שתף קטע נבחר

מפשילים שרוולים

המונדיאו של פורד זוכה לשדרוג מערכות. יש לה סיכוי אצלנו?

אחרי שבע שנות ייצור ו-2.5 מיליון יחידות שירדו מפסי הייצור, מציגה פורד את המונדיאו החדשה. ההיסטוריה של המונדיאו ייחודית יותר מכפי שמרבית חובבי הרכב זוכרים - אולי מפני שפשוט אינם רוצים לזכור. כניסתה של המונדיאו לארץ לוותה בקשיים לא מעטים במישור הטכני, ולמעשה נחשבה לאחד הכשלונות הצורבים של יבואן פורד לישראל.
אבל מאז עברו לא מעט מכוניות ברחוב המסגר. היבואן החדש, דלק מוטורס, חדור אמונה ביכולתה של המונדיאו החדשה להצליח, ולבטח ינסה לשמור על רקורד של הצלחה בטבלת המכירות. את הדגם הקודם לא היו מעוניינים בדלק להביא, בעיקר בגלל המוניטין הרע לו זכה. את החדש לעומת זאת נזכה לראות על כבישי ישראל כבר בתחילת השנה הבאה. ואם היינו צריכים להמר, הוא עומד גם להצליח.

מה חדש?

למרות הצהרות רבות על הכיוון הזוויתי של פורד אותו מובילה הפוקוס, ההשראה הגדולה למראה המונדיאו מגיעה ללא ספק מהפאסאט. ועובדה זו אינה מפתיעה, בהתחשב בכך שמייקל מאי, ראש מחלקת העיצוב של פורד אירופה, הגיע ישירות מפולקסווגן. בחרטום יש אכן פנסים מחודדים בסגנון הפוקוס אך הפרופיל, כולל זוויות הקורות והפרופורציות בין תא המנוע לתא המטען לא משאירים מקום לספק. וזה אומר עוד משהו. בתמונות לפחות נראית המונדיאו מרשימה מאד.
בניגוד לפנים המשמים של הדגם היוצא, תא הנוסעים של המונדיאו החדשה נראה מרשים, ויש לקוות כי כמו בנושא הגוונים הרכים יחסית, גם האיכות תפגין זהות או לפחות קרבה לתוצרת הגרמנית.
נאמנה לדרכה, מציגה פורד מרכבים בני ארבע וחמש דלתות, ובעתיד תצטרף אליהם גרסת סטיישן. המונדיאו מבוססת על פלטפורמה חדשה והיא גדולה משמעותית מהיוצאת. בסיס הגלגלים צמח עד ל-275 ס"מ, כמעט ברמה של מכוניות סאלון. הסרנים רחבים יותר, ואפילו החישוקים גדלו למידה בסיסית של 16".

מנועים?

חידוש חשוב עוד יותר הוא הצגת סדרת מנועי 4 צילינדרים חדשים המכונים דורטק HE, ולפי פורד מדובר בתוכנית פיתוח המנועים הגדולה בהיסטוריה של החברה. ההיצע כולל שלושה מנועי 16 שסתומים חדשים: 1.8 ליטר עם 125 כ"ס, 2.0 ליטר המייצר 145 כ"ס ו-2.0 ליטר טורבו-דיזל עם הזרקה ישירה והספק מרבי של 115 כ"ס. לצדם יוצע מנוע הדורטק V6 בנפח 2.5 ליטר דורטק המוכר (170 כ"ס). מנוע מסילה משותפת? אין עדיין. אגב, פורד תציע את המונדיאו בחמש רמות גימור, ובישראל היא תמכר כנראה בגבוהות ביניהן.

בטיחות?

בהתאם למקובל - ובצדק גמור - בימים אלה, נמצא גם נושא הבטיחות במרכז ההתעניינות. אז פורד מתגאה כאן בהקשחה של כ-60% במרכב, כריות אוויר קדמיות מתקדמות (שני שלבי ניפוח), כריות צד, ווילון בטיחותי - הכל תקני באירופה. בנוסף מוצעות מאחור שלוש חגורות בטיחות עם שלושה עוגנים, משענות ראש אקטיביות ולנהג דוושת בלם קורסת במקרה של תאונה.
לכך מתלוות מערכות בטיחותיות סטנדרטיות כמו ABS וחלוקת בלימה אלקטרונית בין חלק קדמי לאחורי, כמו גם בלמי דיסק לכל ארבעת הגלגלים, ובדגמים היקרים יותר תוצע גם בקרת יציבות וסיוע לבלימת חירום.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אצלנו ההגה יהיה בשמאל...
פורד מונדיאו - קווים לדמותה של פאסאט...
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים