שתף קטע נבחר

גולף אולטימטיבית

פולקסווגן בוחנת את ייצורה של הגולף החזקה ביותר מאז ומתמיד. קבלו את ה-R32

לפני כשמונה שנים שינתה הגולף לבית פולקסווגן את המושגים המוכרים בתחום הקומפקטיות החמות. האנשים שהביאו לעולם את צירוף האותיות GTI, שינו כיוון וגישה, והציגו לעולם את ה-VR6. הפעם לא היה מדובר בכינוי חיבה איטלקי אלא בשם המנוע - במקרה זה V6 צר זווית, שאכלס בדוחק את תא המנוע הקטן יחסית של הגולף. עם 174 כ"ס, מומנט בשרני של 24.2 קג"מ ומרכב מונמך, הפכה הגולף לקומפקטית מהירה מאוד ומהנה לא פחות.
אולם מאז עבר לא מעט זמן. הגולף "ההיא" הוחלפה בדור חדש וגם המנוע המוכר זכה לשינוי מהותי. השם VR נעלם ואת מקומו תפס V6, צר זווית אמנם, אך כזה שלא זכה לכינוי המוכר ועשה שימוש ב-24 שסתומים. בגרסה הזו סיפק המנוע 204 כ"ס ואף שודך למערכת ה-4Motion - מערכת ההנעה הכפולה לבית פולקסווגן.

לא מספיק

אולם למרות מעמדה של הגולף כמכונית הנמכרת ביותר באירופה, נראה שחלה שחיקה מסוימת במעמדה כקומפקטית חמה. גרסת ה-V6 הבכירה הפכה בעיקר ל-GT מהירה וגם בתחום זה הפכו המתחרות חזקות ומהירות יותר. גם האחיות מבית, כמו האודי S3 ואפילו הסיאט ליאון שמיועדת לגדולה, מציעות יותר כוח - וזאת מבלי להזכיר את החיפושית, המבוססת על הגולף, שנמכרת בגרסת RSI מרובת סוסים.

R32

וזו הסיבה שבפולקסווגן בוחנים כיום את ייצורה של גרסה חזקה במיוחד לגולף המוכרת. החדשות הטובות הן שלא מדובר כאן בפיתוחים מורכבים המצריכים זמן רב, אלא בשידוך טבעי של מנוע ה-3.2 ליטר המוכר מה-RSI. זה זוכה במקרה של ה-R32 לחיזוק קל ומספק לא פחות מ-240 כ"ס (לעומת 225 בחיפושית). הכוח מועבר דרך תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים אל ארבעת הגלגלים.
מבחינה חיצונית, הונמך המרכב של ה-R32 ב-30 מ"מ ביחס לשאר דגמי הגולף והמכונית זכתה לחישוקי "18 ייחודיים וצמיגים במידה 225/40. פנים המכונית זכה אף הוא למראה ייחודי עם מושבי עור שחורים וגימור אלומיניום.
החלטה סופית לגבי ייצור המכונית עדיין לא התקבלה, אולם הצגתה האפשרית בתערוכת ז'נבה הקרובה יכולה בהחלט לסמן את הכיוון.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גולף R32...
הכי הרבה גולף מאז ומתמיד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים