שתף קטע נבחר

וולוו ממשיכה בהרפתקאה

החברה מציגה את ה-ACC2, ממשיך דרכו של ה-ACC שהפך בינתיים ל-XC90

לפני כמעט שנתיים התחילו בוולוו עם השמות המסובכים. תחילה הציגו אנשי החברה מכונית תצוגה שענתה לשם SCC והציגה תפיסות מתקדמות בתחום הבטיחות. אחר-כך הגיעה ה-PCC שחשפה את הצד הספורטיבי וכמעט שנה מאוחר יותר הייתה זו ה-ACC שהציגה את התפיסה ל-SUV אופנתי לשטח (שהפכה אגב מאוחר יותר ל-XC90 - רכב הכביש-שטח החדש). אבל בוולוו לא עצרו כאן והציגו לפני כחצי שנה את ה-PCC2 - סופר ספורט המבוססת על ה-V70. ומכאן הדרך הייתה כבר סלולה לעוד כמה המשכים.

ACC2

בתערוכת ז'נבה חושפת היצרנית השוודית את ממשיכת דרכה של ה-(ACC (Adventure Concept Car. כמו תמיד, גם כאן מדובר בהצגת תפיסות עתידיות על-בסיס כלים קיימים - במקרה זה הקרוס קאונטרי המוכר. עם כניסתו לתפקיד של ה-XC90, יוותר הרכב הקטן יותר על הכינוי קרוס-קאונטרי. אם להאמין למעצב הבית של היצרן השוודי, מדובר אכן בגרסה הבאה של ה-XC70, וכך הוא אכן יכונה.
ה-ACC2 שומרת על נאמנות למקורה הסקנדינבי ומציגה פתרונות בעיקר לתנאי שלג קשים. אותם תנאים גם השפיעו באופן מופגן על עיצובה של המכונית, כשבוולוו מציינים את "מלון הקרח" בצפון שוודיה ואת סכין הצבא השוויצרי כמקורות השפעה עיקריים.

בטיחות, עיצוב וכוח

ה-ACC2 מוצגת בצבע כסף "דינמי" וכוללת פסי אזהרה בצבע כתום על הפגוש הקדמי והאחורי, כמו גם בחלל הפנימי של קשתות הגלגלים.לדברי וולוו, הצבע הכתום בקשתות הגלגלים נותן תחושה של מנוע סילון ומרחיב את המפשק הנתפס של המכונית. בכל מקרה, כדי לחזק את אותה תחושת הסילון, מצוידת ה-ACC2 באותו מנוע ושלדה שבהם נתקלנו ב-PCC - חמישה צילנדרים, הגדשת טורבו ולא פחות מ-300 כ"ס ו-41 קג"מ. כל הכוח הזה עובר לכביש דרך תיבה חצי-אוטומטית עם שישה הילוכים, גם היא זהה לזו שהוצגה ב-PCC.
אבל הסיפור המעניין כאן הוא דווקא עיצוב הפנים. בהשראת כיסאות עץ סקנדינביים יצרו בוולוו ארבעה כיסאות ייחודיים עם חגורות מוצלבות שנלקחו מה-SCC. רצפת המכונית מכוסה שטיחי צמר ותאורה כתומה מהקונסולה המרכזית משלימה את ההרגשה הביתית.
אבל בוולוו אי אפשר בלי בטיחות, עובדה שבאה לידי ביטוי בולט בחלל הפנים. אנשי החברה דאגו לצייד את המכונית בכל מערכות הבטיחות המוכרות וגם דאגו שיראו אותן. כך למשל משמשים מוטות הבטיחות בדלתות גם כידיות, כרית האוויר בגלגל ההגה נראית דרך "זכוכית קפואה" וערכת העזרה הראשונה מציצה מהדלת הקדמית.
מיוחדים לא פחות הם הצמיגים בהם צוידה המכונית, פרי פיתוח של מישלין. המדובר בצמיגים בעלי מסמרים אינטגרליים, המיועדים לאפשר שליטה במכונית גם במקרה של אובדן לחץ אוויר.

מתי אצלנו?

ה-ACC2 מהווה כאמור מכונית תצוגה ואינה מיועדת להגיע לכביש. אבל, וכמו שראינו בעבר, מאפיינים מהמכונית יכולים בהחלט לשמש בסיס למכונית סדרתית או לאביזרים שונים שיוצעו בה. בכל מקרה, אם הדור הבא של ה-XC ייראה ככה - יש למתחרים בהחלט סיבה לדאוג. אם הוא אכן מהווה בסיס מתאים לגרסאות החזקות במיוחד של השוודים (תחת הכינוי R כמובן), יש גם לנו סיבה למסיבה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וולוו ACC2...
בגישת החורף
קור וחום...
עם אלמנטים ייחודיים
והרבה בטיחות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים