כלכלה  קריירה  זכויות עובדים
למה בישראל לא קיים מס אמת לרכב עבודה?
יוסי חדד
פורסם: 15.06.17, 07:05
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 200 תגובות ב-125 דיונים
31. אוסף של קשקושים. הדשא של השכן ירוק יותר
מתפלא   (15.06.17)
אם השיפוצניק נוסע ברכב מאובק, זינקה אותו. אם הרכב ישן, שיחליף אותו. טכנאי מזגנים שבא לביקור מקבל 250 שח רק בשביל להגיד שלום. יש כאלה שלא מקבלים סכום כזה ליום שלם. אז מה?
ולגבי הרכב: מי שנוסע ברכב עבודה פחות מ 28000 קמ בשנה מפסיד בעסקה.
לגבי המיסוי: כל ההצעות לשינוי במיסוי יחויבו עם בעלי החברות והמנהלים הבכירים. פחות עובדים יבחרו ברכב חברה, פחות הוצאות לחברה. החברות יכסו את המס למנהלים, יותר כסף למנהלים.
מכל ברפורמות המכולות ב 30 השנים האחרונות השכירים נדפקו בגדול.
32. המס של שווי רכב הוא גבוה מאוד לעובדי הייטק!!!!!!!!!!!!!
דני ,   תל אביב   (15.06.17)
המס של שווי רכב הוא גבוה מאוד לעובדי הייטק!!!!!!!!!!!!!
והמשכורות לא כאלה גבוהות
33. בשימחה. רק שנסיעות עבודה יוגדרו כפטורות ממס. לכולם.
פומרנץ הכחול   (15.06.17)
או מס מופחת.
באמת בשימחה.
אני לא יודע מה נדמה לך, אבל עבדי הליסינג (כן, לא טעיתי בכתיב - זו הכוונה. עבדי) אין להם המון זמן ל"נסיעות פרטיות".
זה לא שכל סופשבוע נוסעים לאילת.
נסיעות ארוכות למשרד וחזרה (עם הפקקים שמשרד התחבורה מתעקש לארגן לכולנו), שעות ארוכות בעבודה.. בקיצור - בשימחה. אני ורבים אחרים נשלם הרבה *פחות* מס.
34. שכירים לפחות משלמים מס והרבה...
משה ,   תל אביב   (15.06.17)
35. שם לב שרק ההיטקיסטים מגיבים כאן... מה קרה אין עבודה?
קובי ,   פריפריה   (15.06.17)
הגיע הזמן שתשלמו על הרכב שאתם נוסעים איתו לחדר כושר
36. בישראל העם הוא startup nation, הממשלה היא מדינת עולם שלישי
יובל ,   תל אביב   (15.06.17)
ממשלת ישראל היא חלק מהאימפריה העותומאנית.
37. היכן חברי הכנסת שיקחו את הנושא לשינוי חקיקה מחכים לכם
העצמאים הדפוקים   (15.06.17)
38. בישראל העם הוא startup nation, הממשלה היא מדינת עולם שלישי
יובל ,   תל אביב   (15.06.17)
ממשלת ישראל היא חלק מהאימפריה העותומאנית.
39. ולי המס שאני משלם על הרכב לא מוכר בכלום. אני רק משלם.
פומרנץ הכחול   (15.06.17)
90% מהנסיעות שלי הן בית/עבודה/בית - ובשבילי זה רק מס.
תשאלי אז למה אני לא מחזיר את רכב הליסינג ?
פינוק אידיוטי.
למעשה אני *מפסיד* כסף על זה שאני עם ליסינג.
וכך למעשה רוב עובדי ההיטק שגרים במרחק של כ-30 ומעלה ק"מ מהמשרד.
40. רכב עבודה
גיא ,   כפר אדומים   (15.06.17)
לרוב השיפוצניקים צריכים טנדרים שעלות שובי השימוש שלהם הוא כ5000 שח גם אם הרכב ישן ושווה 40000 ש"ח בעוד שאנשי הייטק וכו מקבלים רכב חדש מהניילון שעולה רק120000 שח ומשלמים כ 3000 שח הבעיה שאצל אנשי ההייטק זה בחירה שלהם כי זה הטבה נטו למשפחה ובעוד העצמאי שמחזיק עבד והשכר צריך ברוב המקרים לגלם את שובי השימוש כדי שהעובד ירצה רכב כי בדרך כלל הרכבים עמוסים ואו לדוגמה אינסטלטור שיש לא תוספת ריח והוא לא נוסעה הרבה בפרטי בגלל ציוד וכו צריך רכב גדול
41. רכב
דניאל   (15.06.17)
המדינה שמה אותך תמיד בחוב .שלא יהיה לך יותר מידי טוב.כמו המשכנתא למשל .הם חיים טוב אתה תמות
42. המס השולי של עובדי היי טק גבוה בהרבה ולכן הם משלמים יותר
שלמה   (15.06.17)
43. הקלות בשווי רכב
דקל וקנין   (15.06.17)
ישנן הקלות בפקודת מס הכנסה לרכב עבודה. גם בתי המשפט קבעו כי רכב עבודה הינו מושג פונקציונלי ולא משפטי.
באמצעות רישום, תצלומים, ותיעוד ניתן להימנע מזקיפת שווי לרכבים אלו
44. כל טכנאי יכול להשאיר את הטנדר החבוט בעבודה ןיהיה פטור ממס
ובד הייטק ,   נוהג ברכב ליסינג   (15.06.17)
אם רכב העבודה נשאר בעבודה בסוף היום - העובד הנוהג בו בשעות העבודה פטור מתשלום שווי שימוש.
למעסיק נוח יותר שהטכנאים ייקחו את הרכב הביתה וכך לא יצטרך לדאוג למקום חניה לרכבי העבודה והטכנאים יוצאים ישר מהבית ללקוח הראשון .
אני בטוח שאם עובד יתחיל להשאיר את הרכב בעבודה - המעסיק ימהר לגלם לו את שווי השימוש של הרכב כדי לחסוך עלויות חניה וזמן נסיעה מהמשרד ללקוח הראשון ומהלקוח האחרון בחזרה למשרד.

דרך אגב, המיסוי לפי 2.48% ממחיר המחירון הרשמי לא הוגן. הרכבים נמכרים כמעט תמיד במבצעים והנחות (חלקן קבועות) כך ששיעור ההטבה נמוך יותר וצריך לעמוד על סך אחוז ממחירו של הרכב בפועל.
45. אין "מס אמת" על עבודה כי רוצים בכך לנסות ולפצות את העובד
המשוחרר מעבדות ,   עובד מדינה (במי"ל)   (15.06.17)
העומד 24 שעות לרשות המעביד, באמצעות המחשב, והטלפון הנייד !
46. מדיניות מיסוי
דב   (15.06.17)
השילטונונות לא רואים מעבר לאף,כך רשות המיסים,וככה המדינה מתנהלת
47. האם בסטטיסטיקות של השכר הממוצע במשק כוללים את שווי השימוש
ח   (15.06.17)
שאלה לכותב - האם אותו שכיר לדוגמה מופיע בסטטיסטיקות שכר ממוצע של הלמס עם שכר של 10000 או של 14500?
48. הכותרת הנכונה לכתבה : למה בישראל לא קיים מס אמת לעבודה?
(15.06.17)
הרי השכירים - גם בהייטק ולא רק, הם היחידים במדינה הזו שמשלמים מס אמת על 100% מההכנסה וגם לא יכולים לנכות שום הוצאה מוכרת.
ביום שתראה לי קבלן שיפוצניק אינסטלטור או כל עצמאי שמשלם מס אמת על 100% מהעבודה שהוא עושה ומוציא חשבוניות על הכל, ומנכה הוצאות מוכרות רק את ההוצאות האמיתיות של העסק ולא רושם ״ציוד משרדי״ על הפלייסטיישן של הבן והLCD החדש, אין שום בעיה שהצדיק הזה בסדום יקבל את רכב העבודה שלו בלי מיסים בכלל.
אבל מכיוון שכוווווולם עובדים בשחור - כל הכתבה שלך היא לא יותר מדמעות תנין!
49. מיסוי
מישה   (15.06.17)
שליח עם קטנוע צמוד לא משלם מס אז למה על רכב כן
50. בארץ שיקול המס נגזר מטמטום רשויות המס ולא מחשיבה על אמת
טל   (15.06.17)
בגבייה

אני דוגמה אחת ויש עשרות אלפים

יוצא בבוקר לעבודה
נוסע 50 ק"מ הלוך
מחנה את הרכב ליד העסק
מסיים את העבודה בשעה 20:00
חוזר 50 ק"מ הביתה
כך עובד 5 ימים מלאים בשבוע וביום השישי כנ"ל רק עד השעה 16:00
עכשיו שרשות המסים תספר לי כמה ק"מ פרטי אני עושה עם הרכב ומה היחס
אבל כמו תמיד ברשות המסים הטמטום חוגג והעם משלם
51. מס אמת
נתי   (15.06.17)
לא יעזור כלום נמשיך להיות הפרה החולבת של מדינה שנחשבת נהורה ולמעשה עולם שלישי חבל
52. הכל כאן מעוות, רקוב ולא שיוויוני
רועי   (15.06.17)
מדינת עולם שלישי!
53. יש אומנם שיטות שונות אך בכל מקרה המס בארץ הוא הגבוה בעולם!!!
איל   (15.06.17)
2.5% משווי הרכב זה מאוד גבוה יחסית לעולם, ובטח כאשר המספר הזה לא משקף את עלות הרכב בפועל! השווי נקבע לפי מחיר המחירון של הרכב כאשר העלות לחברת הליסינג נמוכה בד"כ ב- 20% (לא כולל הפרשי המע"מ). צריך גם לקחת בחשבון שבדרך כלל למעלה מ- 70% מהשימוש ברכב הוא לצרכי הגעה לעבודה ולא לצרכים פרטיים. לאשתי יש רכב חברה..עשינו חשבון שמתוך 20 אלף ק"מ בשנה, 15 אלף ק"מ זה נסיעות הלוך וחזור לעבודה ורק 5000 ק"מ זה לנסיעות פרטיות (בעיקר בסופי שבוע)...יוצא שאנחנו משלמים בעצם מס מטורף על נסיעות לעבודה!!
54. קחו ממני את האוטו ותנו תחבורה ציבורית אמיתית
מנשה   (15.06.17)
ממילא רוב הנסיעות הן הלוך וחזור לעבודה, הייתי שמח לנסוע בהסעות או בתחבורה ציבורית אם אלה היו קיימות, אז תפסיק לחרטט ולהשוות אותנו למדינות נאורות ששם יש תחליפים אמיתים להגעה לעבודה וכאן אנו משלמים המון בשביל רכב, דלק, בלאי ועוד
55. קנאים תפסיקו!
עובד כמו כולם ,   מרכז   (15.06.17)
אין שום הטבה לעובדי היי-טק, היום עובדי היי-טק משלמים את כל הליס,
כל העיניים כל הזמן רק על עובדי היי-טק, אם לא עובדי היי-טק המדינה כבר מזמן הייתה במעמד עולם שלישי.
מי שרוצה שילמד וילך לעבוד בהיי-טק ומי שלא שיסתכל בצלחת שלו!
56. תגובה 48 כל מילה בסלע, לא צריך לומר יותר מזה
דני הצהוב   (15.06.17)
57. אתה טועה, זו בדיוק הבעיה!!!
עמית ,   נס ציונה   (15.06.17)
למה אותם כללים חלים על עובדי צווארון כחול, שהרכב הישן ועמוס הציוד הוא העבודה שלהם, ועל מנהל ההיי טק, שנוסע עם הרכב בעיקר אל העבודה וממנה, ועם המשפחה בשבת וחג? די ברור מה הכותב רוצה; הוא מבקש לשלם "מס אמת", כלומר - להפריד בין הנסיעות הפרטיות והעסקיות שלו. ההיגיון אומר שכל אחד ישלם כמה שהוא אמור, לא שכולם ישלמו אותו הדבר - וכך הוא נדפק ואתה מרוויח. מרשות המיסים בקטנותה.
58. תורידו מס על רכבים ל2.5 אחוז
יוני   (15.06.17)
כמו בארהב והבעיה תפטר לגמרי.לא יהיו רכבי עבודה על הכביש.הרי רכב חברה זה מוטציה שנוצרה בעקבות מס פסיכי של 100 אחוז על רכב דלק וחלפים,אחר כך מיסו גם את ההטבה הזו וכדי שהיא תשתלם צריך ליסוע כמה שיותר.מס יוצר עיוותים זה בסיס של כלכלה.
59. הליסינג הוא גם ככה על גבול ה-לא משתלם
מישהו ,   איפשהו   (15.06.17)
כיום אלא אם כן אתה טוחן קילומטראז', אין סיבה לקחת ליסינג.
מה שיקרה אם יעלו את המס על הליסינג, פשוט יוותרו עליו ויקבלו במקום הרכב עוד משכורת.
60. 48 הם לא נותנים אפשרות להיות ישר גם אם אתה מאוד רוצה
Md   (15.06.17)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה