שתף קטע נבחר

חדש בישראל: בגרות ברפואה

לא רק מתמטיקה ואנגלית: לראשונה בישראל ייבחנו תלמידי תיכון בבגרות במקצוע הרפואה. התוכנית הניסיונית תחל בשלב הראשון בארבעה בתי ספר

מדובר בתוכנית לימודים ניסיונית שתיושם בשלב הראשון בארבעה בתי-ספר: "בליך" ברמת-גן, "אורט הורוביץ" בכרמיאל, "רוטברג" ברמת-השרון ו"ישיבת נתניה". מאחורי התוכנית עומדים משרד החינוך, עמותת "פרחי רפואה" ובית-החולים "בילינסון", שרופאיו ילמדו בבתי-הספר.

 

בימים אלה השלימו המורים העתידיים של התוכנית הכשרה ב"בילינסון" באמצעות רופאים של בית-החולים. סגן מנהל "בילינסון", ד"ר דן געתון, אמר כי המורים קיבלו העשרה בפיזיולוגיה, ברפואת עור, בנוירולוגיה, באורתופדיה, בתזונה, בהשתלות איברים, בגנטיקה ועוד.

 

במשרד החינוך מציינים כי הבוגרים של מגמת מדעי הבריאות והרפואה יהיו פוטנציאל לעתודה איכותית לתגבור מערך הרפואה בישראל. "חינוך למקצועות הרפואה בגיל ההתבגרות הינו משמעותי ומשפיע על ההחלטה לבחור בהמשך בלימודי רפואה", נאמר במסמך של המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך, שמקיים את התוכנית.

 

קובי מונוביץ, המנהל את עמותת "פרחי רפואה", ציין כי במסגרת הלימודים ישולבו התלמידים במערך ההתנדבות של מד"א כאנשי צוות באמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ. יו"ר ועדת ההיגוי שהפיקה את תוכנית הלימודים הוא מנהל בית-החולים "שערי צדק", פרופ' יהונתן הלוי, ובוועדה חברים רופאים בכירים, נציגי צה"ל, מורים ואנשי משרד החינוך.

 

רבקה שושן, מנהלת בית-הספר "אורט הורוביץ", אחד מארבעת בתי-הספר שבהם תתקיים התוכנית, אמרה אתמול: "כבר אשתקד פתחנו מגמה ניסויית ללימודי בריאות ורפואה לתלמידי כיתות ז' ולתלמידי כיתות י'. השנה נפתחת רשמית מגמה לבגרות, ו-30 תלמידים מבית-הספר ומבתי-ספר אחרים בכרמיאל וסביבותיה כבר נרשמו. התלמידים האלה, שנבחרו בקפידה, ילמדו חמש יחידות ביולוגיה או כימיה, חמש יחידות בריאות וחמש יחידות רפואה. במהלך הלימודים הם יבקרו בבתי-חולים ויעברו קורסים של עזרה ראשונה ברמות שונות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סי די בנק
בגרות. לא רק במתימטיקה
צילום: סי די בנק
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים