שתף קטע נבחר

קמפינג למיטיבי לכת: לישון בטבע ולקום לטייל

בלב שמורת יהודיה, בחאן אל על שבגולן ובחאן ספינת המדבר שבנגב - לפקוח עיניים בבוקר ולפגוש מיד סימוני שבילים. 3 הצעות לקמפינג וטיול

קמפינג למיטיבי לכת? זה לא נשמע כמו פרדוקס? אז זהו, לא רק שזה הגיוני, זה אפילו מתבקש.

 

אתם קמים בבוקר, יוצאים מהמיטה, מלבישים את הילדים, מכינים סנדוויצ'ים לדרך, אורזים כמה תיקים קטנים, ממלאים בקבוקי מים, מתניעים את הרכב, נוסעים שעה, שעתיים, שלוש, ובדיוק כאשר החום הופך להיות בלתי נסבל - אתם מתחילים את טיול מיטיבי הלכת שלכם. מזיעים ותשושים.

 

תסריט שני: אתם פוקחים עיניים עם הזריחה, יוצאים מהאוהל, עושים את אותם הדברים שעשיתם בבית (רק הרבה יותר באיזי), ולפני שבע בבוקר אתם כבר על המסלול, הנושק לחניון הקמפינג שלכם.

 

ולקראת צהריים, כאשר רוב המבקרים חורשים את המסלול, מיוזעים, אתם כבר חוטפים את התנומה שאחרי. אז הנה - קמפינג למיטיבי לכת. הגיוני, לא?

 

רק אזהרה קטנה: אם לא השתמשתם בשיטה הזו עד היום, יש סיכוי לא רע שלא תוכלו עוד לחזור להרגלים הישנים שלכם, ולפני כל טיול באורך בינוני ומעלה - תמצאו את עצמכם לנים בשטח. שלא תגידו שלא הזהרנו.

 

כעת קבלו שלושה מקומות נהדרים כאלו, להתחיל בהם את הבוקר. או את לפנות הבוקר.

 

כמו בבית, רק באיזי. בואו לקמפינג! (צילום: רונית סבירסקי) (צילום: רונית סבירסקי)
כמו בבית, רק באיזי. בואו לקמפינג!(צילום: רונית סבירסקי)

 

להתעורר לטיול: שמורת טבע יהודיה 

היתרון הגדול של חניון הלילה שבשמורת יהודיה בגולן, הוא המיקום שלו. תזכרו את המילה "מיקום" כאשר תפקחו את העיניים בבוקר, והדבר ה(כמעט) ראשון שתראו מבעד לאדי הקפה, הם סימוני שבילים. אושר גדול.

 

סימוני השבילים הללו יובילו אתכם אל שפע אדיר של נופים בגווני ירוק, חום, צהוב, וכמובן - גם כחול. כי מים זורמים באמצע הקיץ הם חובה אמיתית. השמורה האדירה הזו משתרעת על פני כ-66 אלף דונמים, ומתפתלים בה חמישה נחלים גדולים יחסית. כשליש מהשמורה תופס יער, העונה לשם "יער יהודיה", ומתהדר בים של אלונים.

 

ויש פה גם הרים וגאיות, והמון חברים שאף הם בחרו ללון פה בלילות, לילה אחר לילה: צבאים, חזירי בר, שועלים, זאבים, ועוד. מבט למעלה, יפגיש אתכם גם עם בזים, חיוויאים, נשרים, עיטים, ולא מעט ציפורי שיר. לב הטבע - בדיוק כמו שרציתם.

 

חניון הלילה פתוח לקבוצות כל השנה בהזמנה ובתיאום מראש, ולמשפחות - בין פסח לסוכות (כולל). למרות האווירה הספרטנית, תמצאו פה מקלחות ושירותים, מזנון חביב, וגם ברזי מים, נקודות חשמל ותאורה וסככות הצללה.

 

לדעת עוד: 04-6962817.

עוד באזור: כאמור, כמה וכמה נחלים זורמים בשטחי השמורה, אך חשוב מאוד לדעת כי נכון להיום - בעקבות הידרדרות של סלעים, כמה מהמסלולים הישנים סגורים לתנועה. יש אלטרנטיבות, והחשוב מכל הוא להתעדכן בזמן אמת במרכז המידע של השמורה (04-6962817).

 

זהו גם המקום לקבל דפדפות מידע עם מפות ופרטים על המסלולים השונים. נסו את הזוויתן, המציע כמה וכמה מסלולים ברמות קושי שונות, וכן את המסלול החדש "יהודיה עליון", מסלול מעגלי האורך כשלוש שעות.

 


הבריכה הראשונה בנחל יהודיה (צילום: ערן גל-אור) (צילום: ערן גל-אור)
הבריכה הראשונה בנחל יהודיה(צילום: ערן גל-אור)

 

טבע פראי: חאן אל על 

ככה בדיוק צריך להיראות חניון קמפינג: מסודר, נעים, ועדיין - כזה שמהווה חלק בלתי נפרד מהטבע הפראי העוטף אותו מכל עבר. ובמרחבי גולן, המושג "טבע פראי" אינו קלישאה, אלא המציאות עצמה.

 

לצד התחושה הפראית, ניכר כי כל פינה פה תוכננה באהבה גדולה, בחיבור הדוק לטבע. החאן, כיאה לשמו, שוכן על מצוק מעל נחל אל על - יעד טיולים פופולרי ומומלץ בהחלט, אולי השווה ביותר באזור דרום רמת הגולן.

 

מעבר לאזור הקמפינג באוהלים פרטיים, מאכלס החאן הגדול אוהלי רועים, אוהלי בונגלוס, ואף חדרים ודירות אירוח. זאת לצד מרבדי דשא, מתחמי פיקניק ומנגל, אזורים מוצלים, נקודות חשמל ותאורה, שירותים ומקלחות עם מים חמים, ובעיקר - המון אנרגיות טובות. כדאי לדעת כי קבוצות יכולות להזמין כאן סדנאות שונות וימי חוויה וגיבוש, עם שלל תכנים. כמו כן, ניתן להתענג פה (בהזמנה מראש) על ארוחות בוקר וערב מושקעות, המוגשות באוהל רועים אותנטי המחופה ביריעות של צמר עזים.

 

לדעת עוד: 04-6602569, www.chanelal.com.

עוד באזור: הדבר המתבקש ביותר לעשות פה על הבוקר הוא לצאת לטיול בנחל אל על הסמוך, ובו בוסתנים לרוב, עצי דולב מרשימים, והשוס הגדול: שני מפלים נהדרים העונים לשמות המפל השחור והמפל הלבן. האחרון, אגב, מתנשא לגובה של 20 מטרים. שכשוך בבריכות המים למרגלות המפלים הוא חובה נעימה. קחו בחשבון שהמסלול אינו מתאים לפעוטות.

 

המפל הלבן בנחל אל על  (צילום: רשות הטבע והגנים) (צילום: רשות הטבע והגנים)
המפל הלבן בנחל אל על (צילום: רשות הטבע והגנים)

חיבור דרומי: חאן ספינת המדבר 

ומהצפון הרחוק, הישר אל הנגב. כאן, לצד צומת משאבים שעל כביש 40, בין באר שבע למצפה רמון, תגלו כי בשש-שבע בבוקר, טיול מדברי הוא עניין מתבקש. רוצים לשדרג? אפילו טיול לילה לאור ירח מלא בנחל חוורים יהווה אופציה מומלצת. שם אף תגלו כי אינכם לבד - מאחר שמדובר באחד ממסלולי הטיול הכי יפים לאור ירח.

 

חאן ספינת המדבר מציע מתחם נעים ורחב ידיים, כאשר לצד הלינה - תמצאו פה אופציות לטיולי גמלים, ארוחות בדואיות כמיטב המסורת (כולל חאפלות כשרות), וכן לינה באוהל בדואי אותנטי, כמו גם בבונגלוס, בחדרי אירוח וכמובן – באוהל שהבאתם מהבית, על גבי מחצלות. יש גם אפשרות להזמין ארוחות בוקר או ערב. למעשה, הכל כאן מודולרי: הלינה, הטיולים, האטרקציות. לכם לא נותר אלא להחליט.

 

במקום מתחמי מדורות ומנגלים, מקלחות ושירותים עם מים חמים, סככת צל מרכזית גדולה עם שולחנות פיקניק, צמד סככות רביצה כיפיות, נקודות תאורה וחשמל ואפילו מכולת.

 

לדעת עוד: 08-6557318, www.sfinat-hamidbar.com.

עוד באזור: נסיעה לא ארוכה מדי תביא אתכם מצד אחד אל המכתש הגדול, ומצד שני – אל מסלולי הטיול הפופולריים של רמת הנגב. אם אתם בעניין של טיולי זריחה, במכתש הגדול לכו על המסלול "סנפיר גדול", המתחיל בקרבת אתר החולות הצבעוניים. קרוב יותר אליכם, נסו את המסלול לעין עקב, את נחל חוורים (כאמור, מומלץ מאוד בלילות ירח מלא, אך גם השכם בבוקר), ועוד.

 

 (צילום: ניקול לויד, קק"ל) (צילום: ניקול לויד, קק
(צילום: ניקול לויד, קק"ל)

 

* באתר "אורחן לילה ", שהוקם במטרה לקדם תוכנית לאומית לעידוד תרבות הפנאי והנופש בחיק הטבע - תמצאו שפע של פרטים נוספים על אתרי קמפינג ברחבי הארץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניקול לויד, קק"ל
רק אתם והטבע.חאן ספינת המדבר בפארק גולדה
צילום: ניקול לויד, קק"ל
מומלצים