שתף קטע נבחר

צי הסוחר

רנו מציגה את דור המסחריות העתידי. יהיה מעניין יותר באזור השוק

תצוגת המכוניות של רנו בתערוכת פאריז הייתה מרשימה ביותר, אולם הרחק מדוכן החברה, באולם המוקדש לכלים מסחריים, הציג היצרן הצרפתי חידושים לא פחות חשובים או מעניינים. החשוב מכולם בהווה הוא כמובן הטרפיק החדש - וואן בינוני שפותח יחד עם אופל ומשווק תחת שמות שני היצרנים. עם הטראפיק הולכת רנו צעד נוסף לפנים בעיצוב כלים מסחריים, וממשיכה למעשה בקו של הקנגו החביב והמקורי.
חזית המאסטר מזכירה את זו של הסניק המחודש, אולם הפרט הייחודי ביותר הוא מה שמכנים ברנו "אפקט הג'מבו" של חזית הגג - עם חלק קדמי המוגבה הדומה, כך רנו לפחות, למטוסי ג'מבו. המטרה בעיצוב הייחודי הייתה מרחב מחייה טוב יותר לנהג, מבלי להדרש להגבהת המרכב כולו, עם מרכז כובד שיסבול מכך מיידית.
אך גם בפנים הטראפיק כבר אינו אותה מסחרית ספרטנית. יש כאן לוח מחוונים עדכני, סביבת נהג מודרנית הכוללת בין היתר אפשרות לבקרת ניווט, בורר הילוכים הממוקם על הקונסולה המרכזית (כדי לאפשר רצפה פנויה) ותא כפפות מקורר. הטראפיק החדש יוצע עם שלושה מנועי טורבו-דיזל מסילה משותפת: 1.9 ליטר בהספק מרבי של 80 או 100 כ"ס ו-2.5 ליטר המייצר עד 133 כ"ס. בתחום הבנזין יוצע מנוע ה-2.0 ליטר 16 שסתומים עם 120 כ"ס. אגב, אחיו הגדול של הטראפיק, המאסטר המשווק אף הוא בארץ, קיבל מנוע טורבו-דיזל מסילה משותפת בנפח 2.2 ליטר והספק מרבי של 90 כ"ס - מנוע ה-2.5 ליטר איבד את מקומו.

מודוס אופרנדי - דרך ביצוע

לצד הטראפיק הציגה רנו צמד מכוניות תצוגה מסחריות חדשות, העשויות להיות חשובות אף יותר. מדובר במודוס 2, גרסה מחודשת לרכב התצוגה מ-94', ובאופרנדי החדש. שניהם מרמזים בין היתר כי רנו תציג בעתיד הלא-רחוק אח קטן לקנגו - מסחרית עירונית קטנה שתתחרה בטויוטה יאריס וורסו ודומותיה העתידיות. שני הכלים מאופיינים בחרטום קצרצר עם שמשה קדמית בועתית-גבוהה ובמראה מושך ואלגנטי.
עם ממד אורך של 360 ס"מ, רוחב של 163 ס"מ ו-175 ס"מ בגובה, האופרנדי אכן קטן מידות ומתאים לשימוש עירוני. גם חטיבת הכוח בנויה לצרכים אלה - מנוע חשמלי בעיר הנעזר במנוע בנזין קטן כאשר המהירות עולה. למרות ששני הכלים משתמשים באותו בסיס, באופרנדי המנוע ממוקם מאחור, בסמוך לגלגלים המניעים, כדי להעניק חלל טעינה גדול ושטוח. מושב הנהג מוסט בהתאם לפנים.
רנו מציגה באופרנדי תפיסה חדשה המכונה "הטענה אסימטרית", עיקרה היא האפשרות לקפל את מושב הנוסע אל מתחת לקונסולה הקדמית כדי להפוך בשניות את האופרנדי לכלי מסחרי חד-מושבי. כדי לאפשר בכל זאת סביבת עבודה נעימה, יכול הנהג לעשות שימוש במוט הפרדהה נאה למראה. בהתאם לרוח הזמן, בחלקו העליון של לוח המחוונים נמצא מסך האמור להעביר אינפורמציה לנהג על דרישות משלוח, או כפי שמכנים זאת ברנו - "משלוח אלקטרוני".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איך הוא נראה לכם?
כמה הוא שימושי?
מוזר קצת?
נחמד קצת?
והדלת האחורית?
כן, ויש ג`מבו...
...עם סביבת עבודה משופרת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים