יהדות  שאלות ותשובות
האם יש דרך להתגבר על השחתת זרע?
ynet
פורסם: 03.04.08, 07:50
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 82 תגובות ב-82 דיונים
1. מה יעשה הבן ולא יחטא?
דודי ,   פ"ת   (03.04.08)
מספרים על נזירה אחת שבאה אל אב המנזר כולה נרגשת ונסערת ואמרה לו "פדרו, אנסו אותו! מה לעשות?" אומר לה אב המנזר "תקחי לימון". וזה יעזור? היא שאלה. אינני יודע אם זה יעזור, אבל זה בוודאי יוריד לך את החיוך מהפנים. עכ"ד הבדיחה. ואף אני מייעץ לך לקחת לימון לאחר קריאת תשובת הרב. הרי אין ספק שהיא הצחיקה אותך וחיוך נסוך על פניך. ולעצם התשובה, באותו מקום במסכת סוכה אף נאמר משפט הזהב "איבר קטן יש בו באדם. מרעיבו שבע, משביעו רעב". אני בטוח שרבים ניסו ולא עלתה בידם ("עלתה בידם" עאלק..), וכנראה זה עדיין לא הוכח מדעית. יש עצה איך לתקן את העוון הזה. התיקון הזה נקרא "תיקון היסוד" ועושים אותו על ידי פ"ד גלגולים בשלג. במו עיני ראיתי קבוצות מאורגנות של גברים הנוסעים לחרמון לא כדי לעשות סקי אלא כדי להתגלגל בשלג ולתקן את העוון הזה. ואם אינך יכול, או שאתה חושש מדלקת ריאות, אפשר לעשות פדיון ולתת 84 שקלים לצדקה. וזה עוזר. ואסמכתא לדבר בפסוק "וחטאתך בצדקה פרוק" (דניאל ד' כ"ד), וזכות הפורקן של הצדקה תגן עליך מכל מיני פורקנין מרעין בישין נגעי בני אדם. בדוק ומנוסה.
2. כחרדי גמור עלי
גורנישט   (03.04.08)
לציין כי ודאי שיש שיטות רבות לעניין זה שהעלית. אני למשל פתרתי את הבעיה בכך שרכשתי מנוי רב שנתי למכון "חסדי נעמי" שם אני מקפיד לבקר3 פעמים ביום, לאחרונה אף נפתח שם מניין נשים ושיעור דף יומי. (יש לנו כאן גם חזן יוצא מהכלל, אחד המפורסמים בארץ). היות ואנחנו נמצאים כאן במכון באוירה של 'עשיה חיובית', אין לנו שום הרהור אחר הבעיה המדוברת. שכן השיעמום מביא לדבר עבירה, ואנחנו ממש לא משתעממים פה. גם כשמכון חסדי נעמי סגור (לרגל ספירת מלאי) אני מוצא לי פתרונות. אפילו כתבו עלי בעיתון, הנה: http://news.walla.co.il/?w=//1259551 תוכל גם להתנסות בגמילה בשיטת "חרמנא ליצלן" שיטה שבה ניצלים החרמנים בשיטת אמנון יצחק מיד לאחר סיום צליית קרבן פסח. אבל הענין שהעלית מוכיח כי לעולם לא תוכל להיות בן תשובה אמיתי. משום שבן תורה חרדי אמיתי לעולם אינו מהרהר בדברי תועבה כגן אלו. שאם תוכף עליו הרהור שכזה הרי שמיד הוא מגרשנו בהרהורי טהרה . אני למשל מהרהר במניית לייפייב שירדה במצולות כמו אבן ומייד אני נכנס לדיכאון שמשכיח ממני הכל. בכל זאת יש לי פתרון בשבילך. אולי תנסה להיות מזרוחניק? הם מקבלים כל אחד, אפילו טיפוסים עם בעיות כמו שלך ואפילו כאלה שמוכנים להתגייס לצבא ולמות במלחמות ישראל, חרמנא ליצלן.
3. חבר'ה, תתעוררו: האיסור נבע מהאמונה שיש חיים בזרע, אבל היום
אלון   (03.04.08)
יודעים שאין. אתם לא משחיתים שום דבר. מקסימום מעט נוזל. תהיו רגועים.
4. העניין הוא שאין בכלל איסור כזה
ישראלי   (03.04.08)
זסה מביא רק לטומאה אבל בימינו זה לא משנה הרבה. בקיצור אתה לא פוגם בשום חטא וחבל שתייסר את עצמך.
5. למה צריך להתגבר? מה רע בזה?
א. ,   י-ם   (03.04.08)
6. אתה גורנישט אתה חח
מוטי ,   מרכז   (03.04.08)
7. שלא יהיו לך רגשי אשמה,כולם עושים את זה וזה נורמלי לחלוטין.
דתי   (03.04.08)
8. כתוב במפורש בתורה שאסור להוציא זרע לבטלה
מוטי ,   מרכז   (03.04.08)
9. חז"ל אמרו בית המדרש, אל תתחכם למה
דודיק ,   פ"ת   (03.04.08)
תשומם?
10. מישהו יודע אם לגורנישט יש רקע חרדי?
שימי   (03.04.08)
הוא שולט בחומר, אם כי ניכר שהוא אפיקורס גמור...
11. גורנישט אתה אליל!!!
אלון   (03.04.08)
12. אין יצר הרע שולט אלא במה שעיניו רואות
שומרת מצוות   (03.04.08)
ראשית שמירת הברית מתחילה בעיניים כמו שנאמר " עין רואה ולב חומד וכלי המעשה גומרים" הגם ששמירת העיניים היא ענף אחד משמירת הברית עוד יש לה מעלה הגדולה והנפלאה לעצמה כי היא מצוות לא תעשה "ולא תתורו אחרי ללבבכם ואחרי עיניכם" וגם מצוות עשה שישב ולא עבר עבירה. שמירת הברית התלויה באזן " ויתד תהיה לך על אזנך" כלומר שאם ישמע אדם דבר שאינו הגון יניח אצבעו באזניו. שמירת הברית שתלויה בחטם "לא תנאף" כלומר אם מריח ריח של בשמים של אשה שלא יתרצה בהנאת הריח מפני שהריח הנשמה נהנית ממנו ולא הגוף ונעשה על ידו רושם פגם בנשמתו. שמירת הברית התלויה בפה " אל תתן את פיך להחטיא את בשרך" אמרו חז"ל : " כל המנבל את פיו מעמיקין לו גיהנם" ועוד " כל המנבל את פיו אפילו חותמין עליו גזר דין של שבעים שנה לטובה, הופכין עליו לרעה" שמירת הברית התלויה בצואר (ברכות מ"ג) : " המהלך בקומה זקופה אפילו ד' אמות, כאילו דוחק רגלי השכינה. כי המהלך בקומה זקופה, הוא מורה על גסותא דרוחא, והמתגאה נחשב כאילו בא על כל העריות, ולכן מכשילין אותו בעל כרחו בראיות והסתכלויות רעות." איוב כ"ב : " ושח עיניים יושיע" יש לו ישועה ושמירה עליונה. שמירת הברית התלויה בבטן על ידי מילוי ביטנו בתוספות אכילה בא לידי קשוי וזימה, מי שרודף אחרי מילוי כירסו בתענוגים, יביאהו בלי ספק למחשבות מזוהמות ולכל מיני תאוות ופגמים. לכן ירא שמים הרוצה לשמור בריתו אל יהא בהול אחר מותרות, ויקבל באהבה מה שיש לו ואם מזמין לו השם יתברך מאכלים טובים, יודה לה' ויכנע לפניו. שמירת הבטן היא מעיקר גדול שבעיקרין לשמירת היסוד. שמירת הברית התלויה בידים שיזהר מלחכך עצמו על הבטן או על הירכיים או סביב האיבר היסוד. ב"ה שיזכה אותך להיות מנוטרי בריתו ועדותיו אמן!!!!!!!
13. לא הבנתי למה לאונן זה "מחשבות והרהורים רעים"
אחד שיודע לאונן ,   רמת אונן   (03.04.08)
14. יש פתרון פשוט לענין
יוסף ,   ירושלים   (03.04.08)
והוא התיקון הכללי המפורסם של רבי נחמן מברסלב כל בוקר אחרי התפילה ולאחר מכן ליקוטי תפילות על הנושא הזה יקח לך בערך 20 דקות וזה מועיל. מניסיון אישי . ובכלל על כל דבר אין כמו תפילה שמבקשים מזה שהוא כל יכול וגם אם נפלת , לא נורא תמשיך הלאה , רבי נחמן אמר פעם לתלמיד שלו שאפילו אם הוא היה עובר על כל התורה כולה . הוא היה ממשיך {בכיוון האמונה כמובן } כאילו לא קרה דבר.. ועוד משהו לסיום היצר הרע , לא רוצה את העוונות שלנו , יש לו כבר המון הוא רוצה את העצב והיאוש שאחרי העוון ושלא תמשיך בדרך האמונה שתאבד את הרצון שלך להתקרב לשם יתברך העיקר הרצון בהצלחה
15. לקט הלכות מתוך מסכת כלה רבתי פרק ב'
דודי ,   פ"ת   (03.04.08)
הלכה ד ר' אליעזר אומר כל המוציא שכבת זרע לבטלה כאלו הורג נפשות, שנאמר "שוחטי הילדים בנחלים", אל תקרי שוחטי אלא סוחטי. תניא גרים ומוציאים שכבת זרע לבטלה, מעכבים את המשיח, בשלמא מוציאים שכבת זרע לבטלה, דאמר ר' יוחנן אין בן דוד בא עד שיכלו כל הנשמות שבגוף, דכתיב כי רוח מלפני יעטוף ונשמות אני עשיתי, גרים מאי טעמא, דתניא קשים גרים לישראל כספחת, שנאמר "ונספחו על בית יעקב". הלכה ה וחכמים אומרים כל המוציא שכבת זרע לבטלה, והמחליף בדבורו, כאלו עובד עבודה זרה, שנאמר "אולי ימושני אבי והייתי בעיניו כמתעתע", ואין תעתע אלא עבודה זרה, שנאמר "הבל המה מעשה תעתועים". "הנחמים באלים תחת כל עץ רענן", מכאן אמרו אין אדם רשאי לשלוט יד באמה, שלש ידות הן ושלשתן לקציצה, יד לאמה תקצץ, יד לעין תקצץ, יד לחסודה תקצץ, יד לאמה תקצץ מפני שמחממתו ומוציא שכבת זרע לבטלה, יד לעין תקצץ מפני שמסמאה את העינים, יד לחסודה תקצץ מפני שמביאתו לידי שפיכות דמים. אמר שמואל יד מחרשת, יד שופכת דמים, יד מגברת יצר הרע, יד מסמאה, יד מעלה פוליפוס. מאי פוליפוס, אביי אמר ריח הפה, ורב אסי אמר ריח החוטם. יד לאמה תקצץ, מתיבי יד המרבה לבדוק משובחת, התם בנשים, והתניא אף באנשים, התם לענין זיבה. הלכה ו הנחמים באלים, אלו המחממין את עצמן ומוציאין שכבת זרע לבטלה, למה הוא חשוב, לבהמה, מה בהמה אינה מקפדת ועושה, אף הוא אינו מקפיד ועושה, דבר אחר מה בהמה עומדת לשחיטה ואין לה חלק לעולם הבא, אף הוא יורד לגיהנם ואין לו חלק לעולם הבא. תאנא אף הוא עובר משום בועל ונבעל, וכל כך למה, מפני שמעורר יצר הרע על עצמו. תאנא יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום, שנאמר וכל יצר מחשבות לבו רק רע כל היום. מכאן דרשו רבותינו, הרהור מביא לידי תאוה, תאוה לידי אהבה, אהבה לידי רדיפה, רדיפה לידי מעשה, להודיעך כמה קשה חזרתו מזו לזו; וכנגדן בתשובה, פרישות מביאה לידי זהירות, זהירות מביאה לידי זריזות, זריזות לידי נקיות, ונקיות לידי טהרה, וטהרה לידי חסידות, וחסידות לידי ענוה, וענוה גדולה מכולם, שנאמר "רוח י"י אלהים עלי יען משח י"י אותי לבשר ענוים", צדיקים, ישראל, טהורים, חסידים, לא נאמר, אלא לבשר ענוים. הלכה ז ועליו הכתוב אומר "מי יודע רוח בני אדם העולה היא למעלה ורוח הבהמה היורדת היא למטה", מי יודע רוח בני אדם, אלו נשמתן של צדיקים, שאין מחממין את עצמן להוציא שכבת זרע לבטלה, ורוח הבהמה, אלו נשמתן של רשעים, המחממין את עצמן להוציא שכבת זרע לבטלה, שכל המחמם את עצמו ומוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה, שנאמר "וירע בעיני י"י אשר עשה וימת גם אותו". תאנא דור המבול כלן מוציאין שכבת זרע לבטלה היו, הוו בהו אצטגניני, אמרי עלמא לא פחות משיתא אלפי שנין, לא נוליד, ואנן נחיה לעלמא כוליה, אמר להם הקדוש ברוך הוא, שמתם עצמכם עיקר, הריני עוקר שמיכם שלא תעלו בחשבון עולם. מנא הני מילי, דכתיב באונן "והיה אם בא אל אשת אחיו ושחת ארצה", שהיה מחמם את עצמו ומוציא שכבת זרע לבטלה, וכתיב בדור המבול "כי השחית כל בשר את דרכו על הארץ". ער מאי עובדיה, כמעשה אונן, והיינו דכתיב "וימת גם אותו". תאנא למפרע הוא רע, וכיוצא בו נח למפרע חן. הלכה ח כל המקשה עצמו חייב מיתה. אמר רב אשי כל המקשה עצמו יהא בנדוי, ולימא אסור, משום דמגרי יצר הרע אנפשיה, שמע מינה אסור ליגע בערוה, כדתניא כל הנוגע באמה ומשתין מים, כאילו מביא מבול לעולם, מאי טעמא, נגיעה מביא לידי חימום, וחימום לידי יצר החשק. תאנא גבול יש לה, מעטרה ולמטה מותר, מעטרה ולמעלה אסור, במה דברים אמורים בפנוי אבל בנשוי לא חיישינן. כיוצא בדבר אתה אומר, כוס אחד יפה לאשה, שנים ניוול הוא לה, שלשה תובעת בפה, ארבעה אפילו חמור תובע אינה מקפדת, במה דברים אמורים כשאין בעלה עמה, אבל בעלה עמה מספקא. מיתיבי "ותקם חנה אחרי אכלה בשילה ואחרי שתה", שתתה לא נאמר אל שתה, מלמד שאין פוסקין יינות לאשה, ואי סלקא דעתך, הא בעלה עמה, שאני התם דאכסניין הוו, ואכסניין אסורים לשמשי, והכא משום דדעתייהו למיהדר.
16. כך יעשה
חצקל   (03.04.08)
אם יצרך גובר עליך- 1] הכה אותו בראש הנחש/צבוט אותו בחוזקה-הכאב ישכיח את הרהורי החטא,ומיד פנה ללימוד משניות. 2] שיטה של סבי עליו השלום: היה קושר ראשו בחוט פשתן ומשחרר החוט רק לפני מצוות התשמיש. 3] שפשפהו בסירפדים.כך יזכור בן הבליעל שעל כל עמידת ניצב -יצרב עורו בסירפדים ולא יחזור על כל להבא.
17. נראה לי שדודי, פ"ת פותח כל יום קונקורדנציה כדי
יעל   (03.04.08)
לענות ביסודיות על השאלות לרב.
18. סגפנות נוצרית מיותרת
שפוי חלקית   (03.04.08)
מדובר בסגפנות שהגיעה ליהדות מהנצרות, כאשר הנזירים הנוצרים הרעיבו את עצמם עד מוות, עבדו עבודת פרך והכל רק כדי שבלילה לא יהיה להם קרי לילה, אבל שום דבר לא עזר. אין כל רע מוסרי באוננות, אתה לא פוגע באף אחד ובאף אחת.
19. אין איסור על אוננות-מעשה ער ואנן זה משגל נסוג
אמת ,   לאמיתה   (03.04.08)
20. הוצאת זרע לבטלה זה דבר חמור ביותר - כנסו!
נעמה ,   מרכז   (03.04.08)
כל המוציא זרע לבטלה מאבד פוטנציאל חיים אדיר - וגורם לכך שיאבד את ילדיו "הפוטנציאלים". זו לא שטויות זה איסור חמור מאוד - וכדאי לאדם להיזהר מיזה - יש לזה השלכות חמורות לפי היהדות - היהדות לא סתם אוסרת ! "הילדים הפוטנציאלים" אח"כ חוזרים להזיק לאדם -זו האמת. אנחנו חיים בעולם של הסתר בו אנחנו לא רואים בפועל את ההשלכות למעשנו - אבל זה לא אומר שהמעשים לא פועלים - אנחנו לא רואים את הרבדים הרוחניים מאחורי הפעולות שלנו. אבל אם היהדות אסרה - היא יודעת למה. בהצלחה.
21. איפה היית גורנישט-התגעגנו אילך נורא!
(03.04.08)
22. שאלות פרימיטיביות ותשובות פרימיטיביות
שרות דב   (03.04.08)
חשכת ימי הביניים.
23. נעמה, קראת יותר מדי "הארי פוטר"
איש יהודי   (03.04.08)
ואת חיה באיזה עולם פנטזיה דמיוני. קראי את דודי וגורנישט ואולי תחכימי.
24. אם תבין ותאמין שגם הרבנים שלך עשו זאת ,
חכם באשי ,   פומפדיתה   (03.04.08)
וזה דבר שאי אפשר להימנע ממנו ,אלא אם כן יש לך אישה ,אז לא תהיה לך שום בעיה .
25. גורנישט שולת! אבל לא היה לך פעם מייל?
מעריצה   (03.04.08)
26. מסכנים הדתיים, לא פלא שהם לחוצים כל הזמן
רן ,   פתח תקוה   (03.04.08)
חבר'ה, זה בריא ולא מזיק - כל עוד זה במידה.
27. ל25 כחרדי גמור יש לי מייל
גורנישט   (03.04.08)
gurnischt@gmail.com
28. ל12, תודה על ההשקעה. ל2 האומלל.
R1pper   (03.04.08)
תגיד לא נימאס לך לנסות בכוח לשעשע את הקוראים פעם אחר פעם אחר פעם? אין לך עבודה או תעסוקה כלשהיא? היו לך פה ושם כמה הבלחות נחמדות, אל תתמכר לזה, אתה פשוט חוזר על עצמך. הא כן, אני לא חרדי בכלל, למעשה אפילו לא דתי לאומי, ושמירת הברית זה דבר גדול מאוד, כל מי ששומר, ולא נשבר מתקיים בו הפסוק "נעשה ונשמע" וזוכה לראות את העולם בצורה אחרת. מי שלא, מנפיח הגיגים, הבנת גורנישט?
29. פתרון מעשי
ע.ש ,   מרכז   (03.04.08)
להתחתן זה הפתרון אבל עד אז וכן בלי קשר גם אחרי וגם לפני יש צורך בהרבה תפילות על החטא בעבר ועל הניסיון בעתיד.בהצלחה.
30.  למי שפוחד מגלגולים בשלג, מוצעת אלטרנטיבה: סאונה ב-100 מעלות
(03.04.08)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה