|
31. אני מסכים עם כל מילה ויתחיל כבר מחר לדבר בלי שגיאות
|
|
|
32. דווקע בגלל שהאקדמיה ביקשה אני עושה שגיעות
|
|
|
33. למה מקפחים אותנו?
Zeevi no Facebook |
|
|
(13.07.17) |
ואם אין לי פייסבוק אני לא יעשה לייק. זו יוזמה ברוכה אבל, בהיעדר פייסבוק, אני לא יכול להביע תמיכה
|
|
|
34. הבעיה האמיתית: חוסר בסימני פיסוק
"אני יבוא", "אני יתן", "אני ילך" - זה משגע אותי. אבל הבעיה האמיתית היא חוסר בסימני פיסוק.
|
|
|
בעיתונות וברדיו לא יודעים את ההבדל בין עלול ועשוי
|
|
|
36. מתעלמים מהרעה החולה הגדולה ביותר היום - החלפת "כש-" ב"ש-"
|
|
|
37. יוזמה מעולה! הזכירו בבקשה למורה ללשון שאין אומרים "בגלל ש"
|
|
|
38. אני יסתכל אל הפוסט ויעשה לייק
With English my is better
|
|
|
39. אצל התימנים אין את הבעיה הזו בזכות ה'ח' וה'ע' הבעיה שאצל תימ
|
|
|
40. לא נעים לומר אבל השימוש ב"י" לפני הפועל מעיד על חוסר אינטילי
בשבילי זו דרך לסנן דייטים עוד בשלב ההודעות
|
|
|
41. שפה נועדה לנוחיות שימוש. חוקים זה בירוקרטיה.
חוקי דיקדוק השפה לא באים מהטבע, לא מחוקי הפיזיקה או ההיגיון. סתם קבעו. אם לא נוח לשימוש אין סיבה. "אני יגיד" יותר קל ונוח, אז מדוע לא? הלאה הבירוקרטיה. קדימה לשפה שקל ונוח להשתמש בה.
|
|
|
מתי תעקור האקדמיה את המילה פלאפון מהשורש כשמתכוונים לסמארטפון ???? תופעה שרווחת ומקובעת בראשם של רבים מאוד.
|
|
|
43. שהאקדמיה ללשון תתאים את עצמה לאיך שאנשים מדברים.
כללים של שפה לא צריכים להיות כמו מתמטיקה, זה שפה חופשית.
|
|
|
למה משתמש במילה "מול" לכול דבר: עובדים "מול", במקום "עם", מתמודדים "מול" משהו במקום "עם", נלחמים "מול" במקום "נגד" וכו....משגע אותי...
|
|
|
45. מילא בדיבור שכן זה עניין פונולוגי אבל בכתב????
זה כבר מעיד על עילגות
|
|
|
|
|
47. מעניין, הרי האקדמיה כל הזמן נכנעת. מה קרה
|
|
|
48. בדיוק באתי לכתוב שככה בנות מסננות דייטים
ומישהי כבר ציינה זאת. תבינו שאתם יוצאים בורים בטירוף כשאתם כותבים ככה
|
|
|
יש לנו את השפה הכי יפה בעולם. וכשגבר כותב ״אני יכתוב״ - ררר. כזה טרנאוף! עילת פסילה של דייטים
|
|
|
50. לפני הקמפיין, יש לבדוק למי נותנים תעודת הוראה,
גורי , |
קרית אתא |
|
(13.07.17) |
לא אעלה מה שכתבה מורתו של בני, מפאת כבודה. וזה חוץ מהמשפט "הטילר כתב את הספר הלבן"
|
|
|
51. אני נתקלתי בזה אפילו בחוברת רשמית ללימוד שפה לכיתה ב
חביתוש יצאת טמבל , |
זכור: גם אוויל מחריש |
|
(13.07.17) |
בספר שנקרא "המקראה שלי" בהוצאת יסוד, בחלק השני , מובא השיר "כשקיבלו את התורה" של לאה נאור. לאחר השיר, התלמידים מתבקשים לענות על שאלות. באחת השאלות כתוב:
"כי שניתנה התורה העם ..."
|
|
|
|
|
53. אולי תמצאו כבר מילה לעצמכם במקום להקרא אקדמיה (מילה יוונית)
מאכזב שמוסד שממציא מילים בעברית קורא לעצמו בשפה זרה
|
|
|
54. כשבצבא מחנכים לומר "אחי בעוד שלוש חודש"
מה אני אומר לכם, פשוט סדום ועמורה ואליעזר אחד שמתהפך בקברו.
|
|
|
מתוכן הפוסט (וכבר אני מרגיש לא נוח עם הלועזית הזו) של האקדמיה התגלגלה מילה חדשה: האות התחילית. מלכתחילה היה צריך לומר ׳האות הראשונה׳ או ׳הפותחת׳. למה לעוות את העברית עוד יותר? ומלבד זה, כל הכבוד על הקמפיין. מקווה שיביא תוצאות.
|
|
|
56. חן, חן לשפה עברית תקנית
רבקה פ. , |
ירושלים |
|
(13.07.17) |
מקור הטעות הוא במורים ומורות שאינם\ן מקפידים\ן בשימוש עברית תקינה בבית הספר. וכך השפה העילגת נחשבת לנכונה.
|
|
|
57. כשמחנכת בשמעוני בגבעתיים מדברת בשגיאות כאלה
|
|
|
58. נקווה שזו רק ההתחלה. התיקון הבא: להוסיף ״כ״ ל ״ש״!!
לא ״שאלך הביתה״ אלא ״כשאלך״ , כדוגמא
|
|
|
59. אני אשמור
שמעיה אלקיים , |
רחובות |
|
(13.07.17) |
בשביל מה גוף ראשון "אני" תוספת, אם אומרים "אשמור" בוודאי שזה גוף ראשון,ואין צורך להוסיף אני,כמו כן בגוף שני "תשמור " בלי אתה תשמור וכן הלאה. שפר דיבורך בעברית בהצלחה.
|
|
|
סוף סוף יוזמה מבורכת. המשיכו בכך ככל יכולתכם. העברית ראויה ל" הגנה" כזו.
| |