע לעולם לא נצליח לעשות מהם בני אדם
8. תסמכו על הקרטל בחסות גוש ליכוד+דתיים שיגזור קופון כמו בדלק.
גשם? שתן!!!   (02.06.17)
מישהו אולי שם לב שמחירי הדלק בכל תחנות הדלק בכל ישראל ובכל החברות השונות בדיוק (אבל ב ד י ו ק) אותו דבר? זה מתחיל להעלות לכם הירהורים מסויימים?
גם אם נתעלם מהמחירים המטורפים של הדלק בהשוואה למערב, איך תסבירו שבכל עיירה נידחת בארה״ב או איטליה יש 3 תחנות דלק שונות שבכל אחת יש מחירים שונים לסוגי דלק שונים (מה שנקרא תחרות ושוק חופשי במדינות מתוקנות), כך שהצרכן יוכל לבחור את האופצייה המשתלמת? ומה האופצייה המשתלמת ביותר בקרטל הרקוב והמסואב המתקרא ישראליסטן?
מילה לסיום ל-useful idiots של ביבי קיסר: גם אם יש מחיר מקסימלי למוצר, העובדה שהמחיר שלו זהה בכל המקומות מצביע תמיד, וללא כל יוצא מהכלל, על תיאום וקרטל. אין שוק אחד בעולם שאינו מתואם בו לא יהיו לפחות כמה בתי עסק שיורידו מחירים משמעותית כדי למשוך יותר לקוחות. אז תחשבו על תירוץ טוב יותר לסיבה שבגללה אתם הכי נידפקים בעולם.
9. רכב אוטונומי עצמאי הוא חלום רחוק
רונן ,   צפון   (02.06.17)
יש להבדיל בין רכב לו מערכות בטיחות מתקדמות המסייעות למנוע תאונות.
לבין רכב שיבצע הכל לבד.
סביבת הנהיגה אינה מתקן סגור. הרכב צריך להתמודד עם הרבה מאוד משתנים. המערכת שיכולה להתמודד עם סביבה פתוחה היא מערכת מורכבת במיוחד.
ייקח שנים רבות עד שמערכת זו תגיע לבגרות.
10. רכב אוטונומי זה מחשב, אפשר להשתלט עליו ולעשות פגע פיגוע
(02.06.17)
כל המחקר הזה זה בולשיט אחד גדול.
דבר ראשון אני לא רואה את עצמי מוותר על חווית הנהיגה, תתפלאו אבל יש הרבה אנשים שנהנים לנהוג.
דבר שני, על סמך מה הם קבעו שיהיו פחות הרוגים ? רכב אוטונומי זה חשב, על מחשב ניתן להשתלט וכמו שעכשיו יש וירוסים ופריצות ככה יהיו גם פריצות לרכב ווירוסים שיגרמו לפגע פיגועים.
11. מה יהיה עם חברות הביטוח?
אני   (03.06.17)
ועמותת אור ירוק...
12. רכב אוטונומי יהיה כבר ב...
שוקי   (03.06.17)
2060, לא לפני...
13. כולנו חברי מרכז.לא יהיה גם עוד מאה שנה.
(03.06.17)
ככה זה כש׳תרבות המגרב׳ פוגשת את ההסתדרות .
14. לא כולם רוצים רכב אוטונומי
רמי ,   מרכז   (02.06.17)
כרגע חברות הטכנולוגיה דוחפות לכיוון כדי להרוויח טריליונים
במציאות הרכב האוטונומי יסע לאט, יעצבן נהגים ויהיה לו כל מני מגבלות, הרבה נהגים יעדיפו לנהוג לבד בקצב שהם אוהבים במקום להשתעמם. כהוכחה תחשבו כמה נהגים מנצלים את בקרת השיוט שקיימת ברב הרכבים הנמכרים היום? לא הרבה בנסיעות שאינם מאד ארוכות. בתקופת המעבר הנהגים האנושיים ורוכבי האופנועים ינצלו את היתרון שהם יכולים לתמרן ולעקוף רכבים אוטונומיים. המסקנה שיעברו הרבה הרבה שנים עד שמדינות לא יאפשרו לרכב שאינו אוטונומי לנוע על הכביש (30 עד 50 שנה מהיום). בקיצור לא בדור שלנו
15. כשמיליארדי אנשים מקשקשים עצמן למוות ברשתות החברתיות זה לא תו
(03.06.17)
גם אם יש לזה ביטוי בדמות תל''ג כתוצאה מרווחי פייסבוק טוויטר וואטספ.
16. רכב אוטונומי כבר מיושם בהרבה מדינות כרכב נסיוני
גיל ,   כדור הארץ   (02.06.17)
הוא נמצא בשלב של שיפורים ובדיקות סופיות לקראת עליה המונית לכבישים. מה שצריך להגיע לבגרות זה הכלכלה שתדע איך להתמודד עם רכב כזה. מליוני בני אדם יישארו מחוסרי עבודה בגלל הכניסה של רכב כזה, כמו כן בעלות על רכב כבר תהיה חסרת משמעות.
17. הרכב CHR של טיוטה מגיע עם....
יוני   (19.06.17)
חצי אוטנומי. נחמד!
18. בין השלב הניסיוני לבין הצלחה בפועל
ורד מלכה ,   שדרות   (10.02.18)
ברור כי יש יתרונות רבים בניהם מניעת תאונות (בעיקר בשכרות), אפשר להרחיב זאת בדמיון גם למוניות ללא נהג , להגיע למקום רחוק ולישון וכל מני דמיונות אחרים. בפועל לא ניתן לסמוך על רכיבים אלקטרוניים בחיים שלנו. תמיד דברים יכולים להתקלקל, להיהרס או לא להיות מתוכנתים 100% לסיטואציות מורכבות בכביש , מה שידרוש מאיתנו גם ככה להיות ערניים .
תגובות נוספות
חזרה לכתבה