שתף קטע נבחר

המשטרה: אין תקציב לחשוף פדופילים באינטרנט

בדיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת, שדנה בעבירות מין ופגיעה בילדים באמצעות האינטרנט, אמר ראש מפלג עבירות מחשב במשטרה כי ישנו "כשל ארגוני" ביחס ליחידתו, ולכן אין תקציבים לנושא. מנכ"ל המועצה לשלום הילד: "ישראל הפכה לגן עדן לפדופילים". הוועדה החליטה לפעול להקצאת 20 מיליון שקל להגברת חקירות בנושא ניצול ילדים באינטרנט

"ישראל היא כיום גן עדן לפדופילים ולעברייני מין הפוגעים בילדים באמצעות האינטרנט באין מפריע. המצב כיום הוא הפקרות מוחלטת", כך אמר היום (ג') מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, בדיון בוועדה לזכויות הילד בנושא עבירות מין, ניצול ופגיעה בילדים באמצעות האינטרנט.

 

בפני הוועדה הופיע ראש מפלג עבירות מחשב, סגן ניצב ניר זוהר, שאמר כי "בשנת 2003 המפלג כמעט ולא עסק כלל בעבירות פדופיליה באמצעות האינטרנט".

 

זוהר נימק זאת בכוח האדם המצומצם של המפלג - תשעה חוקרים בלבד - וטען ל"כשל ארגוני" בהצבתה של היחידה תחת היחידה הארצית לחקירות הונאה שמכתיבה להם סדר יום הנוגע לחקירות הונאה בעיקר.

 

מתברר כי על פי מחקר שעשה אגף המודיעין במשטרה בנושא עבירות מין נגד קטינים, בין השנים 96' ל-2000, היתה עלייה של 36 אחוז במספר התיקים שנפתחו, 1,836, לעומת 2,509. אחד ההסברים לעלייה החדה הזו נעוץ בקשר הישיר, הקיים על פי המחקרים, בין השימוש באתרי הפדופיליה באינטרנט לבין "ניצול מיני של ילדים בעולם הממשי".

 

"יש לנו שם נורא ואיום בעולם"

 

קדמן הוסיף בוועדה כי "למדינת ישראל יש שם איום ונורא בנושא בכל העולם. באים אלינו בטענות מדינות מערביות שאנחנו עושים הכי מעט בנושא הזה".

 

קדמן סיפר לוועדה כי לפני חודשיים פנתה אליו אשה מצפון הארץ לאחר שנכנסה לחדר צ'אט ודיברה עם אדם מבוגר והוא הציג בפניה תמונות פורנוגרפיות עם מישהי שהוא טען שהיא בתו ואף הוסיף כי פגע בה מינית.

 

קדמן העביר את כל החומר למשטרה, אך מאחר שהאשה גרה בצפון, למפלג לעבירות מחשב לא היה רכב להגיע אליה כדי לגבות ממנה עדות. רק לאחר שהזדמנה נסיעה בנושא אחר לצפון הארץ, נגבתה ממנה עדות.

 

הוא הוסיף שבפועל לעבריינים יש אמצעים יותר משוכללים מאשר למשטרה והוא מצא שאפילו לאתר ערוץ הילדים נכנסים סוטים באין מפריע לחדר הצ'אט.

 

קדמן הציע לוועדה לפעול לכך שבמקום שהממשלה תקצה 200 חוקרים חדשים ו-100 מיליון שקל לחקירת רמאויות בקצבאות הביטוח הלאומי, שחלק מהסכום יוקצה ליחידת המשטרה המטפלת בעבירות האלה. יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, אימץ את הרעיון ואמר כי בשיתוף עם הח"כים מוחמד ברכה, עזמי בשרה וענבל גבריאלי, הם יציעו הסתייגות לתקציב, לפיה יועברו 20 מיליון שקל להגברת חקירות בנושא ניצול ילדים באינטרנט. מלכיאור אמר כי "כחברה אנחנו נותנים יד חופשית לפדופילים".

 

"יש כאן פיגוע חמור"

 

נציגת משרד החינוך, דורית בכר, אמרה לוועדה כי למרות חוזר מנכ"לית משרד החינוך המורה לבתי ספר לחסום גישה לאתרי פורנוגרפיה, כיום לרוב בתי הספר אין התקציב הנדרש, כאלף שקל, כדי לממן רכישת בסיס הגנה לרשת האינטרנט הבית ספרית.

 

לוועדה נמסר מטעם נציג ספקית האינטרנט בזק בינלאומי כי בסכום די זניח ניתן לבצע חסימה וסינון של התוכן עוד לפני שהתוכן מגיע לבית הספר. נציג בזק בינלאומי, אלכס לוץ', אמר כי מעט מאוד בתי ספר ביקשו את השירות הזה.

 

מלכיאור הגיב: "נגד פיגוע שמים שומר בשער וכאן יש פיגוע יותר חמור. לא קיבלתי משום בית ספר שום מידע על הסיכון הזה".

 

הוועדה החליטה עוד כי תפעל לגיבוש חקיקה נגד ניצול ילדים באינטרנט ודרשה ממשרד החינוך להודיע לכל בתי הספר שלא להתקשר עם ספקי אינטרנט שלא חוסמים או מסננים אתרים או חדרי צ'אט שבהם יש סיכון שילדים ינוצלו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
(אילוסטרציה)
צילום: פנאי פלוס
קדמן. גן עדן לפדופילים
צילום: פנאי פלוס
מומלצים