שתף קטע נבחר

הלגונה הכחולה

נראה כי הלגונה החדשה של רנו מכוונת לתעשיית הרכב הגרמנית. מחפשים צרות?

תערוכת פאריז מסתמנת כמפגן כוח צרפתי, ולכבודה חושפת רנו תמונות ראשונות של מחליפת הלגונה. הלגונה II, שתוצג לראשונה בפני קהל בתערוכה שתיפתח בסוף השבוע הבא, מסמנת שינוי כיוון וחשיבה מקורית של רנו. לעומת השמרנות הבסיסית של הדגם הקודם, מתאפיין החדש במראה מוחצן יותר וברמת אבזור גבוהה הכוללת מספר חידושים מעניינים.
בניגוד לעבר, רנו מציגים בעת ובעונה אחת שתי גרסאות - סלון וסטיישן. השקת גרסה עם דגש על שימושיות, לצד הסלון המפוארת, היא עדות לחשיבות השיווקית שמעניקים לה יצרני הרכב לאחרונה, וכמובן פועל יוצא של רמת מכירות גבוהה יותר ויותר. אך רנו לא מסתפקים בכך: הם גם מצהירים שמדובר בשתי מכוניות שונות, על בסיס דומה. ואת זה, מן הסתם, יצטרכו להוכיח במשהו קצת יותר משכנע מהאמירה - "גרסת הסאלון יותר אינדיבידואליסטית, ספורטיבית ודינמית, בעוד הסטיישן אלגנטית, אסתטית ויוקרתית יותר"...
הלגונה החדשה ארוכה בשבעה ס"מ מקודמתה, אך כמוה שומרת על מבנה מרכב של 5 דלתות בגרסת הסלון ומוותרת של סדאן (ארבע דלתות) לחלוטין. נחושה לנצל את התהודה לה זכו מבחני הריסוק המוצלחים מבחינתה, מצויידת הלגונה החדשה באבזור בטיחותי עשיר יותר מכל רנו בעבר: בקרת יציבות המשולבת בבקרת אחיזה, מערכת סיוע להפעלה במלוא העצמה של בלמים בשעת חירום והתראה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים בשתי רמות סטייה (קלה או חמורה במקרה של תקר) בולטים בצד האקטיבי.
בצד הפסיבי ניתן יהיה למצוא כריות אוויר חכמות עם הפעלה בשני לחצים וגדלים, חגורות בטיחות המצוידות בשני מותחנים עוקבים, חגורות בטיחות בעלות שלושה עוגנים מאחור, ארבע כריות צד (לפנים ומאחור), וילון בטיחותי ומיגון מיוחד לדלתות.

אין מפתח

כיאה למכונית מתקדמת ומאובזרת, ללגונה אין מפתח התנעה. כרטיס אלקטרוני ישמש לפתיחה ונעילת הדלתות, והתנעה תתבצע באמצעות לחצן התנעה ודימום. הכרטיס "החכם" יאגור גם את שלל הכיוונים שיקבעו ארבעה נהגים שונים. מצב מושבים, בקרת אקלים, מערכת שמע וכיוון מראות. אולם, למרות החשיבות שמעניקים ברנו לכל הגדג'טריה הזו, הם מתעקשים להטריח אותנו גם בפרטים זניחים יותר כמו מרחב מחייה גדול יותר לנוסעים, תא מטען בנפח 430 ליטר בגרסה הרגילה, פתיחה רחבה (וחשמלית כמובן) במיוחד של הגג, בקרת אקלים מפוצלת עם חיישן מיוחד לזיהום אוויר קיצוני, מערכת שמע מתוחכמת, בקרת שיוט, מגביל מהירות וחיישן התראה בעת נסיעה לאחור בחניה.

יותר כוח

גם בחטיבות הכוח תציג רנו חידושים, אם כי דווקא תיבות הילוכים חדשות מעניינות יותר. מגוון המנועים כולל מנועי 16 שסתומים בנפח 1.6 (110 כ"ס), 1.8 ליטר עם תזמון שסתומי יניקה משתנה (120 כ"ס), בעתיד גם 2.0 ליטר עם הזרקת דלק ישירה (140כ"ס) וגרסה משופרת למנוע 3.0 ליטר V6 עם הספק מרבי של 210 כ"ס.
בתחום הדיזל יככבו מנועי מסילה משותפת מודרניים עם מגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה. לאלה נפח של 1.9 (120 כ"ס) ו-2.2 ליטר (135 כ"ס). הגרסאות היקרות יותר יצוידו בתיבות ידניות בעלות עם שישה הילוכים או אוטומטיות (רק עם מנוע ה-3.0 ליטר) עם חמישה. דגמי הבנזין הרגילים יקבלו את התיבה האוטומטית המוכרת מהמגאן, אך הפעם עם אפשרות לתפעול ידני.
מבחינת מערך מתלים מצוידת הלגונה II במבנה שגרתי מאד, שמסמן במפתיע אפילו נסיגה קלה לעומת הדגם הקודם, עם מתלה חצי עצמאי מאחור. מרבית הגרסאות יצוידו בחישוקים קלים וכולם יזכו באחריות ל-12 שנים נגד חלודה.

ובארץ

לא פחות חשוב. יבואני רנו מצהירים בפירוש כי הם מעוניינים להחזיר את הלגונה לארצנו, לאחר העדרות ארוכה שנבעה בעיקר מרמת מכירות פושרת של הדגם המקורי. אך בינתיים דברים אינם סגורים. המשא ומתן על המחיר בעיצומו, והוא זה שיכריע את גורל המכונית על כבישי ארצנו.
ללגונה צפויה כאן תחרות קשה למדי. אריות בעלי מוניטין כמו ה-626 של מאזדה מהאזור התחתון של האוברדרפט ועד הונדה אקורד מהעליון, כולל כל מה שביניהן - פולקסווגן פאסאט, פיז'ו 406 ואפילו שברולט אלרו.
בכל מקרה לא יגיעו אלינו לגונות בנפחי מנוע קטנים מ-2.0 ליטר, וכדי להצליח המחיר לא יכול להיות גבוה מ-140,000 שקל. אבל כבר הפתיעו אותנו בעבר...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו לגונה. טכנולוגיה חדשנית
רנו לגונה. מחיר תחרותי?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים