כלכלה  קריירה  זכויות עובדים
למה בישראל לא קיים מס אמת לרכב עבודה?
יוסי חדד
פורסם: 15.06.17, 07:05
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 200 תגובות ב-125 דיונים
1. טוב טוב
תיזכרו   (15.06.17)
תיזכרו טוב טוב ללא ביצוע הסדר מדיני של חילופיי האוכלוסין של ערביי ישראל אין עתיד לעם היהודי בארץ ישראל לעולם לא נצליח לעשות את נחשיי הצפע האלה לבני אדם
2. בדוגמא שנתת העובד נמצא במדרגת מס של 20 אחוז ולא של 31 אחוז.
ניסו   (15.06.17)
3. איך המדינה תממן את אוכלי החינם?
ח"כ המושחתים ,   עובדי הציבור-החרדים   (15.06.17)
זו מדינת שלטון פקידותית שמתעמרת באזרחיה,והפלא הוא שכול מה שמאכילים אותנו אנו בולעים בחדווה, כמו טיפשים
4. פעם היו בעבודה רכבי פול
דני   (15.06.17)
והמעסיק החמדן החליט לבטל את רכבי הפול ולהעמיס את ההוצאה על שכירים מסכנים...רכב צמוד זה עונש...הוא צמוד רק במשכורת ביום הוא משמש אותך כדי לצאת ללקוחות ושאתה במשרד עובדים אחרים לוקחים לך אותו...לא פעם נאלצתי לאחר ביציאה בגלל שלא החזירו לי את הרכב בזמן
5. נו ברור למה, כי זה משאבת כסף
(15.06.17)
התקציב של מדינת ישראל מסתמך על מסי תחבורה שזה המס הזה, והמס ה ''ירוק'' וגם הבלו של הדלק והעלויות של הטסט השנתי.
6. כתבה חובבנית
אלון   (15.06.17)
הכותב התעלם מכך שעצמאים עם רכבים מסויימים מזדכים על הוצאות הרכב (תלוי ברכב אבל נניח שמדובר בשני שליש זיכוי) , משמע השיפוצניק שנוסע ברכב חבוט מזדכה על הרכב בפחת של עד שש שנים , מזדכה על הוצאות הדלק והתחזוקה.... הבחירה שלהם לנסוע ברכב חבוט היא בחירה הנובעת מרמת ההכנסה, סוג העבודה ועין הרע.
לעובד היי טק שנוסע מעט קילומטרים לא כדאי לקחת רכב, ככה פשוט.
7. מצטרף - איך הגעתם למדרגת מס 31 אחוז?
שמוליק   (15.06.17)
8. כתבה לא ברורה
אני   (15.06.17)
אותם כללים חלים על "מנהלי ההייטק" וכל "עובדי הצווארון הכחול".
גם מנהלי ההייטק משלמים מס עפ"י שווי הרכב על הנייר ולא לפי השווי האמיתי שחברת הליסינג שילמה עבורו, ומעבר לכך לאחר השנה הראשונה מחיר הרכב יורד אולם המס משולם על פי שווי רכב חדש.
לא ברור מה הכתב רוצה
דרך אגב, הכותב הוא "מנהל בהייטק" שלמרות ההקלות לכאורה בחר לרכוש רכב פרטי ולא להיכנס לעסקת ליסינג
9. טכנאים מתקינים סעו בסבנה או סילברדו בלבד
אין שוויה שימוש   (15.06.17)
10. לא ישים בעליל
דניאלה   (15.06.17)
אין דרך למדוד את היחס בין הנסועה הפרטית לזו של צרכי העבודה.
11. השאלה האמיתית שצריכה להישאל
פ   (15.06.17)
היא למה במשך 69 שנות קיום של מדינה- אין לנו עדיין רכבת תחתית לאורך כל המדינה בגודל בוטן שלנו. האירופאים הציעו לעשות את זה בשבילנו מלפני כמה עשורים ולגזור קופון של רק 15 שנה- אחר כך כל הרווחים היו הולכים אלינו, אבל מסתבר שהמוח היהודי לא עובד לפעמים כמו שצריך.
12. עובד שיש לו טנדר עם מקום אחד לנוסע גדול מגושם ועמוס סחורה
פילדלפיה   (15.06.17)
של המעביד מדוע צריך לשלםםםםםםםםםםםםםםםםם ישראל
13. מה זה עובדי "כפייה"?
רועי   (15.06.17)
מי כופה עליו?
14. 2.48% משווי רכב חדש שעולה 80% יותר מארה"ב ו 40% יותר מאירופה
אבי געזונט   (15.06.17)
15. שכירים בהייטק לא מעלימים מיסים, עצמאים כן!
הון שחור ,   רשות המיסים   (15.06.17)
16. חולון
אלון   (15.06.17)
הכול נכון ועוד יותר, כל העובדים שמקבלים רכב מהעבודה לצורך עבודתם, מקבלים אפילו פחות מ-10000 שח מה שמשאיר להם ביד 5000-6000 שח בלבד.
פועל שרץ עם הרכב כל היום מלקוח ללקוח בערב אין לו כוח להסתובב עם הרכב והא שוכב מתחת לבית.
המדינה גונבת במודע כסף מהאזרחים שלה וזה לא בפעם הראשונה.
מדינה אוכלת יושביה.
17. עוד פופוליסט בגרוש
איציק ,   ראשון לציון   (15.06.17)
איך הכנסת לקלחת את אנשי ההיטק שנוסעים במכוניות חדישות?
איש היטק ממוצע, כשמסכם על תנאי השכר נדרש להחליט האם לשלם מכיסו עבור רכב הליסינג או לא.
השיטה המעוותת היא שבמקום שהתשלום יצא מכיסו של איש ההיטק ישירות לחברת הליסינג וחלקו יהווה הוצאה מוכרת למס (כי כן, רובנו נוסעים לעבודה כל יום עם הרכב הזה, ורובנו עובדים מספיק שעות כדי שלא באמת ישאר זמן ״לקרוע את הכבישים״ בנסיעות פרטיות)
התשלום יוצא מהחברה עצמה ואיש ההיטק מקבל הורדה בשכר של העלות האמיתית.
ואז מגיע מס הכנסה ולוקח עוד את ה״שווי מס״
המשמעות היא שהתשלום עבור הליסינג ירד מהנטו ואז שולם עוד מס. לעומת המצב התקין שבו התשלום היה יורד מהברוטו.

העיוות הזה שווה אלפי שקלים. והיה אחת הסיבות העיקריות שאני, כמו רבים מחברי, החלטנו לעבור לרכב פרטי שהרבה יותר זול בשורה התחתונה ומאפשר לנו בחירה אמיתית של רכב שיתאים גם לתרבות הפנאי שלי.

כל תחום המיסוי על רכב עבודה מעוות לחלוטין בארץ.
אין שום סיבה לסמן את אנשי ההיטק בתור הרעים העשירים שעל חשבונם נדפקים כל פועלי הצווארון הכחול (שהם כמובן היחידים שהעבודה הקשה שלהם נחשבת. כי כמה קשה זה כבר לשבת במשרד שעות ולפתח קוד שגם יתרום בסוף לתוצר של המדינה)
איש היטק ממוצע במדינה הזאת מרוויח טוב. אבל הוא לחלוטין לא טייקון או עשיר גדול.
וכמות המיסים שכבר לוקחים ממנו היא בהחלט מכובדת. בכל קנה מידה.
18. נו ו...מה עושים?
עובד   (15.06.17)
19. באמת חסרים מיסים בישראל, בואו נוסיף עוד אחד!
(15.06.17)
20. צריך מס אמת לרכב עבודה
אא ,   מרכז   (15.06.17)
סילברדו וסוונה היום צריך רישיון ג וזה מעלה את ההוצאות שאין צורך בכך
21. המדינה התרגלה לעקוץ
יוסף   (15.06.17)
התרגלו לגנוב מהעובדים כסף .
22. מנש לא נכון. האם במכוון?
רחל   (15.06.17)
המס הוא לא 2.48 אלא על 2.48 מערך הרכב. לדוגמא רכב משפחתי רגיל מטסיף לשכר כ 3200 שח ועל זה יורד מיסים. רכב מסחרי או מדלמים מס כנ"ל או אם מוחלט לעבודה מחזירים ספר רכב שמראה נסיעות לעבודה בלבד ולא משלמים מס. אז תירגע.
23. מס' הערות לכתבה:
שכיר ללא רכב   (15.06.17)
גובה המס לשכר שציינת , יהיה 32% כולל ביטוח לאומי ומס בריאות ולא 31% רק למס הכנסה. התיאור שלך של "רכבים חבוטים" לא מתאים לכל הטנדרים המפוארים והחדשים שאני רואה בכביש... מי שקונה די-מקס היילקס/סבנה(למשל) , לא בדיוק נוסע על טנדר חבוט.מעבר לכך ,השווי שמשלמים בגין רכב צמוד , נמוך מכפי שהיה צריך להיות מאחר שלו היו לוקחים את המחיר של רכב חדש ומחלקים אותו ב-24-30 (אצלנו בחברה מחליפים רכבים כל שנתיים - שנתיים וחצי ולא כל שלוש שנים) , מוסיפים עלויות של אגרות רישוי , טסט , טיפולים , דלק , התקנת אביזרים + חיוב בגין ההנאה של העובד (הרי כולנו יודעים שכל מי שיש לו רכב צמוד , לא דופק חשבון מבחינת הנסיעות שהוא עושה / חניה על מדרכות גבוהות וכדומה) + השקט הנפשי שיש לעובד בגין רכב שלא שלו-ייגנב? לא נורא. שייך לליסינג --- אז היינו מגיעים לשווי אמיתי הרבה הרבה יותר גבוה. אגב , מי שבאמת משתמש ברכב גם לצורכי עבודה , מקבל החזרי מס (לפחות בגין חלק מההוצאות) , כך שהוא מפוצה ע"י המדינה. ואילו אני ,שכיר בעל רכב פרטי , נאלץ לחשוב על כל נסיעה שאני עושה - הדלק והבלאי לא זולים ובנוסף אני משלם גם עבור התיקונים מכיסי הפרטי. אגב , לו בעל רכב צמוד היה קונה רכב פרטי - הוא היה צריך לשלם גם ריבית על הלוואות לקניית הרכב. ואילו אני , משלם מיסים אפילו על החופשי חודשי שאני מקבל מהעבודה!! למה לי , לפחות זה , לא טור ממס?????אז , אל תשלה אותנו. בפועל , בעלי הרכב הצמוד משלמים פחות מיסים ממה שבאמת היו צריכים לשלם.
24. כמו תמיד - המדינה מחפשת רווח קל על גב העובדים! ביבי רוצה רק
טכנאי שרות   (15.06.17)
25. טעויות בסיסיות
א   (15.06.17)
גם עובד כפיים וגם הייטקיסט משלמים על שווי השימוש מכיון שהם מקבלים רכב לשימוש להגיע לעבודה במקום באוטו פרטי או אוטובוס ועל שימוש במוצאי שבת.
גם עובד כפיים יכול להשאיר את האוטו בעבודה בסוף היום ובסופי שבוע ולא להיות מחויב.
מטרת המס היא לחייב את העובד בתחליף להכנסה שהייתה משמשת אותו לרכב פרטי.
26. תגובה
יגאל   (15.06.17)
ראשית ל-8 מכיון שאתה טמבל אתה לא מבין כי אתה כנראה איזה פקיד או פועל שכיר ללא הבנה.למה שרשות המסים תעשה או תשנה את המעוות נוח לפקידים המושחתים להראות איך מעמיקים גבייה על חשבון החלשים.הרכב שלי בן למעלה מעשר שנים לא שווה 8000 ₪ אבל שווי השימוש שאני משלם לפי מחיר הקניה לפני עשור 130.000 ₪ הוצאות על תיקונים מידי חודש נכון הם מוכרות אבל אם לא הייתה הוצאה על תיקונים סביר שהייתי משלם מס ולא מכיר בהוצאה. מי שביוכולתו לקנות רכב חדש ע״ח הוצאה צריך לדעתי להחליף כל שנתיים רכב. למרות שהאוצר עשה חסימה בצורה שלא ניתן לקזז במע״מ. יוצא איפה שאני משלם כמו אותו הייטקיסט או כל פקיד שנוסע ברכב מרווח חדיש ללא ציוד כלי עבודה ליכלוך . מקווה שעכשיו אתה מבין 8 ארץ אוכלת יושביה.
27. הליסינג עיוות את השוק
תומר   (15.06.17)
גם הלקוח הפרטי שמסבסד את ההנחות הכבדות לליסינג וגם לקוח הליסינג שמשלם כחצי משווי הרכב ונשאר אחרי 3 שנים בלי כלום. וגם שוק יד שניה שהרוס לגמרי. וחברות נליסינג שתקועות עם עשרות אלפי מכוניות במגרשי החניה. כולם מפסידים והבועה הזאת תתפוצץ
28. מערכת מסים מעוותת השודדת את העובד
צדקיהו   (15.06.17)
29. זה פשוט לא נכון!!
אביבית   (15.06.17)
כל מי שהרכב הוא כלי העבודה שלו אם זה טכנאי או איש מכירות - לא משלם על הרכב כלל. תאורטית הרכב לא אמור לשמש אותו לנסיעות פרטיות ואמור להישאר בחניון החברה-מעשית הרוב לוקחים אותו גם הבייתה. בחברות גדולות יש חישוב נסיעות עבודה ונסיעות פרטיות-אבל הכתבה ממש מעוותת את המציאות!!
30. שהמעסיק ישלם את שווי המס
עידן   (15.06.17)
רק שהמעסיקים מעדיפים לתת רכב במקום שכר יותר גבוה כי על רכב לא משלמים הטבות סוציאליות.
כלומר, אם אתה רוצה שכר 13,000 המעסיק יעדיף לתת לך 10,000+רכב קבוצה 2.
כי לשלם 80 אחוז סוציאליות מ13 נמוך משמעותית מלשלם על 10. רווח נקי של המעסיק.
לדוגמא, 7.5% שהם חלקו של מעסיק שנותן קרן השתלמות הם פער משמעותי.
7.5% מ13 הם 975 ש"ח לעומת 750 ש"ח. תכפילו בכמות עובדים ובמספר החודשים שכל עובד כזה מועסק, אלו סכומים לא מבוטלים...

לכן, מי שלא חייב רכב עדיף להחזיק רכב בעצמך ולקבל את השכר לברוטו.

ושלא יעבדו עלייכם....
תגובות נוספות
חזרה לכתבה