רכב  מבחני דרכים והשקות
כמה דלק? מיני קאנטרימן SE מול מיצובישי אאוטלנדר PHEV
ניר בן זקן, אודי עציון
פורסם: 02.10.17, 17:58
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 114 תגובות ב-58 דיונים
31. ממש כתבה גאונית
משה   (03.10.17)
לקחתם שתי מכוניות שלא מתחרות אחת בשניה - אלא רק במקרה במחיר יחסית קרוב.

השוותם ביניהן והמנצח הוא האוטו הפחות טוב כי הוא עשה 10 ק"מ יותר על חשמל - מדהים.

ואז לקחת רכב שבכלל לא קשור - קטן יותר, לא נטען וזול בהרבה - והכנסתם אותו למשוואה והכרזתם עליו כמנצח???

למה באותה הזדמנות לא בחנתם גם את סוזוקי סלריו? לפי ההגיון הזה היא הייתה לוקחת את המבחן בהליכה.
32. לחכות לקיה נירו ויונדאי איוניק ההיברידיות הנטענות ולהשוות.
אור ,   מרכז   (03.10.17)
33. המיצו עושה כ30 קמ על חשמל
שחר חיפה   (03.10.17)
אשתי נוסעת כל יום לבית הספר לעבודה לחוגים לסופר והביתה כ30 קמ ביום על החשמל בלבד.
יוצא לי למלא בנזין ב 100 שח פעם בחודשיים שלושה. עלות החשמל כ 5 שח ליום, עם הרכב הקודם טויוטה וורסו היה עושה 6 קמ לליטר שילמתי 1200 שח דלק בחודש, עם הphev עולה כ150 שח חשמל בחודש.
תעשו 1000 שח הפרש כפול שלוש שנים יוצא 36000 שח תפחיתו ממחיר הרכב 195000 יוצא 159000 שח = כמו אאוטלנדר בנזין רגיל.
ועכשיו הפוך:
אאוטלנדר רגיל 160000 שח תוסיפו לפחות 1000 שח בחודש דלק לשלוש שנים = 196000.
אז מי מרוויח ומי מפסיד?
34. ב.מ.וו 530e
אבי   (03.10.17)
רכשתי במוו 530e 2017, יש לי עמדות טעינה בית ועבודה. נסעתי 8,000 ק״מ וצריכת הדלק עומדת על 45 ק״מ לליטר !!!! מעבר לזה אפילו הרכב מפסיק לחשב. מי שלא מבין שימשיך לממן את המדינה. החשמל למי שלא יודע עולה 7 אגורת לק״מ !!! כולכם אפסים קטנים שלא מוכנים להבין שהנסיעה פי אלף יותר נעימה, תאוצה חזקה והכי חשוב שמי שנוסע ברכב חשמלי נוסע רגוע מאוד כי אין את הרעש של השכונה שמעודד מהירות. רכב מדהים שווה כל אגורה !!! המס על פלג אין 20% שזה משמעותית זול מהמס הרגיל, אם זה לא מספיק אז תמשיכו לקנות יונדאי 10 או פיקנטו. לסיכום לכו לעשות שיעורים.
35. חשמלי מלא, או לא כלום.
המדען ,   מרכז   (03.10.17)
קדימה חברות ענק, תפטרו אותנו מהרעש המיותר הזה, והזיהום המיותר.

אנרגיות מתחדשות, והנעה חשמלית - הביאו כבר את העתיד כמיינסטרים!!!!

למה מדינת ישראל לא רכשה בעסקה האחרונה אוטובוסים חשמליים לנסיעה עירונית? כמה שקט וזיהום זה היה חוסך, למה אין מוחות בממשלה, למה?!
36. בקיצור - אני נשאר עם הסקודה שלי
אריה המזהם ,   רכב חברה   (03.10.17)
ראפיד בת שנתיים מהעבודה
עשיתי כמעט 100 אלף ק"מ בתנאים משתנים אוטוסטראדה + פקקים מגעילים + כבישים צרים ומפותלים
יש למנוע הזה כוח שלא נגמר - ואני ממש לא מנסה לנהוג חסכוני
צריכת דלק ממוצעת לפי המחשב - 15.9 ק"מ לליטר

אמינות?
א. עד עכשיו האוטו עובד מעולה, אין תלונות
ב. בעיה של הרץ, שיחפשו פראייר שיקנה את הנבלה כשתסיים 3 שנים ו 150 אלף
37. יחס עלות תועלת עדיף דיזל חדשני
(03.10.17)
38. מחכים לניסן ליף המשופר
יפתח   (03.10.17)
רכב משפחתי עם צורה אווירודינמית שבה עם סוללה גדולה שיכולה להספיק ל 400 קילומטר ויותר כולל עמדות טעינה מהירות ל80 אחוז טעינה ואולי זה הרכב שיעשה את המהפכה וכל זאת בתנאי שהמחיר יהיה סביר ולא יהיה מיסוי גבוה על החשמל או הסוללה.
39. שכל לממשלה
(03.10.17)
יש שכל לממשלה... היא מעוניינת ב 66% המיסים שאתה משלם לכל ליטר נוזל העשוי מהזהב השחור.
40. בקיצור
-   (03.10.17)
אם אני רוצה להיות בטוח שבבוקר מגיע לעבודה ובערב חוזר, אין על חודשי/חופשי.
41. כמה תשובות לכל מי שלא מבין כלום - רובכם כאן, למרות השחור על
DANY - דני ,   TORONTO - טורונטו   (03.10.17)
כמה תשובות לכל מי שלא מבין כלום - רובכם כאן, למרות השחור על הלבן - ב 3 שלי.
שוב, אל תפתחו את הפה לפני שאתם קוראים את כל מה שאני אומר ולהבין היטב:
- למי שטוען שתנאי הנהיגה חלים גם על הלינקולן שלי:
אני אומר מעל: "צריכת הדלק האמיתית של הלינקולן" - מה זה אומר לך? - אני נוהג בכל טורנטו, למעלה ולמטה. אני נוהג במשך השנה עם טמפרטורות שמאל וימין מוגדרות ב 22 מעלות, על אוטומטי - שפע של מיזוג אוויר וחום שנבחרים באופן אוטומטי על ידי מערכות - קפיש ???
- תנסה ותמחיר את החלקים היקרים עבור מכוניות חשמליות ... ו, כמה עולים מצברים חדשים? גם כאן יש סיבוכים...
- הכל מזדקן. הכל מתבלט כמו במכוניות רגילות.
- אתה אפילו יודע את הסיבוכים של היברידיות?
המחירים? וכו...
ל: כבר הרבה מדינות:
- "המציאות" שלך לא הולכת להתממש בצפון אמריקה בקרוב ולא ברחוק, כי האנשים כאן הם לא "כבשים" ...
- "בנושא הבריאותי כדאי שתעשה שיעורי בית" - אז איך אתה מסביר את התוצאות הנמדדות שלי, אדון "פארדי" ???
- האם אתה יודע (שיעורי הבית שלך!) על הרמות הענקיות של האנרגיה החשמלית המעובות \ מועברות במכוניות חשמליות? אתה יודע איך הממירים והמטענים עובדים? באיזה תדרים?
- אתה יודע על התקן העולמי שאומר כי מעל 6 מיליגאוס זה מסוכן עבור הגוף? אתה יודע שהרקע הביתי הוא 1-2 מיליגאוס? האם אתה יודע שממש ליד(נוגע בו) הנתב אני מודד 10 מיליגאוס, ובמרחק 1 מטר זה רק 2 מיליגאוס?
- אז למה לפתוח את הפה עם המון החסר ידע??? לך להתחכם בראשונה!
- אבל, מי יודע, אם אני אוולד מחדש בעוד 30 שנה מהיום, אולי גם אני "אעבור"!
- להוסיף עוד טיעונים נגדך ה"הירוק(ים)", אשר אתם "עיוורים" מאוד(כמו הטבעונים, הצמחונים וכו ') - אתם מזויפים מאוד - כי זה לא "בחצר שלכם" - הרעלות בסין, דרום אמריקה, מן הכרייה והפקת חומרים נדירים, הילדים העובדים, שכר נמוך, וכו '- הכל עבור ה"נושא" החשמלי - אתה יודע על אלה או פשוט עוצם את העיניים???
42. המערכת של המיצובישי היא המשוכללת בעולם
א   (05.10.17)
למה?
מאחר והמנועים החשמליים צמודים לגלגלים, יש להם כוח רב בהרבה, וגם אפשרות שמנוע הבנזין יתפקד כגנרטור.
אז המיצובישי כבד ב 500 ק"ג מהמיני ועדיין חסכוני בהרבה.
43. אפשר להסביר איך המנוע מתפקד ללא תיבת הילוכים?
פיני, לא גרשון.   (15.11.17)
כתוב בכתבה (על המיצובישי):
"מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר (עם 121 כ"ס ו-19.4 קג"מ) משמש להנעה וטעינת המצברים, ובכל מקרה מחובר ישירות לגלגלים הקדמיים (ללא תיבת הילוכים, כדי לחסוך במשקל) במהירות של מעל 120 קמ"ש בנסיעה רגילה, מעל 65 קמ"ש בתאוצה חזקה, או אם רף הטעינה של המצברים ירד ל-30% או מתחת".
אז כאשר הסוללות מתרוקנות המנוע מניע את הגלגלים הקדמיים ללא תיבת הילוכים,
ועד כמה שידוע לי, מנוע בעירה פנימית חייב להניע רכב דרך עם תיבת הילוכים.
44. ברגע שהמיסוי על חשמל ישווה לזה של הדלק ההיברידים ימותו
ישראבלוף   (21.11.17)
45. טעינה
דודי ,   חיפה   (25.11.17)
מתקינים מונה בכניסה לבנין על שמך וכבל לא ארוך לטעינה
46. CHR
דודי ,   חיפה   (25.11.17)
טויוטה אוריס דומה ל JUKE של ניסן ,עם מערכת הנעה של פריוס
47. 60 ק"מ לליטר לא אומר שהן חסכוניות פי 4 מרכב רגיל
א   (25.11.17)
אלא שהן משתמשות בעיקר בחשמל נטען שיש לו עלות.
48. לא קונה רכב בנזין, נוסע ברכב ישן עד שיגיע לארץ רכב חשמלי מלא
רק חשמלי מלא   (25.11.17)
49. יש לי יונדאי איוניק כבר 10 חודשים עם 13,000 קמ - מגיע לממוצע
יוסי   (27.11.17)
מגיע לממוצע עד היום של 20 ק"מ/ליטר....הרבה יותר טוב מכל הרכבים בכתבה.
50. אני שאלה ?
שאול..המתשאל   (28.11.17)
אם שתי מכוניות חשמליות נפגשות זו בזו ...זה קצר או נתק ?
51. ברשותי קיה נירו עבר שלושה חודשים
פיני ,   יבנה   (28.11.17)
צריכת הדל' הממוצעת 20.1 ק"מ לליטר בנסיעות משולבות בתוך העיר ונסיעות קצרות לת"א וכו . בנסיעה ארוכה לצפון היה גם 23 ק"מ לליטר. נקודה.
52. טווח נסיעה בקיה נירו 840 ק"מ למיכל של 45 ליטר
חנן ,   מרכז   (28.11.17)
תעשו חשבון לבד
53. מכונית חשמלית - שום דבר אחר. (לא היברידי לא שמיברידי)
רן   (11.12.17)
מנוע בנזין יהיה מוצג מוזאוני בתוך 5 שנים.
54. להאמין שבישראל המדינה תשאיר את מחירי החשמל,כמותם לרכב חשמלי?
שירי   (11.12.17)
משרד התחבורה הממשלה ובקיצור כל הפוליטיקאים "הטובים" "והמושחתים" למינהם מבקשים לשנות את מערך כלי הרכב להיברידים או חשמליים פלאגין,
אבל כממו שידוע לנו,, וזה ודאי, המדינה תייקר את מחירי החשמל, למטעיני הפלאגין, ופרט לכך שהיא תצטרך לרשת את כל המדינה , בתחנות הטענה מהירות, (מה שכמובן לא תעשה המדינה ללא גביה נוספת פרט לחשמל)
עזבו המדינה מעבירה כל פרויקט שקשור לגופים פרטיים (הרפורמה ) אבל ללא שליטה או ביקורת, על גביית מחירים ,כלפי האזרח, כבישים מהירים, מנהרות הכרמל, חניונים ציבוריים,וכמובן פרטיים (כמו לבתי חולים.מרפאות ועוד') אצלנו במדינה , לא כדאי כבר עדיף לנסוע בתנועה הציבורית גם אם היא מחורבנת כמו במדינת עולם שלישי,
55. טויוטה קורולה 2010 בנזין 1.6 ידנית 14.5 ק"מ לליטר
ישראל   (17.12.17)
56. פשוט הזוי שמוכנים לשלם עוד 40-50 אש"ח עבור חיסכון זניח בדלק
מיש ,   ים   (27.12.17)
57. יש לי טויוטא קורולה 2008 רובוטי עושה 17.5 ק"מ לליטר !!!
ניקי ,   השרון   (28.12.17)
לא מחליף אותה בשום רכב.
58. 9 שנים נסיון עם פריוס. ניצמד רק לעובדות!
שימי ,   מרכז   (30.12.17)
אין כבעל נסיון. 9 שנים אני נהגתי בפריוס שמכרתי לאחרונה. 0 תקלות, כול המערכות עבדו כמו ביום הקנייה. ממוצע צריכה שבדקתי מדי פעם במדידות המיכל בתחנות דלק: כ 17 ק"מ לליטר לאורך כול 9 השנים. איבזור בטיחוטי ברמה של רכבי יוקרה שעולים 50 ו 100 אלף שקל יותר. ומבחינתי, החיים והבריאות שלי ושל קרובי, יותר חשובים מכול שיקול אחר.
וכן, לגבי קרינה אלקטרו מגנטית. היא קיימת בכול רכב, גם לא היברידי (מידע שנמסר לי ממעבדה לתאימות אלקטרו-מגנטית). היא נובעת מסיבוב מרכיבים מתכתיים של הגלגלים, בעיקר האחוריים. ברכב היברידי מתווספת האפשרות של קרינה ממערכת החשמל ההיברידיות. ובכן, את קרינת מערכת ההיברידית קל ביותר למנוע, וכך אכן נעשה ברכבים אלו, בעזרת סיכוך נחושת פשוט (נא תציצו תחת מכסה הרכב, ותראו את צמות הנחושת על הכבלים ועוד...). אלא אם כן חברת הרכב "חוסכת" עלינו. לחוששים, קחו מודד ותבדקו, ותפרסמו כאן את הממצאים, או דירשו נתונים כתובים ומוסמכים לגבי הקרינה ברכב שמעניין אותכם. אני לא עשיתי זאת. לגבי הקרינה הגלגלים, מאחר ורוב הרכבים מהייצור העכשווי, עשויים מפולימרים (פלסטיקים) במיוחד בחלקם האחורי, אין שם מסת המנוע שתבלע את האנרגיה כמו מקדימה, ולכן, יש קרינה מהם, ואף ייצרן למיטב ידיעתי אינו מסכך אותם. למיטב הבנתי, עקב חוסר מודעות ודרישה מצד שלנו כנהגים.
אי לכך, ולמיטב ידיעתי, הקרינה ברכב "רגיל" או היברידי דומות זו לזו.
ולגבי עלות/אורך חיי מצברי הנעה הברידית: א. המצברים, לפחות בפריוס, עשויים מסיגמנטים, ובמידת הצורך מחליפים רק אחד מהם או יותר, אף פעם לא את כולם, כך שהעלות נעה ליד עלות מצבר טוב רגיל +, לסיגמנט אחד. ב. אחרי 9 שנים של נהיגתי ובבדיקה ממוחשבת שלפני המכירה, מצב המצברים נמצא "כמו חדש". ג. תמורת 130 ש"ח לשנה ניתן לבטח את המצברים (במוסך מורשה של טויוטה), בתום תקופת האחריות.
מקווה שהבהרתי במעט את הנושא.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה