שתף קטע נבחר

שירים עבריים ישנים - להורדה חינם ברשת

בפרויקט משותף של איגוד האינטרנט הישראלי והעמותה לשימור הזמר העברי, יועלו 50 שירים מתולדות הזמר העברי לרשת החל מינואר 2007

מבחר שירים מהזמר העברי לדורותיו יועלו לרשת, ויהיו זמינים להורדה בחינם. איגוד האינטרנט הישראלי יתמוך במיזם ויממן את המרתן של קלטות ותקליטים עליהם הוקלטו שירים עבריים לפורמט הדיגיטלי. את ההמרה בפועל תבצע העמותה למורשת הזמר העברי, שאת פעילותה מרכז המלחין נחום היימן.

 

בעמותה מקווים כי השירים הראשונים להורדה חופשית יועלו לאתר העמותה כבר בסוף חודש ינואר 2007..

 

בין השירים אשר יומרו במסגרת המיזם להיטי עבר מוכרים כמו "הצופים והצופות", "הנהג שלנו חבר'מן", "אש אש מדורה" ו"אצא לי אל היער".

 

בכל הנוגע לזכויות יוצרים, מדובר ביצירות אשר כבר הפכו להיות נחלת הכלל, או שהזכויות עליהן מצויות בידי העמותה למורשת הזמר העברי, העוסקת בשימור השירה העברית.

 

המלחין נחום היימן, אשר אחראי להלחנת קלאסיקות כמו "חופים", "שושנת תימן" ו-"זרעים של מסטיק" אומר כי העמותה למעשה פועלת בחלל אשר בכל מקום מתוקן, הוא באחריות המדינה. לדבריו, העמותה התחייבה בפני איגוד האינטרנט להעלות לאתר 50 שירים עד סוף יוני 2007.

 

לגבי המקורות מהם משיגה העמותה את השירים, היימן אומר כי בידי חברי העמותה, "המשוגעים לדבר", מצויים עשרות אלפי תקליטי ויניל המכילים תיעוד של הזמר העברי לאורך שנים ארוכות. העמותה גם מקבלת תרומות מפתיעות: היימן מספר על קשיש ירושלמי, אשר אחיו נפטר והוריש לעמותה שני ארגזים. משנפתחו הארגזים, נמצאו בהם קלטות המגיעות עד לראשית ימי הרדיו העברי.

 

מקורות נוספים הם היוצרים עצמם או יורשיהם, אשר הביעו את הסכמתם להמרת היצירות, או שירים "עממיים" אשר אין להם יוצרים מוכרים וידועים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המלחין נחום היימן
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים