הטיפ היומי: למה בריא להרתיח בוטנים לפני אכילתם
הקליפה של הבוטנים מכילה כמות נאה של נוגדי חימצון, והדרך הטובה והבריאה למצות אותם עוברת דרך הסיר
כל עוד הם אינם קלויים ומומלחים, בוטנים הם בהחלט מאכל בריא ומשמשים מקור מצוין לויטמינים B1, B2, B3 ועוד, וכן למינרלים כמו אבץ, אשלגן, מגנזיום וסידן. ועל ידי פעולה פשוטה ניתן להפוך אותם לפצצת בריאות אמיתית: קנו בוטנים טריים בקליפתם - ובשלו אותם.

 

מחקרים מצאו כי כמות נוגדי החימצון בבוטנים שהורתחו בקליפתם היתה גבוהה משמעותית מזו בבוטנים קלויים, מטוגנים ואף בבוטנים חיים שלא עברו עיבוד. קליפת הבוטנים החיצונית עשירה בפוליפנולים (סוג של נוגדי חימצון), וקליפתם הדקה הפנימית, שעוטפת את הבוטן, מכילה כמות יפה של פלבנואידים (נוגדי חימצון בעלי כושר אנטי דלקתי ואנטי ויראלי). ההשערה שהעלו חוקרים היא שפעולת הבישול או ההרתחה משחררת את נוגדי החימצון, והם נספגים בבוטנים.

 

ומה תעשו בבית? בוטנים מבושלים אינם המצאה חדשה, ומאכל זה מוכר ונפוץ בדרום ארצות הברית, למרות שהאמריקנים מעדיפים את הבוטנים שלהם מטוגנים. ואתם תכניסו את הבוטנים על קליפתם לסיר עם מים, הוסיפו מעט מלח ובשלו עד שהקליפה ובשר הבוטן מתרככים. זה יכול לקחת כשעה ואף יותר, אבל ההמתנה משתלמת. 


 

 

    קישורים ממומנים
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה הטיפ היומי: למה בריא להרתיח בוטנים לפני אכילתם
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד