שתף קטע נבחר

זקוקים לתמיכה?

המחשב הפסיק לתפקד? ברוב במקרים התקלה קלה. אנשי התמיכה יישמחו לעזור. רק תהיו רגועים, אחרת גם הם ייכנסו ללחץ

שוב אתם לא מצליחים להתחבר לאינטרנט או נתקלים באופן פתאומי בהודעת "פעולה לא חוקית". כמו שאנחנו יודעים - זוהי רק תחילתה של סאגה מפותלת, שתימשך בהמתנה מורטת עצבים לאנשי התמיכה. לבסוף, גם אם תצליחו להגיע אל אנשי התמיכה, הם יתחילו בסדרת שאלות שונות ומשונות לגבי המחשב שלכם, ועם כל דקה שתעבור הבעיה שלכם תהפוך לגדולה יותר.
כדי לעזור לכם לקבל תמיכה יותר טובה, אספנו מספר עצות שכדאי לזכור לפני שמחייגים לקו העזרה – גזרו ושיברו בעת הצורך.

"אני לא עשיתי כלום"

אין ספק שאנשי תמיכה רבים היו שמחים לקבל דולר על כל פעם שהם שמעו את המשפט הזה. בחלק גדול מן המקרים, פעולה שביצעתם ייתכן שגרמה לתקלה. כדאי לברר אם הילד התקין משחק חדש או שחמותכם שינתה את הגדרות הדפדפן בלילה.
כמובן שאין להסיק מכך שאסור לבצע שינויים ופעולות במחשב. המחשבים נועדו לעבודה ולא לייצור תקלות. בנוסף, נסו להזכר בסדר הפעולות האחרונות שביצעתם לפני שהופיעה השגיאה. לאנשי תמיכה קשה לזהות שינויים שבוצעו במחשב דרך הטלפון. אם תדעו בדיוק מה קרה, סביר להניח שלאיש התמיכה יהיה קל יותר להחזיר את המצב לקדמותו במהירות.

היו מדויקים

מרבית אנשי התמיכה אינם קוראי מחשבות. קשה להם לדעת מה הבעיה אם לא תתארו אותה במדויק. ככל שתהיו ספציפיים וממוקדים, הם יוכלו לעזור לכם בצורה טובה יותר. ראשית, כדאי להבין אם מדובר בבעיית חומרה (כרטיס קול לא עובד) לבין בעיית תוכנה (Word לא נפתח). ההבדל בין חומרה לתוכנה הוא פשוט למדי: חומרה היא כל דבר שאתם יכולים לבעוט בו.
אחרי שזיהיתם את מקור הבעיה באופן כללי, כדאי למקד אותה עוד יותר. למשל התקלה "אני לא מצליח להתחבר לאינטרנט" יכולה לנבוע מגורמים רבים. אם תאמרו למשל "אני מצליח לגלוש לאתרים, אבל אני לא מצליח לקבל אימייל" – הצלחתם למקד את הבעיה יותר. אם גם הצלחתם לרשום את הודעת השגיאה שהמחשב מציג בפניכם - רוב אנשי התמיכה יקראו את ילדיהם על שמכם.

"לכבות, להדליק, לכבות, להדליק"

לעיתים נדמה (ובצדק רב) כי אנשי תמיכה מנצלים את כל הידע והמומחיות שצברו במשך השנים, רק על מנת לומר לכם להפעיל את המחשב מחדש. למרות שבתחילה זה נראה כפתרון חסר סיכוי, לאלוהי חלונות ומיקרוסופט יש כנראה כוונות אחרות. הפעלתו של המחשב מחדש יכולה לפתור בעיות רבות. ביניהם תוכנות שנתקעו למשל.
חלונות 2000 ו-XP מצוידות במערכת שבודקת את קבצי המערכת החיוניים עם כל הפעלה ומוודאות שהם לא נמחקו או הוחלפו בקבצים אחרים. המערכת אף מסוגלת לתקן את הקבצים הפגומים באופן אוטומטי. במקרה של מחשב שמסרב להראות סימן חיים קטן, ממליצים המהדרין על הוצאת תקע החשמל מאחורי המחשב והחזרתו לפני שמנסים להפעיל את המחשב מחדש.

"חלונות מה? חלונות ME?"

השאלה הראשונה היא בדרך כלל לגבי מערכת ההפעלה שאתם משתמשים בה. דבר אחד שמיקרוסופט מוצלחת בו הוא פרסום עצמי. כל מערכת הפעלה שלה מצוידת במסך פתיחה מרשים, שמציג את הלוגו של חלונות שמותקנת על המחשב. שימו לב למסך הזה כאשר אתם מפעילים את המחשב שלכם ותוכלו להבדיל בין חלונות 98, חלונות ME (מילניום) , חלונות 2000 וחלונות XP. כל גרסה יכולה להופיע גם בגרסה עברית או אנגלית. ההבדל ביניהן פשוט : לגרסה העברית כפתור התחל בצד ימין למטה של המסך, לגרסה האנגלית כפתור START בפינה השמאלית התחתונה.

באיזה דפדפן אתם משתמשים ?

רובם המוחץ של משתמשי המחשב בארץ (למעלה מ-90 אחוז) משתמשים בדפדפן אקספלורר שמגיע עם חלונות. פיתחו את הדפדפן, באמצעות קליק כפול על האייקון שלו (האות e בכחול) על שולחן העבודה. גשו לתפריט עזרה, בשורת התפריטים בחלק העליון של המסך. משם לחצו על אודות . ייפתח לכם חלון קטן ובו תוצג הגרסה העיקרית של הדפדפן - לדוגמא 5. מתחת, בשורה קטנה, תוצג הגרסה המשנית, שדומה ל-5.00.2920.0000. גרסאות האקספלורר הקיימות הן 4, 5 , 5.5 ו-6.
אם אתם משתמשים בחלונות באנגלית בצעו את אותם צעדים, רק בחרו בתפריט HELP ובאפשרות About.

מה מותקן אצלכם במחשב ?

כל מחשב מורכב מפריטי חומרה שונים ומשונים. חלונות מספקת דרך ידידותית למדי לאספקת מידע על החומרה המותקנת אצלכם. הקליקו קליק ימני על "המחשב שלי" ובחרו במאפיינים. מבין הכרטיסיות בחרו במנהל ההתקנים. על המסך תופיע רשימת פריטי החומרה המותקנת אצלכם. משתמשי גרסאות באנגלית יבצעו את אותו התהליך על My Computer בחירה ב-Properties ולאחר מכן בכרטיסייה Device Manager.

היו רגועים

קשה להיות רגועים כאשר אינכם מצליחים להתחבר לאינטרנט, בדיוק כאשר אתם אמורים לשלוח אימייל חשוב. למרות זאת, כעס ורוגז שיופנו כלפי אנשי התמיכה בוודאי לא יעזרו. אל תשכחו כי מדובר באנשים שמתמודדים במשך כל היום רק עם תקלות. אם הם ימצאו בצידו השני של הקו משתמש רגוע והגיוני, הם ישמחו לפתור את הבעיה שלכם במהירות, מאשר להתגונן מפני מטר האשמות ונאצות.






לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא קרה כלום
כך נראית הודעת השגיאה
מומלצים