שתף קטע נבחר

קאיה עולה כיתה

הקוריאנים מסתערים על השוק האמריקני עם רכב שטח גדול ומראה מעודן. ולא, הוא אינו מחליף את הספורטאז' - הוא מעליו בהיררכיה

סורנטו היא עיירה איטלקית מקסימה ושופעת רומנטיקה לחוף הים התיכון, מדרום לנאפולי ומול האי קאפרי. אבל אנשי קאיה אינם מעונינים דווקא ביין או רומנטיקה, כאשר הם מציגים בתערוכת שיקאגו את כלי השטח החדש והגדול שלהם, הסורנטו. להפך, בניגוד לרוב כלי השטח החדשים והאופנתיים הנוהרים היום לכביש תחת השם SUV, הסורנטו דווקא מדבר בקשיחות על השטח.

הכיוון שטח?

ועובדה זו מפתיעה, לא רק בהתחשב בכיוון הכללי של תעשיית הרכב, אלא גם אם מביטים במראה המעודן יחסית של הרכב החדש. מעודן אולי, אך בקאיה מספרים לנו על שלדת סולם ייעודית, כמו-גם על הנעה כפולה ואפילו הילוך כוח.
פרט נוסף המזכיר כלים ייעודיים דווקא, גדולים וכבדים, מתייחס להנעה האחורית, בעת שהנעה כפולה אינה משולבת. זאת, בניגוד להנעה הקדמית דווקא בכלים "מחופשים". מאידך, אנשי קאיה מספרים עוד כי לשלדה הנפרדת משודכים מתלים עצמאיים - עצמות עצה כפולות מלפנים, רב-חיבורי מאחור.
מבנה כזה של שלדה נפרדת, עם מתלה אחורי עצמאי, דווקא אינו מקובל בכלי שטח טהורים, והוא אגב הפתרון שבחרו מרצדס בזמנו עבור ה-ML לשעות הפנאי. כך או אחרת, אסור לשכוח כי רק מראה עין ישכנע אותנו - לא פעם כונה סרן חי עם מספר חיבורים בשם רב-חיבורי, על-ידי היצרנים.
ובכלל, נראה כי ה-ML של היצרן הגרמני שימש כמקור השראה גם בכל הנוגע לעיצוב החרטום והאחוריים. גם קווים "השייכים" להונדה CRV החדש מיוצגים, הגם שזה האחרון הופיע רק לפני חודשים ספורים, ולכן לא יכול היה באמת להשפיע. בכל מקרה, זהו ללא ספק המראה המודרני והנעים יותר לעין שראינו עד היום מקאיה.

מידות אמריקניות

הסורנטו הוא גם רכב גדול למדי, עם בסיס גלגלים באורך של 271 ס"מ. לכן, אין להתפלא כי הוא משודך בארצות הברית למנוע במידות… אמריקניות. מדובר ביחידת ה-3.5 ליטר בתצורת V6 שמקורה ביונדאי, אותה כבר פגשנו בקרניבל.
מנוע זה מייצר 192 כ"ס וישודך לתיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים. הרכב יוצע גם בגרסת הנעה אחורית בלבד, לאלה שלא ממש מעונינים לרדת לשטח, אך כן שואפים לחסוך בכסף, והנעה כפולה.
זו האחרונה תוצע בשתי גרסאות. הראשונה זוכה לתואר "רגילה", עם חיבור ההנעה הקדמית באמצעות מתג. השניה מעבירה מומנט לגלגלים הקדמיים בהתאם לצורך, ותחת שליטת מחשב. בקאיה מדברים על דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, אך לא על אפשרות לנעילה מלאה.
באמריקה לא מתעסקים בקטנות כצפוי, אך הסורנטו ייוצר גם עם מנוע שישה בטור בנפח 2.4 ליטר, כמו גם בגרסת טורבו-דיזל. זו האחרונה תצויד במנוע ה-2.5 ליטר מסילה משותפת של יונדאי, תייצר 145 כ"ס והיא גם זו שבסופו של דבר תגיע לשוק המקומי כבר בשנה הבאה, יחד עם תיבה אוטומטית כמובן.

בקרוב באירופה

למרות ממדים נדיבים, לפחות בתחילת הדרך יצויד הסורנטו בחמישה מושבים בלבד. לדלת האחורית פתיחה מפוצלת של שמשה ודלת, וקאיה מבטיחים נפח טעינה גדול אפילו מזה של האסקייפ או הצ'ירוקי החדש.
לסורנטו שתי רמות אבזור, שגם הבסיסית משופעת למדי בציוד בטיחותי - ארבע כריות אוויר, וילון בטיחותי - והן באבזור מפנק, כמו מערכת סטריאו למשל. השתיינים בין הנוסעים ישמחו לגלות שקאיה, עם שמונה מנשאי ספלים, דואגים אפילו לכלבים שיצטרפו למסע.
הסורנטו יוצג לראשונה באירופה בתערוכת ז'נבה הקרובה (תחילת מרץ), ושמועות מדברות על כך שיגיע לביקור ראשון בארץ בסוף חודש מרץ, לכבוד תערוכת אוטומוטור. נחכה ונראה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סורנטו של קאיה
גדול וחזק
ואצלנו בעתיד הלא-רחוק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים