שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    רוצים קידום בעבודה? תתחילו לשווק את עצמכם
    כמה פעמים ראיתם קולגה מקודם לתפקיד בכיר יותר וידעתם שלכם מגיע יותר? זה הזמן לשנות פאזה ולהבין ששיווק ומיתוג עצמי הם קריטיים לקריירה שלכם. מצבו את עצמכם כמומחים, ודאו שכולם מכירים את הישגיכם והקפידו להשתתף בישיבות המנהלים בעבודה, גם אם באופן פסיבי. מדריך לקידום בקריירה

    "העולם הוא במה וכולנו שחקנים", אמר פעם וויליאם שייקספיר, באמירה שנכונה לסיטואציות רבות בחיים. לא מעט מהסיטואציות הן בעולם העבודה. כמה פעמים ראיתם עמית לעבודה שלכם מקודם לתפקיד בכיר יותר וחשבתם לעצמכם שמגיע לכם יותר - ובכל זאת, מי שהתקדם לתפקיד ניהולי או לתפקיד בכיר יותר היה דווקא חברכם לעבודה, ש"דחף" את עצמו קדימה, ראה את הנולד וקיבל את התפקיד המיוחל. לכם, אולי לא היה נעים לבקש.

     

    כתבות נוספות בערוץ הקריירה:

    חברים בלינקדאין? זכרו לא לחשוף את הכל

    לא נותנים לעבוד: 10 המכות של המייל המשרדי

     

    מנהלים רבים מרגישים לאחר זמן מה בתפקידיהם תסכול מסוים מתחומי הסמכות הצרים שלהם או מאי-התקדמות, במיוחד כשהם רואים כיצד חבריהם מקודמים והם לא. אותם מנהלים צריכים להפנים ששיווק ומיתוג עצמי הם חלק חיוני במיצוב של מנהלים בארגונים - ולכן, גם אני ממליצה לכם לשווק את עצמכם ו"לשחק את המשחק".

     

    הקפידו להשתתף בישיבות הנכונות, גם אם באופן פסיבי (אילוסטרציה) (צילום: shutterstock)
    הקפידו להשתתף בישיבות הנכונות, גם אם באופן פסיבי (אילוסטרציה)(צילום: shutterstock)

    למשל, כבר יצא לי לדבר עם מנהל מתוסכל מכך שלא קודם במשך זמן רב. הקש ששבר את גב הגמל היה כשראה איך קולגה שלו קודם ולא הוא. כשהתחלנו לעבוד יחד, הסתבר שהוא מנהל מוכשר מאוד, מסור לעבודה ולארגון, עובד שעות רבות ונתפס כאדם שאפשר לסמוך עליו. החיסרון שלו היה חוסר אסרטיביות: הפתרונות שהציע לא היו ידועים להנהלה, הוא לא נתפס כמישהו שיודע לקבל החלטות ובכלל לא כל מה שהוא עשה היה ידוע לכולם. הוא בחור צנוע, כזה שלא שיווק את עצמו ולא התנהל נכון בפוליטיקה הארגונית.

     

    "אני לא צריך למכור את עצמי"

    התפיסה של מנהלים ועובדים רבים לפיה הם צריכים 'למכור את עצמם' היא תפיסה מילולית שגויה. התפקיד שלנו, הוא לא 'למכור את עצמנו', אלא לדאוג שיידעו עלינו, לשווק את ההצלחות שלנו, לתקשר פתרונות טובים והחלטות נכונות - כך שכולם יידעו מה אנחנו שווים. מנגד, צריך לעשות את זה בצורה נעימה ולא אובססיבית ושחצנית. כן רבותיי, שיווק אישי הוא לא מילה גסה. אתם צריכים לתת עליו את הדעת, ובטח שלא להירתע ממנו.

     

    שגיאה נפוצה של מנהלים רבים היא קיבעון מחשבתי שטוען: "אם מינו אותנו למנהלים, אנחנו מוצלחים ולא צריכים להוכיח כלום לארגון". אותם מנהלים עשויים לחשוב באופן שגוי שעם הזמן הוותק שלהם בארגון יביא לקידום. על פי המחשבה הזו, שיווק הוא נישה עבור מוצרים ולא עבור עובדים ומנהלים. מנהלים שנופלים לקיבעון הזה בטוחים ששיווק = שחצנות והתרברבות. זה לאו דווקא נכון, אם עושים זאת בצורה טובה.

     

    שיטות פרקטיות לשיווק עצמי

    שינוי פאזה - הבושה והמבוכה שעליהן דיברנו לפני כמה שורות, צריכות להיעלם. זה עלול להיתפס כבעייתי עבור חלקכם, אבל לימדו להתייחס אל עצמכם כאל מוצר אותו יש לשווק: ברגע שתתייחסו אל עצמכם ככאלו, יהיה לכם חשוב לשווק את עצמכם. אחרת, אתם עלולים להישאר מאחור בעוד הקולגות שלכם ירוצו קדימה.

     

     (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    מיצוב כמומחה - עובד טוב הוא עובד מקצוען, וגם מנהל טוב חייב להיות בעל ידע רב בתחום התמחותו. השתדלו למצב את עצמכם כמומחים בתחומכם. היו מעודכנים בכל מה שקורה בתחום שלכם (פיתוחים, שיטות חדשות וכו'), נסו כל הזמן ללמוד והשתדלו להוות מעין 'צומת' לפתרון בעיות בתחום שלכם. כך תגיעו לרמת מקצועיות גבוהה מאוד אותה יעריכו העובדים והמנהלים האחרים הסובבים אתכם בארגון.

     

    הצלחתם? ודאו שכולם יידעו - נניח שכמנהלים הובלתם מהלך שהניב לחברה רווחים נאים. כמה מתוך המנהלים האחרים והעובדים בארגון יודעים על כך? דאגו לספר להם או לפחות לוודא שהם יודעים על כך באמצעים שונים (למשל מיילים שבהם אתם מזכירים את ההצלחה שלכם 'כבדרך אגב'). כמובן שיש לשמור על מינון נכון ולא מינון מוגזם שיהפוך אתכם למתנשאים בעיני אחרים.

     

    להיות במקום הנכון - מנהל שיודע לשווק את עצמו נכון, דואג להיות בישיבות חשובות ובשיחות מפתח עם בכירים. גם אם לא תמיד יהיה לכם הרבה מה לומר במסגרות האלה, עצם השתתפותכם בפורומים האלו, ימצב אתכם כדמויות מפתח בארגון. אם אתם מרגישים בנוח, השתלבו בדיון בצורה עניינית ודאגו להשמיע את קולכם ואת ההישגים שלכם במידת הצורך.

     

    יצירת קשרים - אין מה לעשות, כמו בכל ארגון, סביר להניח שגם בארגון שלכם יש לא מעט פוליטיקה. ככל שתכירו יותר דמויות חשובות ותיצרו איתן קשרים, כך יש סיכוי גבוה יותר שיכירו ויעריכו אתכם בארגון. עם כניסתכם לתפקיד הניהולי, סמנו את הדמויות החזקות בארגון ושאפו ליצור איתם קשרים מקצועיים. כמובן שיש ליצור קשרים גם ברמה הרוחבית: עם מנהלי צוותים מקבילים ואף עובדים רבים.

     

    כדי לשמור על צניעות ולא להיתפס כשחצנים, הקפידו להיצמד לעובדות: להצלחות בפרויקטים שונים, ל'קבלות' שיש לכם על עשייה ולפעולות שניתן למדוד ולא רק לזרוק מילים באוויר. כמו כן, נכסו את ההצלחות לצוות שאתם מנהלים ולא רק אליכם באופן אישי. אם אתם מצליחים, אמנם אתם אלו שמובילים את הצוות המוצלח ומניעים את העובדים, אבל בשורה התחתונה, מי שמבצעים את העבודה הם העובדים.

     

    לא להירדם בשמירה

    לא מעט מנהלים עסוקים מאוד בעשייה מבורכת - אבל לא מתקשרים אותה ונרדמים בשמירה, בזמן שעמיתיהם דואגים לעקוף אותם בסיבוב ולייחצן הצלחות, להשתתף בישיבות החשובות ולחבור אל דמויות המפתח. ההארה של המנהלים שנרדמו בשמירה מגיעה ברגע שעמיתיהם לעבודה מקודמים. אל תחכו לרגע שבו אתם מביטים בקנאה על חברכם שקודם: שווקו את עצמכם בצורה טובה ותתחילו להתקדם בקריירה.

     

    טלי פלד היא מאמנת מנהלים, המתמחה באימון אישי וקבוצתי למנהלים חדשים. בנוסף, היא מעבירה סדנאות והרצאות לקהל הרחב, חברות וארגונים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "רוצים קידום בעבודה? תתחילו לשווק את עצמכם"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים