רכב  בטיחות בדרכים
מחקר: התרעת סטייה מנתיב מפחיתה סיכוי לתאונה ב-11%
ניר בן זקן
פורסם: 27.08.17, 17:49
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות ב-28 דיונים
1. גם אם יאכפו את החוק לאיתות לפני סטייה...
קרמר   (27.08.17)
2. עקב אכילס והרעה החולה והעונש בישראל הוא המובילאיי הפאסיבי.
קומבינה אל-לה שעשוע ,   ויבואני הרכב בישראל.   (27.08.17)
ל א - ל א - ל א - ל ה ס כ י ם - ב ש ו ם - פ נ י ם - ו א ו פ ן - ו ל ה ס כ י ם - ל ק נ ו ת - מ כ

ו נ י ת - ש א י ן - ל ה - מ ע ר כ ו ת - ב ט י ח ו ת - א ק ט י ב י ת - ו ר ק - מ ק ו ר י ת - ש

ל - י צ ר ן - ה מ כ ו נ י ת - א ו ר ג י ל י ת ...
3. המערכת שלי הטובה ביותר.
שעשוע ,   רמת גן   (27.08.17)

4. רק מערכת למניעת סטיה ללא איתות ובדיקה שהשטח פנוי
מוטורהאד ,   מרבז   (27.08.17)
רק מערכות אקטיביות מובנות ברכב ולא מובילאיי פאסיבית !!!
5. וזה תירוץ לקרטל לפרק רכב מאיבזור בטיחות אקטיבי מקורי ובמקומה
לתקוע מובילאיי?   (27.08.17)
6. מחקר - מי שיש לו מובילאיי מכבה את המערכת אחרי 5 דקות
ולא מדליק יותר   (27.08.17)
7. מעניין שהמחקר נערך בדיוק עכשיו
אבי   (27.08.17)
אחרי רכישה גדולה של חברה העוסקת בתחום שכולנו מכירים
8. סליחה למה לא מביאים מערכת התראה ידנית
מליקסון הצוללן   (27.08.17)
9. כתב שקבל קצת כסף מהיחצן של מובילאיי
די כבר   (28.08.17)
10. 2015 זה היסטוריה ישנה בעולם הדיגיטלי. חובה מערכת אוטומטית
אייל   (28.08.17)
מכוניות בארץ נמכרות עם מובילאיי בזמן שבחו"ל הן נמכרות עם בערכות מתקדמות של בלימה אוטומתית. פער של כמה עשרות הרוגים בשנה.
11. קודם שאינטל תתקין מוביליי במכוניות העובדים שלה.
אריק   (28.08.17)
12. אותו מכון ערך מחקר שהראה שמערכות בלימה אקטיביות
שאול   (28.08.17)
יעילות בשיעור ניכר ממערכות פסיביות במניעת תאונות חזית-אחור

http://orfe.princeton.edu/~alaink/SmartDrivingCars/Papers/IIHS-CicchinoEffectivenessOfCWS-Jan2016.pdf

13. את מי שאלו... מנסיוני מטריד ומיד מכובה...
לא יודע את מי חקר   (28.08.17)
כך שאצלי ואצל אלה שאני מכיר לא נמנעה שום סטיה..... יחצ של מובילאיי שדחפו אותו לכל היבואנים שהציגו זאת כהטבה חחחחח ברכב הפרטי שרכשנו לאישתי במיצובישי ישר ויתרתי על "ההטבה".....
14. יבואני הרכב מקבלים מענק ממשרד התחבורע על כל התקנה של צפצפות
משה יוגב   (28.08.17)
אז למה שיביאו לישראל מכוניות בהם מותקנות מערכות בטיחות אקטיבית?
מגדיל מכולם לעשות צבי נטע, הבעלים של חברת מכשירי תנועה - יבואני סוזוקי לישראל.
סוזוקי הוא יצרן מכוניות טובות בטוחות ואמינות. ציון הבטיחות להן זוכות מכוניות סוזוקי במבחני NCAP הוא חמישה כוכבים, בין השאר בזכות מערכות בטיחות אקטיביות המותקנות במפעלי סוזוקי.
צבי נטע, שהוא אחד המשקיעים הגדולים במיזם הצפצפות של שעשוע, מסיר את מערכות הבטיחות האקטיביות, ומתקין במקומן מערכות מוביל איי פסיביות ולא יעילות.
עובדה: NCAP הורידו את מספר כוכבי הבטיחות במכוניות סוזוקי ללא מערכות בטיחות אקטיביות ל-3 כוכבים בלבד! (במחשבה שניה: 3 כוכבים תואמים מדינות עולם שלישי - אז אולי זה בסדר?)
ומה עם הבטיחות? למי איכפת! העיקר שמר נטע מרוויח עוד כמה שקלים על כל מכונית (גם מענק ממשרד התחבורע, וגם רווח על כל מערכת שנמכרת....)
לא מאמינים? טלפנו לסוכנות סוזוקי הקרובה. נראה אם יסכימו למכור לכם מכונית בה אינה מותקנת מערכת מוביל-איי.
15. מחקר שעשוע.....
עמי חזן   (28.08.17)
פתע פתאום צץ לו מחקר שמנסה להצדיק את התמיכה במערכת האתרעה הכושלת והפרימיטיבית מוביל איי. עם כל הכבוד לפרופ׳ שעשוע (שמבזה את עצמו במלחמתו באוניברסיטה העברית שפרנסה אותו ומימנה את מחקריו במשך שנים רבות, על גובה התגמולים שמגיעים לה בדין ובצדק ממכירת מוביל איי), הרי שגם הוד פרופסוריותו חייב להודות שאין תחליף של ממש למערכות בטיחות אקטיביות ומתקדמות !
16. מחקר - מוח בין האזניים כמו זה שאין
(28.08.17)
למרבית משתמשי הכביש בישראל ,מפחית הסיכוי לתאונות!!!
17. מובילאיי מערכת התרעה
קצין בטיחות ומנהל צי ,   מרכז   (28.08.17)
נכבדי,
תגיבו ותכתבו אבל המציאות הוכיחה שזו מערכת מצילה חיים ועל זה אין ויכוחים,
זו אחת ממערכות הבטיחות החשובות ברכב,כולנו עסוקים בזמן הנהיגה במולטימדיה,בנייד,לדבר עם הנוסעים והמערכת מתריעה שאלינו גם לנהוג ברכב,
18. אלה שמתלוננים על מובילאי - ערסים שלא מאותתים ולא שומרים מרחק
תומר   (28.08.17)
מפריע להם שיש מכשיר שמזכיר להם כל הזמן שהם לא יודעים לנהוג
19. זה ברור שזה מפחית משמעותית את הסיכון ברכב שלי מותקנת מערכת ה
אורן   (28.08.17)
שזה כולל גם התראה על בלימת חרום ועד התערבות המערכת עד בלימה מלאה, אבל הביטוח לא מוזיל את המחיר, למה?
20. בעוד 30 שנה שלא יהיה הגה ודוושות , רק בארץ
(28.08.17)
יתקינו הגה ודוושות ויבטלו את הרובוט !!!!!!!

חחחחחחחחח
חהחהחהחהחהחהחהחהחהחה
חעעעעעעע

21. בסדר גמור, אבל באם האלקטרוניקה נכשלת, אז מה? איפה תהיה היכול
DANY - דני ,   TORONTO - טורונטו   (28.08.17)
בסדר גמור, אבל באם האלקטרוניקה נכשלת, אז מה?
איפה תהיה היכולת של הנהג אשר הוא תלוי רק באלקטרוניקה ???
22. ממש לא מאמין
y y   (28.08.17)
מערכת אקטיבית שומרת על סטיה מנתיב מבלי לבלבל במוח הנהגים לא אוהבים את הצפצופים במערכת לא אקטיבית עד שנשארים אדישים ולכן היא לא כזה מועילה
23. מצפצף בעיקר לנהגים גרועים
ספיר ,   צפון   (28.08.17)
כל המתלוננים על הצפצופים: זה רק בגלל שאתם נהגים גרועים, אם הייתם יודעים לנהוג, לא היה מצפצף בכלל.
בטח לא כיף לכם לשמוע צפצוף בכל פעם שאתם עושים טעות, זה מזכיר לכם כמה אתם גרועים.הכי עצוב זה שהנהגים הכי גרועים שמועדים לתאונות, מכבים את המערכת שסביר להניח עשויה להציל את החיים שלהם והסובבים אותם.
24. הכי מצחיק
מישהו   (28.08.17)
דירוג הבטיחות ההזוי של משרד התחבורה קחו למשל פורד קוגה גרסת הבסיס שלו לא מגיע עם איבזור בטיחות מקורי אלה עם מערכת מובילאיי שרק מצפצפת ולא באמת עושה משהו משרד התחבורה מדרג את איבזור הבטיחות עם המובילאיי 6. בדגם המאובזר יותר הפורד מגיעה עם מערכת בקרת סטייה מנתיב עם תיקון אוטומטי של ההגה , מערכת בלימת חירום עד 50 קמש ומערכת החלפת אורות אוטומטית בין גבוה לנמוך וההיפך. אילו מערכות שבאמת עושה משהו בזמן סכנה ולא רק מתריעות. ומשרד המתחבורה מדרג את האיבזור הבטיחותי 4. תבינו לבד מי גוזר פה קופון על חשבון הבטיחות שלנו.
25. מי האידיוט שאחראי על שילוט כבישי הארץ
(28.08.17)
שילוט נכון היה חוסך הרבה תאונות ופקקים
26. שיתנו דוחות על אי איתות. גם ימנעו תאונות וגם המדינה תרוויח.
איתמר ,   י-ם   (28.08.17)
במקום לחשוב עקום (התאונות הן לא עצמיות, אם הרכב השני ידע על הסטיה, הוא יוכל להתחמק)
שימו מתנדב/מובטל על כל ק״מ כביש עם מצלמה. כל סטיה מהנתיב ללא איתות = דו״ח של 100 ש״ח.
פחות תאונות בגלל סטיה מהנתיב.
יותר כסף למדינה.
פחות כסף לסוציומטים
יותר איכות חיים.
27. מי שרוצה לשמור על חייו,חייב לקנות רכב,רק עם בלימה אוטונומית
פפ   (30.08.17)
28. לא עובד בלי צבע ברור בסימון של הנתיבים
מיכה   (10.09.17)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה