כלכלה  כלכלה בארץ
משרד התחבורה פועל לבטל קווים של אגד בגוש דן ובצפון
ליאור גוטמן, "כלכליסט"
פורסם: 10.09.17, 07:16
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות ב-36 דיונים
1. כן יש כל כך הרבה אוטובוסים בצפון
טפו עליכם ,   גליל עליון   (10.09.17)
תבטלו גם את המעט שיש, למה לא, שכל פלוץ יצטרך רכב משלו כדי לזוז מהבית, חברות הנפט והמכוניות ישמחו מאוד אה?
2. פשוט נבלות בשוק ואל תהיה נהג באגד
חכם   (10.09.17)
3. גם כשתהיה רכבת ימשיכו להיות מאות קווים כפולים
שר התחתבורה   (10.09.17)
כי המושחתים בממשלה נציגי הערסים ועובדי האלילים,והקומבינטורים בהסתדרות נציגי ועדי העובדים הכוחניים יעשו הכל כדי לרפד את אלפי הנהגים שמחזיקים עשרות קווים כמעט זהים שאין בניהם תיאום או קישור או לוח זמנים.
4. "להתייעל" פירושו לשלם לעובדם שכר המינימום או קרוב לכך?
א"ה   (10.09.17)
מסכנים אגד, מקשים עליהם להתייעל כמו המפעילים החדשים שמשלמים לנהגים מינימום.
5. החלפת מוביל אחד במשנהו לא משפרת את השירות רק עושה אותו גרוע
ליואר ,   דרום   (10.09.17)
הזוכה החדש מוריד מחיר כדי לזכות, מוריד שכר הנהגים ואינו מתחזק כראוי את האוטובוסים ומצמצם את מספר הנסיעות או לא מקיים את מה שהתחייב בטענות שונות. מי שנפגע הם האזרחים השבויים בלבד. הרפורמה הייתה צריכה להיות אחרת ולא ניתן להימנע מפיקוח הדוק ע"H משרד התחבורע.
6. אגד מוזמנת לשבות - ולהיות מוחלפת בחברה יעילה
שכיר   (10.09.17)
למה לעזאזל שכל תושבי המדינה יהיו נתונים לסחיטה - תשלמו לנו פנסיה או שנשבית את התח"צ. למה זה בכלל חוקי? הסוציאליזם כבר עבר מהעולם לפני דור! 25 שנה! רק בתי המשפט לעבודה בישראל עדיין נותנים לעובדים זכויות כאילו המדינה שייכת להם!
7. אגד צודקת, מה השנאה של משרד התחבורה
אברהם ,   נהריה   (10.09.17)

אגד צודקת
חברת אגד ממייסדי התחבורה הציבורית בארץ כל השנים מצטמצמת וחוסכת, נלקחו אלפי קווי תחבורה מאגד ונמסרו לחברות קטנות שאין אפשרות לאגד להתחרות אתם הם מקבלים את מלוא הסובסידיה ומאגד מורידים ומקצצים את הסובסידיה שהממשלה התחיבה לשלם, הכסף שאגד קיבלה זאת לא הייתה סובסידיה זה על לקיחת הקווים ,היא הוציאה אלפי חברים ושכירים לפנסיה ,מאות אוטובוסים טובים נמכרו לגרוטאות, בנוסף שני בני שרת ו בצנחנים אמרו לי במלחמות אגד היה מביא אותנו באוטובוסים עד מקום הקרבות היינו יורדים ונלחמים, במלחמת לבנון האחרונה כאשר אגד הייתה מפורקת הלכנו ברגל עד מקום הקרבות נלחמנו בלי כוח היינו עייפים, אגד מבקשת תנו לנו להשתתף בתחרות על הקווים זכותנו משרד התחבורה מתנגד למה? מה השנאה לאגד אברהם
8. רק בישראל
יונתן   (10.09.17)
רק בישראל המדינה צריכה לממן פנסיה לעובדי חברה פרטית. רק בישראל אין באמת תחרות ומחירי התחבורה הציבורית בהתאם. המדינה צריכה לשנות את המשחק ולתת היתר לעוד חברות לפעול במקביל לחברות אחרות ברחבי הארץ (כמו שהתחילו לעשות אבל לא בצורה מספקת) ולבטל את הבלעדיות. אם החברות הישראליות לא יסכימו, יבואו חברות זרות.
9. וואו, כמה טעויות עושה משרד התחבורה
עידו   (10.09.17)
תבטלו את דן, שהנהגים שלהם מגעלים ודוחים,
ולא את אגד שדואגת להיות הכי טובה
10. רק שוק פתוח ותחרות לןפשית יימנע מאוצר המדינה להיות פרה חולבת
ס"ט   (10.09.17)
כספי ציבור לא יכולים לשמש מימון וערבות לגחמותיו של אגד אשר אין סוף לדרישותיו הכספיות ולתיאבונו החזירי. על ישראל כץ לנהוג בדיוק כמו עזר ויצמן אשר ביטל את המכרז לאגד בקמ"ג בגלל שביתה פראית ששבתו בזמנו. יש לפתוח את התחבורה הציבורית לכלל חברות האוטובוסים במשק והתחרות תוזיל את המחרים ותמע מאגד להתעשר על חשבון סובידיות כפי שהיא עושה זאת מאז קום המדינה. קואופרטיב אגד לא שבע ולא מסתפק וגבולותיו פרצו לתחום הנדל"ן אף מחוץ לגבולו המדינה, אל ארצות הבלקן.
11. אגד מזמן השתלט על התחבורה הציבורית בישראל 99%
י.ל.צ.   (10.09.17)
באמצעות חברות בת : אגד תעבורה, קווים ועוד.
12. פחות קוים פחות סובסידיה זה ברור.
צפצפ   (10.09.17)
אי אפשר שגורם אחד ישלוט על 50 אחוז מהתחבורה במדינה, צריך תחרות. שהחברות הקטנות יתבססו יוכלו לפתוח את התחרות.
אי אפשר להסיע חיילים בתוך החזית באוטובוסים הם פגיעים ולכן עוברים לנמרים או הולכים ברגל.
13. אם הממשלה דואגת לסבסד תחבורה ציבורית אז מה עם מוניות השירות?
צפצפ   (10.09.17)
למה לא הורידו את המעמ למוניות שירות ונתנו את הסובסידה רק לאוטובוסים? הכל קומבינה של הון שלטון.
14. לא מבינה. אגד היחידה שנותנת שירות ראוי. חבל. גם בכביש אדיבים
(10.09.17)
15. 700 מיליון שקל משכורת. אפשר לראות תלוש של עובד בקיבוצי?
לא ייאמן   (10.09.17)
16. לא זורקים את אגד
אברהם   (10.09.17)
17. למה לא להוסיף קווים לחברות האחרות?
ירק   (10.09.17)
וכך לשנות את המאזן עם קווים חדשים
18. ל13 מוניות שירות נוסעים כמו עברייני תנועה
יואב   (10.09.17)
צריך לקחת להם את הרשיון אם המשטרה תבדוק לא יהיו הרבה מוניות שירות .שיסעו כחוק לא עצירות פתאומיות אדום חופשי ועוד...
19. אם אגד לא תיפטר מקווים עמוסים
למה יש לכם טעויות כת   (10.09.17)
20. רוצים מוניות שרות
איזי5 ,   מודיעין   (10.09.17)
הם הכי נגישות
21. נוגעים באגד נוגעים בבזק רק חברת חשמל קבוצה של גנבים ושודדים
אישכביש   (10.09.17)
22. אגד מקצוענים עברו כל מלחמה אפשרית
(10.09.17)
23. להוציא מכרז לקו 56 מתל אביב ליהוד וקרית אונו וחזרה
דני ,   יהוד   (10.09.17)
להוציא מכרז לקו 56 מתל אביב ליהוד וקרית אונו וחזרה.

הקו של חברת קווים אינו מתפקד.
24. אגד היום 20 אחוז מהתחבורה הציבורית
אברהם ,   נהריה   (10.09.17)
נכבדי אגד היום בקושי עשרים אחוז בתחבורה הציבורית, חברת קווים ואחרים לא שייך לאגד, בתקופת הליכוד העבירו 80 אחוז מהתחבורה הציבורית בגליל לחברת נתיב אקספרס חברת בת של החברה מנצרת, הם לא יהודים, את היהודים גירשו, נתיב אקספרס בתקופת הליכוד מחזיקה בערך 60 אחוז מהתחבורה הציבורית בארץ
25. מגוחך שרשות ההגבלים מטפלת בנושא. כל מפעיל וכל קו הוא מונופול
הנוסע המתמיד   (10.09.17)
אם אני רוצה להגיע מנקודה לנקודה יש רק חברה אחת או צירוף ספציפי של כמה חברות שיביא אותי ליעד. זה לא שמייצרים תחרות על קו ואז לחברה אחת יש נתח שוק מסוים על הקו הזה. גם המחירים נקבעים ע"י המדינה אז זה לא שתחרות על קו ירושלים תל אביב תוריד את המחיר (אולי תחרות אמתית תשפר את השירות אבל בנאדם שמגיע לארלוזורוב לא יחכה רבע שעה בשביל לנסוע בחברה אחרת אלא אם כן אחת החברות כל כך גרועה אבל אז המפקח על התחבורה היה צריך להתערב). כמשתמש כבד בתחבורה הציבורית לא ראיתי שום תועלת מפירוק אגד. אני לא חושב שהשירות השתפר. יתרון הגודל נעלם וכך הקישוריות שיכלה להיות הרבה יותר טובה.
26. אני משתמש הרבה באגד (לצערי) והייתי מוותר על החברה הזאת
אריה ,   חדרה   (10.09.17)
לטובת חברה טובה יותר שיודעת מהו שירות לקוחות תקין. זאת דעתי כמובן כלקוח שאוכל מרורים מהחברה הזאת.
27. שיתנו קודם לנכים
מישל   (10.09.17)
28. איזה הגבלים עסקיים הכל שוק ממשלתי מתוכנן עם מחירים קבועים
ח   (10.09.17)
29. אגד
דרור   (10.09.17)
היום לא קיימת בארץ חברת תחבורה שמסוגלת לקבל נתח קווים מעבר לאשכול שלה. אגד זו חברת התחבורה הטובה והיעילה ביותר בתחום האוטובוסים.עם זאת יש מה לשפר ובזה צריך להתמקד באגד
30. עבר זמנו
הרצל   (10.09.17)
אכן הגיע הזמן שמבקר המדינה יבדוק את מה שלוקחים על חשבון העובדים דור ב׳ וכספי הציבור. לא פלא שהשחיתות לא נפסקת וכולם מודעים לכך. לא אופתע שמספר נושאים שנעשו ,יגיעו לכותרות העיתונים בטווח הקרוב לקראת חתימת הסכם מול הממשלה.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה