שתף קטע נבחר

הפתוחה של הג'נרל

אחרי שביטל לצערנו את הביואיק בנגל, מעניק לנו בוב לוץ אלטרנטיבה לא רעה. קוראים לה פונטיאק סולסטיס

גם אם רצינו, קשה היה לנו לביים סיטואציה מתאימה מזו שסידרה ג'נרל מוטורס בדטרויט עם השקת הפונטיאק רודסטר קונספט החדשה שזוכה כעת לשם סולסטיס. אל הבמה התגלגלה הרודסטר המושכת, כשבמושב הנהג יושב בוב לוץ, סמנכ"ל פיתוח המוצרים והאיש החזק התורן בג'נרל מוטורס. להזכירכם, אותו לוץ שביטל לפני מספר שבועות את פרויקט הביואיק בנגל הפתוחה ובדטרויט הוא רק סימן שוב שהוא זה המחזיק בהגה - ולא רק של פונטיאק סולסטיס.

רמזים מקדימים

לדברי ג'נרל מוטורס, ארך זמן הפיתוח של הרודסטר הזו ארבעה חודשים בלבד - זמן שיא לכל הדעות, ובכל מקרה כזה המתאים היטב לכניסתו של לוץ לתמונה. נראה שהאיש החזק החליט להפוך את השולחן עם הכניסה ל-GM, ובינתיים אף מצליח.
הפונטיאק עצמה היא דו-מושבית פתוחה העושה שימוש במנוע 2.2 ליטר המייצר הספק מרבי של 220 כ"ס. אלה עוברים לגלגלים דרך תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים.
ג'נרל מוטורס לא חשפה עדיין פרטים מלאים על המכונית אולם רמזים ראשונים למקור יחידת המנוע ניתנו כבר בסוף חודש אוקטובר בתערוכת האביזרים SEMA שנערכה בלאס ווגאס. אז הציגה ג'נרל מוטורס מגוון גרסאות לקאווליר מתוך רצון, כך החברה, להדגיש את קבלת מנוע ה-2.2 ליטר שפגשנו כבר באופל. זאת בנוסף לתכנית חשיפת פוטנציאל השיפורים והעלאת ההספק המרבי. הגרסאות החמות של הקוואליר זכו להספקים שונים ממנוע ה-2.2 ליטר, החל מ-155 כ"ס ועד ל-650. אחת מגרסאות הביניים הייתה... ניחשתם נכון, בעלת 220 כ"ס.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פונטיאק סולסטיס. עם לוץ במושב הנהג
וגם בגרסת הקופה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים