שתף קטע נבחר

אסף הרופא: טיפול תא לחץ פתר בעיות זקפה

הטיפול בתא לחץ לבעיות כגון פצעים קשים מביא עמו תופעת לוואי מבורכת: שיפור בהפרעות זקפה, כך גילו בבית החולים אסף הרופא. הטיפול משפר את אספקת הדם לאיבר המין ומביא ליצירת כלי דם חדשים

תוך כדי טיפול בתא לחץ , גילו הרופאים בבית החולים אסף הרופא שהם עוזרים לחולים גם בדרכים שלא חלמו עליהן. מטופלים שהגיעו לקבל טיפול בבעיות שגרתיות שמטופלות בתא לחץ, כמו פצעים קשים ברגל, דיווחו לאחר מכן שגם תפקודם המיני השתפר פלאים.

 

"הגיעו אלינו חולים שטיפלנו בהם בגלל פצע ברגל", מסביר ד"ר שי אפרתי, מנהל המכון לרפואה היפרברית המטפל בתא לחץ. "כשבדקתי מה מצבם, הם סיפרו בדרך אגב שעכשיו הכל יותר טוב. כששאלתי למה הכוונה, הבנתי שהם חוו שיפור בתפקוד המיני, אז החלטנו לבדוק את העניין באופן מסודר".

 

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

 

עוד על הטיפול בתא לחץ:

מחקר ישראלי: טיפול בתא לחץ מרפא פגיעות מוח

טיפול בתא לחץ ריפא מחלת הפיברומיאלגיה

תא לחץ: לא רק לצוללנים, גם למניעת קטיעות

 

מחודשת אספקת הדם

בעקבות הדברים, החליטו באסף הרופא לצאת למחקר חדש שיבחן את השפעות הטיפול בתא לחץ על בעיות בזקפה. המחקר הסתיים לאחרונה, ובמהלכו התברר שחל שיפור משמעותי בכ-70% מבין עשרים המטופלים שנבדקו.

 

30% מהפרעות הזקפה נגרמות כתוצאה מבעיה באספקת הדם או באספקת החמצן בדם לאיבר המין. לכן, הבינו הרופאים שטיפול בבעיה הרפואית הזו דומה מאוד לטיפול בפצע.

 

"בתא לחץ אנו מטפלים במצבים שבהם ישנה מגבלה באספקת החמצן והדם לרקמה, כך שהריפוי נמנע", אומר ד"ר אפרתי. "אנחנו יודעים לטפל בחולי סוכרת עם פצע ברגל בכך שאנחנו מעלים את כמות החמצן בדם, ואז הפצע מקבל אנרגיות חדשות שמאפשרות את תהליך הריפוי. בתהליך הזה גם נוצרים כלי דם חדשים.

 

"אם אין זרימת דם טובה ואין מספיק חמצן, אז אין גם זקפה מספיק טובה. לכן, גם בטיפול הזה נביא יותר חמצן לרקמה כדי לייצר כלי דם חדשים באיבר המין. הרי מה תרופות לזקפה עושות? מרחיבות את כלי הדם באופן רגעי. טיפול בתא לחץ משפר את המצב באופן קבוע".

הטיפול מביא לייצור כלי דם חדשים. תא לחץ (צילום: רן ארדה) (צילום: רן ארדה)
הטיפול מביא לייצור כלי דם חדשים. תא לחץ(צילום: רן ארדה)
 

"לא צריך יותר כדורים"

במחקר בבית החולים השתתפו גברים בגילאי 40 עד 75, שחלקם סובלים מבעיות זקפה ומתסמונת מטבולית, כלומר מהשמנה, יתר לחץ דם וסוכרת, מחלות הפוגעות משמעותית בתפקוד המיני. אלו חולים שהטיפול הקונבנציונלי לא סייע להם. "כמו כל איבר אחר בגוף ובטבע, ללא חמצן אין חיים. המטרה העיקרית היא לאפשר אספקה מחודשת של חמצן לפין", מסביר ד"ר ארז לנג, רופא במחלקה האורולוגית שניהל את המחקר.

 

החולים עברו 40 טיפולים, שכל אחד מהם נמשך כשעה. "התוצאות היו ממש דרמטיות", אומר ד"ר אפרתי. "הטיפול שינה לרובם את החיים. חלקם הגיעו וחיבקו אותי, ואמרו שעכשיו הם חזרו להיות גברים".

 

"הגעתי לטיפול בגלל בעיות בערמונית, וסיפרתי לד"ר לנג שיש לי גם בעיה בזקפה ושאני רוצה ויאגרה", מספר יבגני (שם בדוי), בן 65 ואחד המשתתפים במחקר. "בלי הזקפה אתה מרגיש שאתה לא גבר. למזלי, הוא הפנה אותי לתא לחץ. אחרי עשרה טיפולים המצב כבר השתנה מהקצה אל הקצה. בעבר, בלי התרופה לא הייתה בכלל זקפה, והיום אני לא צריך את יותר את הכדורים.

 

"בלי הזקפה גם אני וגם אשתי הרגשנו על הפנים, ועכשיו יש לי יותר חשק, יותר ביטחון, וגם אשתי יותר מרוצה. זו הרגשה נהדרת, אני נהנה עכשיו מסקס בצורה אחרת, כאילו אני צעיר בעשר שנים. אני בעננים".

 

כעת מבצעים בבית החולים מחקר המשך כדי לגבש את דרך הטיפול האידיאלית, ומזמינים גברים המעוניינים להשתתף בפרויקט לפנות אליהם. בחודש פברואר הקרוב ייפתח מכון סמי סגול לטיפול בתא לחץ, שצפוי להיות הגדול ביותר בעולם.



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הטיפול מביא יותר חמצן לרקמות באיבר המין
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים