שתף קטע נבחר

זהירות: תרמית חדשה ב-ICQ לגניבת חשבונות משתמשים

הודעה בעברית המופצת בימים האחרונים ברשת המסרים המידיים הפופולרית מפתה את המשתמשים להיכנס לאתר בו יוכלו, לכאורה, לקרוא את היסטוריית השיחות של גולשים אחרים. למעשה, מדובר בתרמית השודדת מהם את חשבון ה-ICQ

משתמשים בתוכנת המסרים המידיים ICQ קיבלו בימים האחרונים הודעה המזמינה אותם להיכנס לאתר המתאחסן בשרתי Lycos בבריטניה, ובו ניתן, לכאורה, לקרוא שיחות טקסטואליות של משתמשים אחרים ללא סיסמה.

 

האתר מעוצב כהעתק מדויק ליאהו! מייל, הדואר האלקטרוני המקוון של יאהו! כדי להיכנס אליו, נדרש המשתמש להזין את מספר ה-ICQ שלו ואת הסיסמה. בעקבות הזנת הפרטים המבוקשים יועבר המשתמש לאתר חיקוי לדף הבית של יאהו! ולכאורה לא קרה שום דבר. למעשה, הפרטים שנמסרו מאפשרים לקבוצת האקרים המכנה עצמה C4 להשתלט על חשבון ה-ICQ של הגולש.  

 

הנוסח המקורי של ההודעה המופצת בימים האחרונים ברשת ICQ:

 

"תקראו ת'הודעה הזאת טוב טוב אחים ואחיות שלייי. פעם ראשונה בכל היסטוריית האיסיקיוווו!!!! אנשים התפלאו שאפשר לדעת מי קורא לך ת'אווי אבל הם לא ציפו לזהההה: לקרוא היסטוריה של משתמשים אחרים באיסיקיוווו מעל ל-100000 אנשים כבר נרשמו למה אתם מחכים!!!! כנסו זה משהו לא מהעולם הזה כנסו !!! אנשים אחים אחיות!!!! זה עובד אנשים הרגע נסיתי!!!!  וזה אחד הדברים הכי חזקים שקיימים!!!  ב-ID אתם שמים את מספר ה-ICQ שלכם ובשני את הסיסמה של ה-ICQ ואם זה לא היה עובד לא הייתי שולח/ת לכם. תהנו ותעבירו לרשימה שלכם!!! זה אחד הדברים הכי טובים שאיסיקו פתחה הזדרזו מלאי של מקום מוגבל!!!".

 

ל-ynet נודע על גולשים שהתפתו ליצר המציצנות והסקרנות ונפלו בפח. מומלץ לא להתפתות להודעה זו ולדומות לה, ולא להוריד תוכנות המבטיחות לאפשר למשתמש "להציץ" לפרטיות של גולשים אחרים. למשל, להפעיל את מצלמות הרשת שלהם באופן אוטומטי ועוד. לעיתים קרובות, מדובר בתוכנות שלא מקיימות את אשר הבטיחו, ובמקרה הרע, משמשות לגניבת מידע מהמשתמשים.

 

ההודעה הראשונית התקבלה באימייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים