שתף קטע נבחר

מכון הכושר של פורשה

עם ה-GT מוכיחה פורשה שאקזוטיקה מוטורית היא לא נחלתם של האיטלקים בלבד

ב-1993 הם עשו זאת עם הבוקסטר, אז מכונית תצוגה מרשימה שהגיעה שנים ספורות לאחר מכן לפס הייצור. הפעם מבטיחים פורשה לעשות זאת עם הקאררה GT, מכונית תצוגה מדהימה למראה, עם נתונים מבטיחים ופנים לייצור. יצרן מכוניות הספורט הגרמני מבטיח כי כבר ב-2003 תתגלגל ה-GT הראשונה מפס הייצור לכיוון אולמות התצוגה. למעשה, אב הטיפוס שהוצג בתערוכה כבר הספיק לנסוע בנוואדה ולערוך אפילו טבילת אש ערב התערוכה בשאנס אליזה.
הקאררה GT היא בעצם מכונית העל האקזוטית המובטחת והמדוברת של פורשה, מעין תשובה ניצחת לשילוב מרצדס-מקלארן. מכונית זו, כך פורשה, מבוססת על טכנולוגיה וידע שנלקחו היישר ממסלולי המירוצים - כפי שנוהגת פורשה לעשות בכל דגמיה. כך בשלדה הקשיחה, כמו גם במערכת המתלים מאחור בה מופעלת יחידת הבולם-קפיץ בעזרת דחיף, כך בבלמים הקרמיים, או במנוע ה-V10 שאינו מוגדש. עם נפח של 5.5 ליטר ו-550 כוח סוס תגיע ה-GT ל-330 קמ"ש ותזנק מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מארבע שניות.
מראה הפורשה החדשה מזכיר את ה 718 ספיידר של שנות השישים עם עיצוב כוחני, ותווים אגרסיביים. מרכב ה-GT עשוי סיבי פחם לטובת חיסכון במשקל וחוזק.
נשיא החברה רמז כי תחילת הייצור של הפורשה האמורה עשוי להיות בשנת 2003. הציפיות הן למכירה של כ-500 מכוניות בכל מחזור החיים שלה. עם מחיר משוער של כ-700,000 מארק בגרמניה (כ-1.25 מיליון שקל לפני מיסים), מספר הקופצים אכן מוגבל.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שורפת אספלט. פורשה קאררה GT
550 כ"ס, 330 קמ"ש !
על כביש ירושלים-ת"א?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים