שתף קטע נבחר

פיאט לא משחקת

מסחרית קטנה וחדשה מתוצרת איטליה - מול שאר העולם

היום כבר אין לנו כל ספק. כאשר הופיעו המסחריות הקטנות-צרפתיות מתוצרת רנו (קנגו) סיטרואן (ברלינגו) ופיג'ו (פרטנר), העניקו מהנדסי פיאט הרבה מאד תשומת לב לרעיון, דרך הביצוע ולתוצאה הסופית. במוצר המוגמר ניתן יהיה לחזות כבר בתערוכת פאריז הקרובה, כשהוא נושא בגאווה את השם "דובלו".
מדובר כאמור במתחרה ישיר לברלינגו/קנגו אשר סוכני פיאט באירופה ובישראל משוועים לו זה זמן רב, ולא במקרה. המסחריות הקטנות כבשו את שוק המסחריות הקטנות בסערה, תוך שהן קובעות עובדות חדשות בשטח. נפח משא בקנה מידה מסחרי, אפשרויות שימוש שונות ונוחות, יחד עם אריזה משפחתית ותג מחיר זול יחסית הפכו אותם ללהיט.

קצת יותר גדול

כבר במראה החיצוני ניתן להתרשם באיזו מידה בדקו האיטלקים את התוצרת הצרפתית. החרטום אמנם בולט ודומיננטי יותר, אך הצללית דומה עד זהה. בתא הנוסעים מציג הדובלו מספר גדול של תאים לכל שימוש (כולל מדף מסמכים מעל השמשה הקדמית), והצגתו מייד עם צמד דלתות הזזה מאחור מלמדת כי גם מטעויות הצרפתים הצליחו בפיאט ללמוד.
אך הדובלו ארוך מהקנגו והברלינגו עם 416 ס"מ. רוחבו המרבי הוא 171 ס"מ, ולפי פיאט הוא מציע מרחב מחייה נאה לחמישה ונפח טעינה של עד 750 ליטר. פיאט טוענת שזהו שיא בפלח שוק זה, ולאור המספרים לפחות הם צודקים בהחלט. אגב, קיפול המושבים מאחור מביא את נפח הטעינה ללא פחות מ-3000 ליטר.
לחובבי האטרקציות מציעה פיאט מערכת תקשורת המשולבת במערכת השמע ומציעה בקרת ניווט, טלפון סלולרי ואפשרות לקריאות שירות והתראות - אם כי לא ברורה עדיין מידת הזמינות עבור הנהג הישראלי. בצד הבטיחותי מתהדר הדובלו בשש כריות אוויר (קדמיות, צידיות, ווילון).

קצת יותר חזק

הדובלו יוצע בנוסף גם בגרסאות מסחריות ייעודיות תחת השם הלא-מקורי "דובלו קרגו", כשהוא עושה שימוש בגג מוגבה וכמובן נפח טעינה מוגדל. כך גם לגבי אפשרות הזמנה עם דלת אחורית מפוצלת א-סימטרית, או אפילו דלת בודדת. בסך הכל טוענים בפיאט ל-26 סוגי מרכב שיכללו גם גרסאות שלוש, ארבע או חמש דלתות.
לדובלו ארבעה מנועים. לוגמי בנזין יהיו 1.2 ליטר המייצר 65 כ"ס, ו-1.6 ליטר עם 103 כ"ס של הספק מרבי. בחזית הדיזל יככבו שתי יחידות מוכרות. ראשית כמובן ה-1.9 ליטר דיזל שמייצר עד 63 כ"ס, השני הוא ה-JTD (טורבו-דיזל מסילה משותפת) המתקדם והמוכר עם הספק מרבי של 100 כ"ס. אגב, עם מנוע זה יהיה הדובלו דיזל חזק משני מתחריו העיקריים.
היבואן המקומי מבטיח כי עד סוף השנה יגיע הדובלו ארצה, אך שמו עשוי להשתנות ל"סקודינו". שם כזה או אחר, הדובלו יגיע עם שני מנועי הדיזל, בגרסאות מרובות דלתות ואבזור. המחיר, כך מזהירים בסמל"ת (יבואני פיאט) עומד להיות תחרותי ביותר. לתשומת לב האדונים בלובנסקי, ובקרסו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיאט דובלו. הפנים אומרות הכל?
סיטרואן ברלינגו. מנהיג המהפכה
רנו קנגו. המקורי שהצליח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים