שתף קטע נבחר

הגרמנים באים

למרות שזו אינה פרנקפורט, תוקפים יצרני הרכב מגרמניה את פאריז

יצרני רכב רבים מנצלים את תערוכת פאריז כדי להציג, ובמקרים אחרים כדי לבדוק את תגובת הקהל לכיוון חדש, פלחי שוק בו לא עסקו מעולם. אחרות מסמנות דווקא חזרה לחיים או לפחות תחיית מתים מוטורית.
המיני החדשה שייכת לקטגוריה האחרונה. בעוד מכוניות המיני המקוריות האחרונות יורדות מפס הייצור בימים אלה, תציג ב.מ.וו את המיני תחת כנפיה, ברוב גאון והדר. כזכור, המכונית הזו נשענת רק במראה וברגשות שהיא מעוררת על הדגם הקודם. כל השאר חדש וב.מ.וו, כך נראה, מוכנים לוותר על חלק ניכר מהעבר הבריטי של המיני המיתולוגית. אפשר להבין אותם. עם ההורים המקוריים הם לא ליקקו דבש. אגב, אחד הפרטים המעניינים במיני, מעבר למראה השונה והייחודי, הוא המנוע שמיוצר בשיתוף פעולה עם קרייזלר, הנמצאת כיום תחת שליטת דיימלר - במילים אחרות זו מרצדס, לא פחות ולא יותר.
שיתוף פעולה אחר בו מוצאת עצמה ב.מ.וו בעל כורחה קשור לפרילנדר המחודש של לנד רובר. זהו אמנם המוצר החדש הראשון של לנד-רובר מאז הרכישה על-ידי פורד, אך החידושים העיקריים הם למעשה מנוע טורבו-דיזל מתוצרת ב.מ.וו ומנוע V6 של רובר. בנוסף, תחשוף החברה הבווארית מכונית תצוגה מתוחכמת מאד העונה לכינוי רב ההשראה Z22. וכדי שלא יהיה משעמם, יוצגו סדרת מנועי שישה צילנדרים חדשה ופיתוחים טכנולוגיים סופר מעניינים דוגמת ההגה האקטיבי אלחוטי, שיראה כנראה אור כבר בסדרה 7 הבאה.
היריבה המרה מרצדס תציג את ה-C קופה הנאה, המסמלת כניסה לפלח שוק הקומפקטי יוקרתי בו לא הייתה מיוצגת מעולם. אכן, זו אינה מרצדס במחיר גולף 1.6, אבל זו בהחלט אמורה להיות מתחרה ראש-בראש עם ה-A3 של אודי. ולאור הפופולריות של המכונית הקומפקטית לבית אודי, גם אצלנו, טובים הסיכויים לראות יותר ויותר מרצדסים על הכביש - ולא במדי מונית.
אודי לעומת זאת, וכנראה דווקא בגלל, תציג A3 מחודשת ומעודכנת. בנוסף ניתן היה למצוא בדוכן אודי מנוע W12 מקורי וחדש, וכנראה שגם את ה-A16, מכונית תצוגה ספורטיבית בעלת מראה מדהים. ה-A4 המחודשת תעשה כנראה הופעת בכורה, אך בהחלט יתכן שאודי יהיו מעוניינים לזכות בקצת יותר תשומת לב, ויעדיפו השקה נפרדת וקצת יותר מאוחרת.
חברת האם, פולקסווגן, תציג בעיקר פאסאט מחודשת, ולצידה מספר מנועי בנזין ודיזל חדשים. במקביל פחות או יותר תרענן סקודה את גרסאות האוקטביה והפאביה, ואילו סיאט תציג מתיחת פנים לארוסה הקטנה.
גם מאופל יש חדש, וכמו ב.מ.וו תציג אף היא סופר-מיני חדשה-מחודשת. הקורסה שתוצג בפאריז אמורה לשלב עיצוב ויכולת גבוהה יותר, גם אם היא לא תישא לעולם את מנוע ה-2.2 ליטר החדש באסטרה GSI ובווקטרה.
ולסיום כאן, החטיבה הננסית של מרצדס, העונה לשם סמארט, תמשיך לרכז סביבה קהל סקרנים עצום, והפעם תעשה זאת בעזרת קופה קטנה ונאה ביותר עם מנוע אחורי זעיר.

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו Z22 - ההגה אלחוטי
מרצדס C קופה - הכיוון הקומפקטי
צילום: אי-פי
אודי ספורט
צילום: אי-פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים