כלכלה  עוד בעולם הכלכלה
על קו פריז-ברצלונה-ירושלים: יתרונותיה של הרכבת הקלה
נעם קסל
פורסם: 18.06.17, 10:34
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות ב-41 דיונים
1. ובתל אביב לחולדאי רצה ניו יורק תחתית יקר מזוהם ואין נוף
שימי   (18.06.17)
2. כל עוד אין רכבות בשבת הרכבת לא תהווה תחליף לרכב פרטי
רן   (18.06.17)
3. לבנות עוד קוים, ועדיף מוקדם מאשר מאוחר
מיקי   (18.06.17)
4. =========== בפריז יש גם 18 מיליון תיירים ================
(18.06.17)
ואחרי הכל הם מצליחים ואנחנו עלאק אומת היי טק לא מצליחים לפתור בעיה כזאת
5. יכול להיות שה'כתבה' הזאת קשורה למכרז החדש?
עודד   (18.06.17)
ממש אפשר לראות איך בייגה החמוד מאכיל את הכתב במה שהוא רוצה
6. רכבת קלה בירושלים גם בשבת- חובה ציבורית
ירושלמי   (18.06.17)
הרכבת הקלה בירושלים ממש סיפור הצלחה פנטסטי,
איכות חיים זמינות מהירות הגעה רחוב נקי מפיח ושקט
אבל, חייבים את הרכבת עובדת גם בשבת עבור מי שצריך לנוע ללא רכב פרטי
אפשר גם במתכונת מצומצמת עם נהגים גויים (גם כך יש נהגים שאינם יהודים)
רכבת בשבת תחזיר לעיר את החיים
ירושלמי
7. רכבת קלה פתרון מעולה בתנאי
(18.06.17)
שאנשים לא מושחתים בונים אותה.
אחרת לוקח המון כסף וזמן עם תוצאות עלובות.
8. תחבורה ציבורית בשבת!
יובל   (18.06.17)

שכחת רק דבר אחד חמוד, בכל העולם התחבורה הציבורית, ברמה חלקית או חס ושלום מלאה, ממשיכה גם בסופי שבוע ושבת.
אזרחי העולם החופשי אשכרה יכולים לנסוע איתה לאן שהם צריכים/רוצים.
בארץ אנחנו כלואים בכלא הדת ומי שרוצה להתרחק מהבית שלו בסוף השבוע חייב להחזיק רכב. אם כבר אתה מחזיק רכב ומשלם את העלויות והמסים המוגזים עליו כבר עדיף לך לנסוע איתו גם כשיש חלופה של תחבורה ציבורית.

בהנחה שיש חניה חינם או חניה מוזלת ביעד שלך נסיעה בודדת ברכב, עלות דלק/פחת מול העלות של תחבורה ציבורית בימי חול או אפילו עם חניה בהשוואה לשיחטה שתקבל ממונית עדיף לך לנסוע כבר ברכב. נסיעה במונית מקצה אחד של העיר לשני 50 שקל, נסיעה ברכב דלק עם חניה יומית/סופש אולי 30 שקל גג- עדיף ברכב.
מכיוון שאתה מחזיק רכב בשביל להשתמש בו בסופי שבוע וחגים - עדיף לך לנסוע איתו גם ביום יום.

כשתהיה פה תחבורה ציבורית בשבת, אפילו חלקית (אוטובוסים בצירים ראשיים, רכבת קלה ורכבת מלאה בין עירונית) - רק אז אולי נראה ירידה חלקית בשימוש ברכב פרטי במיוחד בערים.

עד אז, חבל על הזמן ועל הכסף.
9. בחיפה צריך רכבת קלה בדחיפות!!!
המלצה   (18.06.17)
בקו החוף הקימו את המטרונית שזה כאילו רכבת קלה. עכשיו צריך להשלים עם קו רכבת קלה מסטלה-מריס עד האוניברסיטה, קו שעלה וירד את פרויד וקו שימשוך מהקצה של רחוב חניתה עד חורב. בשילוב הכרמלית (שתזכה להחלמה מהירה במהירה בימינו), מדובר בפיתרון מלא לכל צרכי התחבורה של חיפה והוא עשוי לבטל את הצורך ברכב בהתחשב בכך שבחיפה יש תחבורה ציבורית בשבת.
10. לצמצם כמות רכבים השתגתם?
אורן ,   פה   (18.06.17)
רכבים ודלק בישראל מכניסים המון כסף לקופת המדינה.
עוד מעט תגידו שצריך גם להוריד מחירי דירות- הגזמתם באמת?
(תגובה צינית למי שלא הבין)

11. הרכבת הקלה בירושלים- מחדל לאומי !! סיטי פס חברה ביזיון !!!
נקע רגלו ,   ירושלים   (18.06.17)
12. התחבורה הציבורית בישראל לעולם לא תהיה כמו בפריז או ברצלונה
לעולם   (18.06.17)
13. חולה הגה לא מוותרים
ד   (18.06.17)
14. רכבת קלה בפריז ?
שארל דה מטרו   (18.06.17)
יצאת מדעתך ? בפריז יש מטרו - וזהו ! יש אף רכבת פרברים - rer - אבל בתוך העיר עצמה אין רכבת קלה ! ! אמת שחלק קטן ממסילת המטרו הינו מעל פני הקרקע אך היא נפרדת לחלוטין מהכביש ואינה תלוייה במחלפים או ברמזורים כפי שהרכבת הקלה בארץ תתוכנן. הלוואי עלינו המטרו של פריז - אף כמו לפני חמישים שנה !!!
15. ליהודים ה הבדיל אותנו מהגויים
ד   (18.06.17)
מי לא טוב לו שילך או יוליכוהו
16. רק שכחת לציין שרבע מהכנסות המדינה הן על רכבים, הממשלה נגדנו
מני   (18.06.17)
אין שום תמריץ ממשלתי לעבור לרכבות , כי המדינה חיה מההתעלקות הכלכלית על רכב ומהוצאות הדלק שכרוכות בכך. רק תכנון רב שנתי של שני עשורים ומעלה יתעל משאבים לפיתוח לחבורה ציבורית סבירה בישראל, ויוציא אותנו ממצב עגום של מדינה נחשלת
17. שטות של הפרדת נתיבים
(18.06.17)
בעולם נוסעים גם כלי רכב אחרים במסלול של הרכבת הקלה, בערים לא פחות מוצלחות כמו אמסטרדם וסטוקהולם. אבל בישראל כמו בישראל, יודעים הכל יותר טוב! בסטוקהולם האוטובוסים והרכבת הקלה חולקים מסלול ותחנות. אדם בוחר על איזה רכב לעלות ואין שום הפרדה.
18. איזה קטע
(18.06.17)
איזה קטע שכתבה בשילוב סיטיפס בעד הרכבת,מי היה מאמין?
19. 45 דקות מקצה לקצה זה זמן סביר?
נירו   (18.06.17)
ירושלים לא בגודל ניו יורק!!!!
20. שאלוהים יקח אותכם, נבלות. כמה מעטפות היו כדי שלא תהיה תחתית?
גדג   (18.06.17)
21. כבר מזמן שאין לטראם יתרון על BRT
(18.06.17)
או מטרו.
22. רכבת קלה זה טוב. סיטיפס זה רע.
מחליפים את ,   סיטיפס   (18.06.17)
מדובר בחברה שזכתה בהסכם בוננזה, ועתה היא רודה גם במשרד התחבורה וגם בנוסעים.
23. תוכן ממומן לעילא ועילא
N   (18.06.17)
שכחו בסיטיפס היקרים לציין כי בפריז הרכבות הקלות אינן נכנסות לעיר עצמה, אלא רק לפרברים, כאמצעי קישור למטרו , לאוטובוסים ולRER...
הרכבת הקלה בברצלונה אינה האמצעי העיקרי בעיר, אלא רק משלים, לאזורים בהם לא היה ניתן לקשר במטרו. גרתי ב 2 הערים.

להסתמך בלעדית על רקל"ה זו טעות . הפיתרון לגוש דן הוא ברכבת תחתית יעילה והפקעת נתיבים מרכב פרטי לשם הפיכתם לנת"צ וכמובן סלילת שבילי אופניים אמיתיים ונפרדים מהכביש.

24. פנייה לבייגה
ירושלמי   (18.06.17)
כשבנו את הרכבת הקלה - זה היה אסון. פתחו וסגרו את הקרקע שוב ושוב. פעם בשביל חשמל, פעם בשביל צינורות מים וביוב, פעם כי המרחק בין הפסים לא היה מדויק ופעם ככה סתם. מספר הפועלים בכל קטע היה לרוב מצומצם. התושבים ליד אתר הבנייה סבלו מאוד. סבלנו כעשר שנים מהבנייה הממושכת והמתמשכת.
עכשיו אני נהנה מהרכבת הקלה ומעדיף אותה על הרכב הפרטי.
אם אתם מאריכים את הרכבת הקלה יש להתרכז בכל פעם בקטע קצר, לשים באותו קטע את מקסימום הפועלים והכלים, להשלים אותו לגמרי - ולצרף למערכת סיטיפס. ורק אז להמשיך לקטע הבא. יש לקבוע יעד שלא עובדים על קטע יותר משנה.
בעיה נוספת היא המונופול שיש לרכבת הקלה. די בתקלה באחד הקרונות - ואין תחבורה כי אין אלטרנטיבה של אוטובוסים. יש להשאיר אפשרות של אוטובוסים למקרים של תקלות ברכבת הקלה.
25. כל מי שמחזיק אותו ניקרא רוצח
ד   (18.06.17)

26. תמיד הגוי רוצה בשבת להפריע ליהודים
ד   (18.06.17)
27. כל מי ששומר שבת
ד   (18.06.17)
מעיד על ה׳ מי שמחלל כופר. קורח ועדתו
28. במדינת ישראל ״דוחפים״ לכיוון רכב פרטי
מאיר   (18.06.17)
אין נתיבי תח״צ, אין מספיק אוטובוסים ולאף אחד לא אכפת מאלה שאין להם כסף לקנות רכב.
29. "בשיתוף סיטיפס"
ירושלמי   (19.06.17)
כמה נמוך אפשר לרדת, וואינט
30. להתעלם ! יח"צ של סיטיפס השטנית שנמצאת במאבק עם האוצר
אלון ,   רחובות   (18.06.17)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה