שתף קטע נבחר

ההימור הגדול של הונדה

הונדה מפתיעה בפאריז עם תפיסה חדשנית ויוצאת דופן. זה נראה טוב

לפני שבועות ספורים נחשפה בארץ לראשונה - במקביל לשאר העולם - ההונדה סיוויק החדשה בגרסת הסדאן, 4 דלתות. מהמפרט הטכני, ותודות למראה משעמם במקצת, עולה כי הונדה בונה על שמרנות, בוודאי לא על קדמה ותעוזה. בתערוכת פאריז שנערכת בימים אלה מציגה הונדה את גרסת החמש דלתות, שמתגלה כמכונית מעניינת ומיוחדת הרבה יותר.
הסיוויק הזו חדשנית הרבה יותר, והצליחה להפתיע אפילו את אלה הרגילים לניסיונות שעורכת הונדה על צרכני הרכב - עם הימור יוצא דופן. יצרני הרכב, במיוחד האירופאים, מדברים כבר מספר שנים על כך שהמכונית הקומפקטית למשפחה צריכה ללכת לכיוון המיניוואן, ולמבנה מרכב בעל קופסה אחת המציג ניצול נפח מעולה. אולם הונדה היא הראשונה לבצע צעד אמיץ זה.
בניגוד למשל לרנו עם המגאן, שהציגה גרסה קומפקטית ומיניוואן שמבוסס עליה, אצל הונדה הסיוויק החדשה היא שילוב ראשוני ומעניין בין מיניוואן לקומפקטית. באופן מפתיע, בהתחשב בדימוי הספורטיבי ובדגמים הקומפקטיים מהעבר, הונדה שמה את כל הקלפים על מכונית כזו באירופה.

איך?

עם 429 ס"מ מקצה לקצה, החמש דלתות קצרה מאחותה בעל ארבע הדלתות. למרות שהיא נשענת על אותה פלטפורמה בדיוק, בסיס הגלגלים שלה ארוך ביותר משישה ס"מ. עם 268 ס"מ בין הסרנים, קובעת הסיוויק הזו שיא בסיס גלגלים בקטגוריה הקומפקטית - לא כולל מיניוואנים אמנם. לסיוויק חרטום קצר במיוחד כדי לאפשר ניצול מרבית אורך הרכב לטובת הנוסעים, ומאותה סיבה נטשו בהונדה את מתלה עצמות העצה הכפולות המקובל עליהם מלפנים לטובת תמוכות מקפרסון קומפקטיות יותר. גם מאחור הוחלף המתלה לרב-חיבורי, אם כי הוא עדיין דומה לעצמות העצה הכפולות.
ההונדה גם גבוהה מכל יריבה קומפקטית, עם 149.5 ס"מ בין האספלט לקצה הגג, אם כי שוב, היא נמוכה מהמיניוואנים הקטנים, ומבטיחה לכן להיות מעט יותר דינמית על הכביש ופחות מושפעת ממרכז כובד גבוה. לטובת מרחב הפנים מציגה הסיוויק חמש דלתות רצפה שטוחה לגמרי, ובורר ההילוכים עבר מהרצפה לקונסולה המרכזית כדי לאפשר מעבר פתוח בין הספסל האחורי למושבים הקדמיים. תא המטען עם נפח של 370 ליטר יעזר באפשרויות קיפול מגוונות של המושבים.

כמה?

הסיוויק החדשה מיוצרת בבריטניה ומוצעת עם מנועי 1.4 ליטר 90 כ"ס או 1.6 ליטר V-TEC המייצרים 110 כ"ס - שניהם ניתנים לרכישה גם עם תיבה אוטומטית. לגרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית ביצועים נאים עם 179 קמ"ש מרביים וזינוק למאה קמ"ש ב-11.9 ש' (165 קמ"ש ו-14.4 ש' ב-1.4 אוט').
הסיוויק החדשנית והמעניינת ביותר במבחר תגיע ארצה בחודשים הראשונים של 2001, ועוד לפניה תגיע גרסת הקופה מארה"ב. בעתיד, כך מבטיחים בהונדה, תוצג גרסת שלוש דלתות בעלת אופי ספורטיבי יותר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפנים החדשות
של גרסת חמש דלתות
כוחני מלפנים
ואגרסיבי מאחור
אפשר להתרווח
שימו לב לבורר ההילוכים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים