שתף קטע נבחר

הכביש המופלא

וכעת, הפרק השני בפרויקט "זה מעצבן אותי". לקט ממאות התגובות הכועסות על מצב הכבישים בישראל. ויש לכולנו סיבה טובה להתרגז

צודק מי שאומר כי כביש בו עושים שימוש, לעולם יסבול מכך. שכבות החול, החצץ והזפת כורעות תחת עומס כלי הרכב, בלימות, האצות, פגעי מזג האוויר, עבודות תשתית יזומות ועוד. כך בכבישים מהירים, אך גרוע עוד יותר בכבישי הערים הסואנות, באזורי צמתים ועומסי תנועה אחרים. אבל אפשר, אנחנו כבר יודעים, גם אחרת.
אין אפילו מדינה מערבית אחת בה פני הכביש גרועים כל-כך. ואל תספרו לנו על אותו כביש נידח בדרום פורטוגל, או על שביל עלום שם בצפון הולנד. יש גם באירופה כבישים גרועים, אבל הם יוצאי דופן. כי גם במדינות אחרות יש עומסי תנועה יוצאי דופן, גם שם נאלצים מדי פעם לפתוח כביש ולכסותו היטב שוב.
כמו אצלנו, גם שם בלימות לפני צומת "מקמטות" את האפסלט, וה"גלים" בכביש מורגשים. אלא ששם מתקנים זאת, מתייחסים למצוקות הנהג, מבינים כי השירות אמור להיטיב עם הנוסעים בכביש, ולא רק עם חשבון הבנק של מקבלי ההכנסה מהקופה הציבורית. וזה מה שאתם חושבים על כך.
אם יש לכם מה להוסיף, אתם מוזמנים להיכנס לפרויקט (בקישור שבצד) ולספר לנו.

הכביש המחורץ בזמן עבודות בכביש מהווה סכנת מוות לאופנוענים! החריצים הם לכיוון התנועה ואינם ישרים, וגלגלי האופנוע מתנודדים קשות. בעתיד יפול רוכב ויידרס חלילה על-ידי רכב או משאית שמאחוריו. יש לחייב את מ.ע.צ להציב שלטים בולטים (לא תמיד יש) ולחרוץ את הכביש רוחב, גם אם זה מסובך יותר. זה עדיף על רוכב הרוג (אילן).

מחלף קסם מסוכן תקופה ארוכה מדי. הסימונים אינם ברורים ומשתנים מדי יום, השוליים לפני הגשר ברוחב של יותר משני מסלולים ורבים נוסעים שם תוך ניווט היסטרי בין מחסומי ג 'רסי זרוקים, ועוקפים את הפקק. בחלק העליון, לאחר הפניה ימינה לכיוון ראש העין החדשה, מצטמצם הכביש לשלושת-רבעי נתיב (המצאה חדשה כנראה) מכביש של 3 נתיבים, במפתיע, וללא תאורה מתאימה. בצד אחד מחסום בטון גבוה, בצד שני מדרכה חדשה.
ואם כבר הצלחתם להיכנס לראש העין מהצומת המסוכנת הזו, ממתין לכם כביש דו-מסלולי בעל ירידה תלולה בו נוסעים רבים במהירות לא הגיונית (מעל 100 קמ"ש בכביש עירוני), כשבשיא הירידה יש צומת לא מרומזר. אני אישית ראיתי עשרות תאונות בצומת זו, ואני גר בעיר רק שנה וחצי.
באופן כללי, הכבישים בעיר המוזרה הזו הם סכנת נפשות, כולל כיכרות עם סיבובים חדים מדי, בורות עמוקים בכבישים חדשים לחלוטין, פסי האטה חדים, רחוב ראשי הרוס לחלוטין ועוד (אביטל מאיר).

באיילון דרום, לאחר מעבר מחלף השלום ונסיעה לכיוון כביש מספר 1, באזור מחלף קיבוץ גלויות יש סימוני נתיבים על הכביש - הן בצבע כתום והן בצבע לבן. זה מבלבל, וגורם לכך שנהגים "משייטים" בין הסימונים השונים, כאשר חלקם מקפיד לנהוג לפי הסימון האחד, האחר מציית דווקא לסימון השני. תאונות הן רק עניין של זמן (ליאור).

אני מתגורר בעכו, ושמחתי לגלות שסוף סוף החליטו לסלול מחדש את אחד הכבישים הראשיים. כיסו את הבורות והחליקו את האספלט. אבל אז הגיעו הגשמים, והסלילה החדשה התגלתה כגרועה למדי. מרבית הכביש היה מוצף במים, מה שכמובן לא אפשר נסיעה נוחה ובטוחה, שלא להזכיר את הולכי הרגל. איך אפשר לעשות דבר כזה? (יוסי).

אותי מרגיזים בעיקר פסי הרעדה בכביש, הגורמים הרס מוחלט של המכוניות, ובעיקר מערכת ההיגוי. ועוד לא הזכרתי את עשרות הבורות הגורמים אף הם נזק אדיר (יוני).

צומת הרחובות אינטרנציונל-זלמן שניאור בחיפה הוא צומת מסוכן, המורכב ממספר הסתעפויות שחלקן מרומזרות. אלה שאינן מרומזרות, בפרט זו המערבית, משולטת בתמרור "תן זכות קדימה", ולעולם אנשים יסעו שם כמו מטורפים. כמובן, עד שתקרה תאונה ואז ישנו אולי את השילוט. אם תרצו, אין זו אגדה.
בנוסף, רחוב אינטרנציונל מורכב רובו מעלייה תלולה. מערבלי בטון נוסעים ברחוב עם מיכלי בטון מלאים, וכמובן שהבטון נשפך על הכביש ומתקשה. כתוצאה מכך, הכביש מצופה בבטון עם חצץ , ושאף אחד לא ינסה לשכנע אותי שהדבר מגביר את אחיזת הכביש! כבר אמרתי שמדובר במדינת חלם? (דניאל).

אני תושב שכונת פסגת זאב בירושלים, הסובלת זה חודשים רבים מעבודות תשתית אדירות כהכשרה לרכבת עירונית בעיר. רעיון הרכבת הוא רעיון כביר, ואין אדם שיחלוק על העובדה, שעבודות כאלה גורמות מפגעים בתשתית. אולם מה שקורה בשכונה הוא מתחת לכל ביקורת: כבישים נפתחים ונסגרים עשרות פעמים, כשכל פעם הוא הופך מצולק יותר.
הבורות רבים, פסי אורך ורוחב בכל מקום ובגבהים שונים, הופכים את הנסיעה בשכונה לנסיעה באיכות של ספארי גרוע במיוחד. הגשמים הרבים פותחים את הטלאים וגושי אספלט מתגלגלים על הכביש. פשוט לא ייאמן. שנית, מדוע הכביש בין שכונת רמות בירושלים לגבעה הצרפתית לא נסלל שוב? סביבו נבנים גשרים אדירים לתפארת, אך הכביש עצמו מתפורר מכל כיוון. מדובר בכביש די מהיר, והנסיעה הופכת למסוכנת מאוד (אבי).

הכבישים באזור קניון איילון והבורסה ברמת גן פשוט מתפרקים. חתיכות גדולות של הכביש מפוררות ממקומן ומותירות בורות. עם מכונית אפשר עוד אולי להסתדר, אבל הקטנוע שלי כמעט עף לא פעם ולא פעמיים. והבעיה מחריפה עוד יותר כאשר גשום, ואי אפשר לזהות עד כמה עמוק הבור (יובל).

אני משתמש לעיתים קרובות בנתיב השמאלי בגלל... שבנתיב זה הכביש טוב יותר ללא מהמורות וטלאים, כפי שהדבר קיים בנתיבים הימניים לצערנו. מציע לכם לאמת זאת! (דוד).

מעצבנות אותי במיוחד "עבודות" מ.ע.צ: הסימונים על הכבישים הם מלכודות שמן לאופנועים בעת גשם, בורות שנפערים בכבישים שרק עכשיו סיימו לסלול אותם, כבישים רכים שכל אוטובוס או משאית יוצרים בהם הרים וגבעות, ועוד עבודות חובבניות שכאלה. מישהו בדק פעם כמה תאונות נגרמות בשל החסכנות בכבישים וחוסר המקצועיות של העושים בדבר? (לירן).

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים זיו
מחלפים מפוארים...
צילום: חיים זיו
ובורות בכבישים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים