שתף קטע נבחר

יונדאי אקסנט

ומה על יונדאי, עם מפעל גדול ומודרני בטורקיה, המסוגל לספק צורך של עד 100,000 מכוניות בשנה?

גם ליונדאי מפעלים מודרניים בטורקיה, ואף אצלה היקף המכירות שם נמוך בהרבה מיכולת הייצור של המפעל. אולם נציגי החברה הקוריאנית בארץ אינם מתלהבים מאפשרות להביא משם את המכוניות ארצה. ה100-H המסחרי נמצא כבר בסוף דרכו אצלנו, ואינו בתקינה מתאימה לייבוא. מה שמותיר רק את האקסנט בתמונה.
על פניו, מצב כמעט-אידיאלי. בניגוד לתדמית היוקרתית שמשדרות טויוטה והונדה, עליה "עבדו" היבואנים מאז תחילת השיווק המקומי, יונדאי אינה נתפסת כמותג עליון. ואין גם סיבה שתהיה כזו, בעיקר לאור פלח השוק בו היא ממוקמת. ועובדה זו מאפשרת כמובן ליונדאי להציג את האקסנט גם כ"לא-קוריאנית".
בכל זאת, כאשר מדובר ברכב ממוצא מזרחי שאינו מיפן, נושא התדמית רגיש אולי עוד יותר, זאת מכיוון שקהל הרוכשים נדרש כך או אחרת לשכנוע מסוים באשר לאיכות הייצור. "אנחנו ממילא נלחמים כנגד דימוי של מכונית זולה, ולכן העבודה שלנו 'אם וכאשר' תהיה קלה יותר. לעומת זאת, מבחינת ההיררכיה בין הדגמים נראה שגרסה מוזלת של האקסנט עלולה דווקא לקלקל כאן את התמהיל.
אבל, היבואן המקומי מודע היטב לבעיות בשוק הטורקי, אשר פגעו גם ביצרן הקוריאני והביאו לייצור של 2600 אקסנטים בעשרת החודשים הראשונים של השנה, במפעל המסוגל לייצר לא פחות מ-100,000 יחידות ב-12 חודשים. את הבעיה הזו, הוא אינו מעוניין ל"ייבא" ארצה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים