שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

שבועות בסטייל: אביזרים לחג

מירי צל דונטי שמה את מגשי הגבינות בצד ומכתירה 10 כלים יפהפיים להכנת והגשת מאכלי חג קצת שונים: מכונת פרוזן יוגורט, אבן לפיצה ומכשיר להכנת וואפל בלגי עם גלידה. טעים ושונה

אכילת מאכלי חלב בחג השבועות הוא מנהג שככל הנראה החל כבר בימי הביניים וצבר תאוצה בשלושים השנים האחרונות.

 

עוד מתכונים בערוץ האוכל:

 

מתבקש לכתוב על אביזרים לחיתוך והגשת גבינות לרגל שבועות, אבל השנה החלטתי לאסוף, לבחור ולהגיש גם אביזרים שימשו להכנת מטעמים שיעשו את חג השבועות עכשווי, מעניין וקצת אחרת.

 

בתפריט: גלידות קרירות ומענגות, פרוזן יוגורט ופירות טריים, ואפל בלגי חם, פיצה אמיתית עם טעם וניחוחות איטלקיים, מטחנה ומגרדות חדשות שיקלו על גרור הגבינות המסורתיות. כל האביזרים הטובים והמוצלחים נמצאים בכתבה שלפניכם. חג שמח

 

1. מטחנת גבינות - פז'ו (Peugeot)

למטחנה היוקרתיות של "פז'ו" יש מנגנון שמאפשר לגרר גבינות קשות וחצי קשות, שוקולד ואגוזים וכל זאת בסיבוב קל.

 

בערכה שלוש מגררות חדות כתער, עשויות נירוסטה שמשמשות לגרור עדין, בינוני וגס. לאחר הגרור ניתן לאכסן את הגבינה במיכל הפנימי.

                       

 (צילום: דודו אזולאי)
(צילום: דודו אזולאי)

 

2. מכונת גלידה - דלונגי (Delonghi) 

אני חייב להודות: חרשתי על המכונה שלפניכם: הכנתי גלידות בטעמים ומרקמים רבים, גלידות מפירות, יוגורט, שמנת וסורבה ובכולם הצטיינה.

 

בקיצור - המכונה של "דלונגי" עושה את עבודת הכנת הגלידה מהנה וקלה כשהתוצאה בסוף היא גלידה ביתית בריאה יותר, ללא חומרים משמרים ומייצבים ומאד טעימה.

 

 (צילום: דודו אזולאי)
(צילום: דודו אזולאי)

 

3. אבן פיצה - נורדיק וור (Nordic Ware)

מדובר באבן חמה מאוד המיועדת לאפיית פיצה, פוקאצ'ה או לחם המעניקה למאפים טעם ומרקם מופלא, הכי קרוב לזה שיצא מתנור פיצה אמיתי.

 

ככל שמשתמשים באבן יותר - כך היא משחירה וסופגת את טעמי המאפים שנעשו בה קודם, וטעם המאפה משתבח. ערכת הפיצה של "נורדיק וור" כוללת: אבן פיצה, מנשא ופורס פיצה.

 

 (צילום: דודו אזולאי)
(צילום: דודו אזולאי)

 

4+5. כלי להקפאת עשבי תיבול Herbsicle ומסיר עוקץ עגבניה - Chef'n

נשארו לכם עשבי תיבול? אל תשליכו - תמחזרו, או יותר נכון: הקפיאו אותם ב-Herbsicle. מה עושים? פשוט שוטפים ומייבשים את העלים, דוחסים לתוך הצינור ומקפיאים.

 

עשבי התיבול מוכנים לשימוש בשעת הצורך, פשוט חתכו פרוסה או גררו לתוך התבשיל. מסיר עוקץ עגבניה - אביזר שהוא גימיק חמוד לחובבי ואספני אביזרי המטבח.

 

 (צילום: דודו אזולאי)
(צילום: דודו אזולאי)

 

5. מכשיר להכנת וואפל בלגי  OIG - Novo 

בשבועות לא חייבים לחגוג רק על עוגות גבינה. וופל חם ופריך שזה עתה נאפה, ועליו כדור גלידה ומייפל סירופ - ישמח את הסועדים, ובעיקר את הילדים.

 

 (צילום: דודו אזולאי)
(צילום: דודו אזולאי)

 

תבנית לאפיית עוגיות בצורת חצאי כדורים - נורדיק וור (Nordic Ware)

אפו עוגיות בצורת חצאי כדורים ומלאו אותם בפירות וקצפת, או בגלידה. רוצים להפתיע ולשמח את כל יושבי השולחן? הכניסו סוכריות קטנות בסגנון M&M לתוך חצי כדור, הצמידו לו חצי כדור נוסף בעזרת שוקולד מומס או קצפת, וחלקו לילדים. לשבועות הכינו עוגיות מבצק מלוח, ומלאו בגבינות ועשבי תיבול.

 

 (צילום: דודו אזולאי)
(צילום: דודו אזולאי)
 

 

6. מכשיר להכנת פרוזן יוגורט ופירות  "Yami" - הדס

הקפאתי בתוך תבנית קוביות קרח יוגורט עם רסק של תותים טריים וסוכר, חתכתי פירות לקוביות, בננות, מלון ואפרסקים והקפאתי גם אותם. דחסתי לפי המכשיר.

 

תוך דקות הכוס התמלאה בפרוזן יוגורט ופירות טריים, טעים ובריא ללא חומרי שימור ומייצבים. במקום לזרוק פירות בשלים מדי שאינם טעימים לאכילה, הקפיאו ורסקו ב"יאמי".

 

 (צילום: דודו אזולאי) (צילום: דודו אזולאי)
(צילום: דודו אזולאי)

 

7+8. תבנית קפיצית של Food appeal ומגש פעמון של H&K- Tools

חברת "פוד אפיל" בשיתוף פעולה עם השף קונדיטור דודו אוטמזגין, השיקו תבניות אפיה חדשות שלא משאירות מקום לפשרות. התבניות בציפוי נון סטיק איכותי ומיוצרות באיטליה במפעל בוטיק קטן . שווה.

  

 (צילום: דודו אזולאי)
(צילום: דודו אזולאי)

 

9. ערכת מוט בלנדר - באמיקס (Bamix)

לכבוד 60 שנה להיווסדה השיקה חברת "באמיקס" השווייצרית מהדורה מוגבלת של ערכת מוט בלנדר, שכוללת את כל האביזרים המיוחדים שנלווים למוט האקסקלוסיבי הזה במחצית מהמחיר הרגיל.

 

הערכה כוללת להב רב שימושי, דסקית טריפה, דסקית הקצפה, להב לבשר, מעמד, מטחנת תבלינים ייחודית ומיוחדת שמסוגלת לטחון קפה ותבלינים קשים (אפילו מקל קינמון), מעבד מזון SLICESY ו-מיכל פוליקרבונט בנפח 1 ליטר.

 

הבלנדר יכול להחליף מיקסר ובלנדר גדולים, בעיקר במטבחים קטנים, וכל זאת עם 10 שנות אחריות. אביזר איכותי ומאד יוקרתי במחיר סביר.

 

 (צילום: דודו אזולאי)
(צילום: דודו אזולאי)

 

10. מגררות "Elite" - מיקרופלן (Microplane)

"מיקרופלן" הפך לשם גנרי למגררות, זאת בשל הטכנולוגיה המקורית שהיוותה פריצת דרך. מדובר בתהליך הנקרא Photo-Etching, כלומר, ייצור כימי ליצירת משטחי גרור חדים בצורה יוצרת דופן. למגררות החדשות מסדרת "עילית" תושבת סיליקון בתחתית, המאפשרת השענה נוחה של הכלי על משטח העבודה ומגן פלסטיק שקוף המשמש גם ככף מדידה עד 250 מ"ל המתלבשת על המגרדת, כך שהמזון המגורר נאסף וניתן לפזרו ישירות לתבשיל.

 

בסדרה 4 מגררות: מגררת עדינה (שחורה) לגבינות קשות, קליפת לימון ואגוז מוסקט. מגררת סרט (סגולה) לשוקולד, אגוז קוקוס, גזר, מגררת גסה ביותר (ירוקה) לגבינות חצי קשות, ומגררת גסה (אדומה) לגבינות קשות כמו פרמזן.

  

 (צילום: דודו אזולאי)
(צילום: דודו אזולאי)

 

לפרטים נוספים:

מטחנת גבינות Peugeot - להשיג ברשת Cook and bake, באתר ובעמוד הפייסבוק: Cook and bake Israel

מכונת גלידה Delonghi - להשיג בחניות אביזרי החשמל

אבן פיצה Nordic Ware - להשיג ברשת "ארקוס קאזה" ובאתר

גדג'ט להקפאת עשבי תיבול ומסיר עוקץ עגבנייה Chef'n - להשיג בחנויות Brass ובאתר

מכשיר להכנת וופל בלגי Novo - להשיג ברשתות ליאור, שירזי, חשמל נטו ובאתר

תבנית לאפיית עוגיות בצורת חצאי כדורים Nordic Ware - להשיג ברשת "ארקוס קאזה" ובאתר

מכשיר להכנת פרוזן יוגורט ופירות "Yami" - להשיג בחברת הדס בטלפון 2161* ובאתר

תבנית קפיצית של Food appeal - להשיג ברשתות אביזרי המטבח הנבחרות

את מגש הפעמון ניתן להשיג ברשת Cook and bake, באתר  ובעמוד הפייסבוק 

ערכת מוט בלנדר Bamix - להשיג בחנויות אביזרי המטבח ובאתר

מגררות "Elite" של Microplane - להשיג בחנויות Arcosteel Kitchen בנמל תל אביב, פולג וגרנד חיפה ובחנויות כלי הבית הנבחרות

 

 

מטרת המדור היא להציג בפני הקוראים מגוון כלים מעניינים וייחודיים בתחום המטבח והקולינריה. למען הסר ספק, יובהר כי אף אחת מהחברות המוצגות לא משלמת תמורת הופעת מוצריה. אנחנו סוקרים רק כלים איכותיים שמשווקים על ידי חברות מוכרות, ובוחרים מתוכם את אלה שעמדו בהצלחה במבחן המעשי.

 

לשאלות ובקשות בנושא אביזרי מטבח אפשר לכתוב למייל

 

לכל הכתבות של מירי צל דונטי

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דודו אזולאי
כולם אוהבים. כדורים
צילום: דודו אזולאי
מומלצים