שתף קטע נבחר

המשחק המוקדם של פיז'ו

יותר ממכונית תצוגה, פחות ממכונית לכביש - הפרומתיאוס של פיז'ו

דוכן פיז'ו בתערוכת הרכב הקרבה בפאריז, יהיה וודאי אחד היותר עמוסים ומרתקים לצפייה. כנראה שהאחראית למרבית ההמולה תהיה דווקא מכונית תצוגה, העונה לשם פרומתיאוס. ושלא תטעו לחשוב. בניגוד לנרות חנוכה ומכוניות תצוגה אחרות, מטרתה של הפיז'ו הזו אינה מסתכמת ב"לראותם בלבד".
לצרפתים העניין הזה אינו חדש. כך היה עם ה-406 וה-206, ובמקרה זה מדובר למעשה ברמז עבה מאד המתייחס למראה מחליפת ה-306. זו מיועדת להצגה רשמית ראשונה בתערוכת ג'נבה במרץ 2001, ותזכה לכינוי, נחשתם נכון, 307. אם לוקחים בחשבון כי ה-306 הייתה במהלך שנות ה-90 המכונית החשובה, המצליחה והנמכרת ביותר של פיז'ו, אי אפשר להפריז בחשיבות שמעניקה פיז'ו למחליפה.
בהצגת הפרומתיאוס בפאריז משיגה פיז'ו מספר דברים. ראשית, דעת הקהל, או יותר נכון תגובתו למראה ישפיעו ללא ספק על מהלכי השיווק והפרסום בעתיד. שנית, יש יתרון גדול ב"הכנת קהל" לקראת מראה מפתיע אבל חשוב מכל - לנסות ו"לגנוב" את ההצגה מהמתחרים שמציגים מכוניות חדשות באמת בפאריז.

מי היא?

הפרומתיאוס מוגדרת על-ידי פיז'ו כמייצגת דינמיות, ידידותיות לסביבה יחד עם יכולת נסיעה בתאנים משתנים. נראה לנו כי המאפיין האחרון הוזכר לכל היותר כדי להוסיף מעט עניין למכונית. מלבד חישוקים גדולים יחסית והגבהה קלה לא ביצעה החברה כל שינוי שיהפוך אותה לבעלת יכולת שטח למשל.
חיצונית מאופיינת היצירה הזו בשמשה קדמית ארוכה הממשיכה אל עבר הגג, ובצמד דלתות הזזה גדולות (זו שמימין מפוצלת) המופעלות חשמלית. לכל החולמים מומלץ להרגע. בדיוק כמו הדלת האחורית הגדולה ועתירת הזכוכית, מפרט זה אינו רלוונטי לגרסה שתיוצר. ה-307 האמיתית תהיה ללא ספק קונבנציונלית הרבה יותר, אם כי סביר להניח כי תפגין עיצוב מהבולטים שראינו על הכביש בשנים האחרונות, ובכל מקרה מקורי יותר מה-306 האנמית יחסית.
מאידך, החרטום החדש דומה מאוד לזה שיראה ב-307 ומשקף התפתחות נוספת של הקו החדש שהוצג כבר ב-206. פנסים מלוכסנים מבעבר וגריל בולט שגבולותיו משתלבים עם מכסה המנוע, עד ליצירת תפיחה מתרחבת לכיוון השמשה הקדמית, מאפיינים את המראה החדש והאגרסיבי. ובכלל, הפרומטיאוס, עם דלת אחורית אנכית כמעט, רומזת שעיצוב ה-307 יהיה מהבולטים ביותר שראינו בשנים האחרונות מבית פיז'ו. שינוי מרענן לעומת ה-306האנמית משהו.
אפרופו 306, הפרומתיאוס ארוכה וגבוהה בלא פחות מ-13 ס"מ. אין חשש, ה-307 לא תתנשא לגובה של מטר וחצי אלא תהיה נמוכה יותר. מידה שכזו שמורה ודאי לגרסת מיניוואן העתידית. מעיון בתמונות ריגול שונות, אנחנו יכולים לספר כי עיצוב הפנים החדש והנאה הוא העתק כמעט מדויק של ה-307 העתידית. הפרומתיאוס לעומתה כוללת גם מערכות מולטי-מדיה רבות ומסכי תצוגה מלפנים ומאחור. מנוע HDI (טורבו-דיזל מסילה משותפת) נקי במיוחד עם מסנן החלקיקים של פיז'ו אמור להניע את ארבע הגלגלים. ה-307 לעומת זאת תקבל את סדרת המנועים החדשים שיוצגו בפאריז עם ה-206 וה-406.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים