שתף קטע נבחר

בגדי הקסארה החדשים

סיטרואן מתחדשת. מראה מעודכן ומנועים חדשים למשפחתית הקטנה. במיוחד עבורנו?

סיטרואן מתחילה לעבוד, שבועיים לפני פתיחת השערים של תערוכת הרכב הגדולה בפריז. לאחר שהודיעה כי היא מתכננת להחליף את הקסנטיה הותיקה ב-C-5, מציג היצרן הצרפתי תמונות רשמיות ראשונות של הקסארה המחודשת - המכונית החשובה ביותר מבחינה שיווקית עבור היצרן הצרפתי.
השינוי הגדול ביותר בקסארה מתבטא בעיצוב החרטום, אם כי יש שיגידו כי השינוי אינו לטובה דווקא - למרות הדמיון הבולט לפיקאסו, המיניוואן הייחודי של היצרן. וכדי שיהיה ברור עד כמה משפיע עיצוב הפיקאסו על סיטרואן, יזכו כל דגמי החברה בשנים הקרובות את אותה חזית, עם שינויי מיצוב מתבקשים.
יפה או לא זה עניין של טעם, אך לפחות מטרה אחת השיגו בסיטרואן. לקאסרה המחודשת חזות דומיננטית ותכליתית יותר, פועל יוצא גם של פגושים חדשים (שתרמו לתוספת של שני סנטימטרים באורך הכללי) וחישוקי 15".
תא הנוסעים עבר שינויים פחות מהותיים, אך רשימת האבזור האופציונלי ארוכה מתמיד וכוללת בין היתר אפשרות להשהיית כיבוי תאורה חיצונית, אפשרות לסגירת חלונות 60 שניות לאחד דימום המנוע, מערכת שמע מקורית עם עוצמה משתנה בהתאם למהירות, חיישן חניה בנסיעה לאחור, הפעלה אוטומטית של הבהוב האזהרה בעת תאונה ועוד. גם בנושאי בטיחות עברה הקסארה שינויים קלים, והיא כוללת מעתה רצועות בטיחות וכריות אוויר מתוחכמות יותר, שלוש משענות ראש ורצועות בטיחות בעלות שלושה עוגנים מאחור.
אך את העיקר שמרנו לסוף. הקסארה המחודשת תעשה שימוש בסדרת המנועים החדשה- WE -של פיז'ו-סיטרואן. מדובר במנוע ה-1.8 ליטר שהוצג בפיקאסו, מנועי דיזל מתקדמים (מסילה משותפת) וחשוב מכל עבור השוק המקומי - 1.6 ליטר, 16 שסתומים ותיבת הילוכים אוטומטית. בדיוק המתכון האהוב על הנהג הישראלי. מדובר במנוע המספק 110 כ"ס ותפעול ידני לתיבה האוטומטית (כמו טיפטרוניק).
כאמור, שינויים אלה משמעותיים ביותר עבור השוק הישראלי. הקסארה סבלה כאן בשנים האחרונות ממנוע מיושן יחסית שסבל מחסור בכוח לעומת מתחריו החזקים. מחיר עדיין לא נקבע, אבל מותר לתכנן על תג אטרקטיבי יחסיתת. תאריך נחיתה משוער בארץ - כחודשיים מהיום.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קסארה קופה. בזהב היא נראית מיליון דולר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים