שתף קטע נבחר

"אחת האימהות השובבות": הסרט שמציג את הנסיכה דיאנה מנקודת מבטם של בניה

בסרט חדש מספרים לראשונה הנסיכים וויליאם והארי על אמם הנסיכה דיאנה מנקודת מבט אינטימית, וגם חושפים את המוטו שלה: "אתה יכול להיות שובב כמה שתרצה - העניין הוא לעולם לא להיתפס"

 

הנסיכים וויליאם והארי מדברים על אמם לראשונה, בסרט תיעודי לציון 20 שנים למותה של הנסיכה דיאנה: בקטעים שהופצו מתוך הסרט "Diana, Our Mother: Her Life and Legacy", שיעלה מחר (ב') בטלוויזיה הבריטית והאמריקנית וב-yes דוקו ב-2 בספטמבר, מדברים השניים בין השאר על שיחת הטלפון האחרונה עם אמם ומשרטטים קווים לדמותה, תוך התייחסות לחוש ההומור שלה - כשעודדה אותם לעשות שטויות ולהתפרע.

 

 

"אחת האימהות השובבות ביותר", מכנה אותה הנסיך הארי ומספר כי המוטו שלה היה "אתה יכול להיות שובב כמה שתרצה - העניין הוא רק לעולם לא להתפס". מוטו שנדמה שהיא אכן נשמעה לו, כשבאחד הקטעים בסרט מספר הנסיך וויליאם: "יום אחד כשחזרתי הביתה היא ארגנה שיהיו שם נעמי קמפבל, סינדי קרופורד וכריסטי טרלינגטון. הייתי בן 12 או 13 והיו לי פוסטרים שלהן בחדר. נעשיתי אדום לגמרי ולא ידעתי מה להגיד".

 

הנסיכה דיאנה עם בנה, הנסיך הארי (1995) (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הנסיכה דיאנה עם בנה, הנסיך הארי (1995)(צילום: רויטרס)
 

כמו כן, השניים מספרים על ההתמודדות עם גירושי ההורים ועם המוות המפתיע בתאונת הדרכים, שאליו מתייחס הנסיך וויליאם כשהוא מביע חרטה על השיחה האחרונה שניהל עם אמו: "היינו לחוצים לסיים את השיחה והיא הייתה קצרה מאוד. אילו יכולתי לדעת מה הולך לקרות, לא הייתי כל כך אדיש. אני לא זוכר את הדברים המדויקים שאמרתי, אבל חש חרטה עצומה על כך שזו הייתה שיחתנו האחרונה". יחד עם זאת, לדבריו של הנסיך הארי, הראיון במסגרת העבודה על הסרט סיפק לו בסופו של דבר "תהליך מרפא".

 

הנסיכה דיאנה עם הארי וויליאם (1988) (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הנסיכה דיאנה עם הארי וויליאם (1988)(צילום: רויטרס)

הנושאים הקשים שאליהם התייחסה הנסיכה דיאנה בהקלטות שפורסמו בחודש שעבר, עם יציאת הביוגרפיה שכתב על חייה ג'יימס מורטון, כמו גם עניינים מעוררי מחלוקת אחרים הנוגעים אליה, ובראשם הרומן שניהלה עם ג'יימס יואיט, לא זוכים להתייחסות בסרט החדש. תוך הפניית זרקור לפעילות הצדקה של הנסיכה דיאנה - מלחמתה בסטריאוטיפים הקשורים בנגיף ה-HIV, התגייסותה למען ההומלסים, והתנגדותה לשימוש במוקשים נגד בני אדם - הסרט חומק מעיסוק בעניינים שליליים אודותיה. יחד עם זאת, על פי היוצרים, במהלך העבודה על הסרט, הם נתקלו בתקשורת פתוחה מאוד מצד מוסד המלוכה הבריטית, שהביע נכונות לגלות סיפורים חדשים אודות הנסיכה ולא התייחס לאף נושא כטאבו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages
20 שנה למותה. הנסיכה דיאנה
צילום: Gettyimages
לאתר ההטבות
מומלצים