שתף קטע נבחר

פריז, רק בשבילנו

עייפתם משלל הדגמים הנוצצים והמעניינים? סקירה מקיפה על הצפוי בישראל

הנקודה הישראלית בתערוכת פריז 2000 אינה מרכזית אמנם, אך מבחינתנו מהווה מקור לא אכזב של חדשות מעניינות. חלק ניכר מכוכבות התערוכה האמיתיות לא יגיעו אלינו לעולם ובכל זאת. מהמקום שלנו במעמקי הלבנט חשובים לעתים קרובות מקצי השיפורים הקטנים והגדולים שעוברות מכוניות מוכרות. מה לעשות, וגרסת 16 שסתומים למנוע הקסארה 1.6 ליטר מחודשת חשובה לשוק המקומי יותר ממכונית חדשה ומרשימה כמו רנו לגונה. סיכום מקומי

אופל

עניין נוסף במקומותינו מהווה הקורסה החדשה, סופר-מיני סופר-חשובה עבור היבואן, עם פוטנציאל להיות אחת המתקדמות והמרווחות בקטגוריה. עוד לא ברור אמנם אם תגיע בשנת הדגם הנוכחית, אך כאשר תעשה זאת, תציע גם תיבה חצי אוטומטית (ואפשרות לתפעול אוטומטי מלא) ותג מחיר סביר בגרסת ה-1.2 ליטר. מנועי 2.2 ליטר חדשים בווקטרה ובאסטרה שהוצגו יגיעו ארצה כבר בקרוב.

אלפא

היצרן האיטלקי הציג מכונית חשובה ביותר להחייאת המותג בארץ. ה-147 שמחליפה את ה-146 תהיה הזולה במבחר הישראלי, ותאלץ להיעזר בדימוי החיובי שהצליחה ליצור כאן ה-156 המצוינת ולעמוד בהערכות האופטימיות של רמת מכירות גבוהה בהרבה. תיבה אוטומטית אמיתית לא תהיה בתחילת הדרך, אולם בסמל"ת בונים על תיבת הסלספיד החצי אוטומטית כפיצוי מסוים. תג המחיר לחובבי הז'אנר יעמוד בסביבות ה-100,000 שקל.

ב.מ.וו

המיני החדשה מהווה לא רק צעד חשוב עבור ב.מ.וו, אלא גם תפנית מעניינת בנוגע לנציג המקומי. קמור רכב שיווקה עד כה מותג אחד בלבד בישראל - ב.מ.וו. את רמות המחיר אין צורך כנראה להציג בפניכם. תוצאה מתבקשת היא מכירות בהיקף נמוך יחסית, עם כל המשתמע מכך לגבי שירות וקהל יעד.
כאשר תקבל את המיני, תידרש החברה להיערכות אחרת. לראשונה בהיסטוריה הפרטית שלה תשווק קמור מותג נוסף עם תג-מחיר עממי הרבה יותר - גם אם לא ממש זול - ופוטנציאל מכירות גבוה יותר. ואפרופו מחיר. 110,000 שקל הוא היעד, שאינו מבטיח אגב פופולריות אלא אקסקלוסיביות, בדיוק מה שקמור מעונינים. גרסת 1.4 זולה יותר שתוצג בעתיד הלא רחוק יכולה להפוך את הקטנה הזו למוצר קצת יותר זמין עבור השוק המקומי.
שלל החידושים הקטנים-גדולים האחרים שהציגה ב.מ.וו כבר בדרכם ארצה: מנועי שישה צילינדרים חדשים לכל הדגמים, מתיחת פנים לסדרה 5 וקצת קוסמטיקה לכל השאר.

הונדה

הסיוויק החדשה אמנם נחתה כבר בארץ, אך זכתה לפרמיירה בפריז יחד עם גרסת החמש דלתות, שהינה שונה משמעותית בתפיסה ובמראה מהדגמים הקומפקטיים הקודמים (חמש דלתות בריטי, שלוש ביפני).

וולוו

ה-S60 של וולוו היא חדשה מעניינת במיוחד. זו מכונית שאי אפשר להפריז בחשיבותה עבור היבואן המקומי פשוט מכיוון שהיא מחליפה את ה-S70 שהייתה הדגם המצליח ביותר של וולוו כאן. אלו אמנם נעליים גדולות למדי, אך נראה שהיא תסתדר.

טויוטה

יצרן הענק מיפן הציג בפריז את חטיבת ה-T הספורטיבית, אולם לשוק הישראלי תהיה משמעותית הרבה יותר האוונסיס המחודשת עם מנוע 2.0 ליטר חדש. למשפחתית הגדולה שתגיע תוך שבועות ספורים, עשוי אולי להצטרף רכב הכביש-שטח של חטיבת לקסוס, ה-RX300, אשר הוצג בגרסה מותאמת לשוק האירופאי. היבואן המקומי אינו נלהב בדרך כלל להביא את מוצרי לקסוס, אך מאידך הוכיח שהוא יודע לשווק כלי שטח בעלי תג מחיר נפוח. אגב, ובאותו עניין, בפריז הוצג הפראדו עם מנוע הדיזל מסילה משותפת החדש שהגיע זה מכבר לישראל.

מאזדה

על מתיחת הפנים שעברה ה-323 באירופה אתם יכולים לקרוא בנפרד, והמשמעות עבורנו בכל מקרה מעט מוגבלת. חוץ מזה, ייקח לה זמן להגיע. הקסדוס המעודכנת הגיע כבר לרחוב המסגר. אפשר להתחיל להתגודד…

מיצובישי

החידושים כאן היו אולי מינוריים, אולם הצגת גרסת החמש דלתות של הפאג'רו פינין, רכב שטח בינוני שעשוי להתחרות בסוזוקי ויטארה, הייתה משמעותית. זאת כיון שהיבואן המקומי המתין להצגת גרסה זו כדי להתחיל בשיווק הכלי שיכול לזכות להצלחה מסחרית נאה כאן.

סוזוקי

האיגניס החדשה כבר בדרך. הקטנה היפנית שהוצגה ברוב רעש והדר במרכז דוכן סוזוקי תגיע עם מלוא הציוד הבטיחותי, תיבה אוטומטית ומחיר מאד תחרותי - כנראה נמוך מ-80,000 שקל.

סיטרואן

החברה הציגה כאמור קסארה מחודשת עם שיפור מהותי במבחר המנועים ותיבת ההילוכים האוטומטית. ה-C5 הייתה אחת החשובות בתערוכה ותגיע אלינו תוך מספר שבועות, עם תאריך תחילת שיווק זהה לזה של הקסארה. יש למשפחתית הזו את התפריט הנדרש מבחינת מנועים ותיבות אוטומטיות – שלא להזכיר את המראה המגודל האהוב כל-כך אצלנו.

פולקסווגן

החדשה החשובה של הקונצרן, הפאסאט המחודשת, תגיע ארצה תוך מספר שבועות ותחדש את מכירת המכונית בארץ שנעצרה עקב סיום המלאי. עם מבחר מנועים משופר, אמורה הפאסאט להמשיך ולזכות בהצלחה לה זכתה הגרסה היוצאת. חוץ מזה יש לפולקסווגן שלל מנועים חדשים בהם מבחר גרסאות TDI עם הספקים שמגיעים עד 130 ו-150 כ"ס. חלק ממנועים אלה אמנם הוצג כבר בפרנקפורט אשתקד, אולם שיווקם באירופה ואצלנו מתחיל רק כעת.
בתחום הבנזין יש חידושים רבים, החשוב בהם הוא מנוע ה-V5 שזכה לראש 24 שסתומים ו-170 כ"ס. אגב, מנוע זה יגיע גם לחרטומה של הגולף. רמת המחיר הנוכחית של מגוון דגמי פולקסווגן תשמר כנראה.

פורד

בניגוד ליצרנים רבים, פורד הסתפקה בחידוש אחד בודד בתערוכה, אחד אבל חשוב מאד עבורנו. המונדיאו החדשה תגיע כנראה רק לקראת פתיחת שנת הדגם 2002, אך תהווה תוספת חשובה וברוכה ביותר להתבססות הנמשכת והולכת של היצרן בישראל. המונדיאו, שתגיע בגרסת 2.0 ליטר אוטומטית תסגור פער גדול למדי במבחר הדגמים של פורד בארץ. להערכתנו, יתייצב תג המחיר היכן שהוא בקרבת המאזדה 626 הסופר-פופולרית – בת לאותו יבואן כמובן.

פיאט

הדובלו המסחרי של פיאט בהחלט צפוי לעורר כאן סערה בקטגוריה שצוברת פופולריות בקצב אדיר, ובצדק. לארץ הוא יגיע עם מנוע דיזל מסילה משותפת המייצר 100 כ"ס נאים ומבטיחים.

פיז'ו

היצע המנועים עבר שדרוג, במיוחד עם מנוע 1.6 ליטר וראש 16 שסתומים ב-206, שישודך לתיבה אוטומטית בעלת תפעול המבטיח להיות משופר. גרסה זו של תעלה רק 4000 ש"ח (86,000 ש"ח) יותר מדגם ה-1.4 ליטר המוכר, ותפתור כנראה את אחד החסרונות המהותיים מול הקליאו המוצלחת של רנו.
גם הקופה-קבריולה הנאה תגיע, אם כי ברור שאין לצפות למכירות היסטריות. עוד בהיצע המעניין של הצרפתים גרסאות משופרות ל-406 עם יותר ציוד בטיחותי ומנוע 1.8 ליטר חדש (תוספת חשובה במיוחד עבור ציי הרכב). באותה הזדמנות קבלו מנועי ה-HDI (טורבו-דיזל מסילה משותפת) גרסה אוטומטית חשובה במיוחד עבור שוק המוניות.

קרייזלר

אחרי ה-PT קרוזר והניאון, הסברינג היא הצלע השלישית במתקפה של קרייזלר על השוק האירופאי והישראלי. זו תגיע אלינו בתחילת השנה עם אבזור רב אך תג מחיר גבוה.

רנו

המגאן תזכה לשיפור נוסף במבחר הגרסאות, כולל שלוש יחידות מנוע חדשות. בתחום הדיזל החביב על צבא ההגנה הוחלף המנוע הבסיסי ובמקומו תגיע יחידת טורבו-דיזל הזרקה ישירה עם הספק מרבי של 80 כ"ס במקום 65 כיום. אליה תתווסף גרסת מסילה משותפת עם 105 כ"ס, אך המנוע היוצא (100 כ"ס) ימשיך לשרת את הגרסה האוטומטית. כן נוספה יחידת 16 שסתומים למנוע ה-1.8 ליטר עם 118 כ"ס.
הלגונה החדשה הוצגה אמנם, אך לצערנו עתידה של זו בארץ עדיין לא ברור, במיוחד כאשר גרסת ה-2.0 ליטר ההכרחית עבורנו תוצג רק בשלב מאוחר יותר.

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל קורסה - הגודל
אלפא 147 - המהירות
פיז`ו 206CC - הייחוד
מאזדה לאנטיס - הרייטינג
קרייזלר PT קרוזר - הפוזה
פיאט דובלו - העסק
וולוו S60 - האיכות
סיטרואן C5 - הפינוק
ב.מ.וו מיני - כיכר המדינה
סיטרואן קסארה - המשפחה
פורד מונדאו - לעכשיו
צילום אי פי
רנו לגונה - לפעם
צילום אי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים