שתף קטע נבחר

שוברים את הקופה

סקודה מציגה בז'נבה מכונית "קצת אחרת", עם מרכב קופה, והרבה מאד טקס, בחזית. שיחה קצרה על אפשרויות ופוליטיקה

"רצינו להפתיע אתכם" מסביר בחיוך מאוזן לאוזן תומאס אינגלנד החייכן, "ואני חושב שהצלחנו. רצינו להראות שסקודה אינה חייבת להיראות כמו משפחתית צפויה ורגילה. רצינו לתת לקהל תחושה שהיצרן הזה הוא יותר ממה שנראה להם". אבל אל תתנו למראה הצעיר של הבחור להטעות אתכם. כי אינגלנד הוא לא פחות מאשר ראש מחלקת העיצוב של סקודה, כאשר קודמו לתפקיד עומד היום בראש מחלקת העיצוב של בנטלי.
והמכונית המדוברת כל-כך בתערוכה, ונושא השיחה הקלילה שביני לבינו, היא כמובן הטיודור, קופה גדולה המבוססת בבירור על מכונית הדגל של החברה, הסופרב. מרכב קופה? בסקודה הצ'כית? אם איני טועה, הסבירו לנו יותר מפעם אחת שסקודה היא מכונית משפחתית עם לפחות ארבע דלתות. לא ככה?
"ובכן, כל זה עדיין נכון. אין לנו שום כוונה רצינית לייצר מכונית קופה כזו, למרות שהתגובות - כפי שאתה יכול להתרשם - די נלהבות. כוונתנו המוצהרת היא להראות להנהלת המותג, כמו-גם לקהל הגדול שנוכח כאן, את פוטנציאל המראה של חזית הסופרב. עד כמה היא מוצלחת, מה שמאפשר למשל לקחת אותה, ולהצמיד אותה למרכב אחר לגמרי".
"היי", אני מחליט להקשות עליו, "ומה עם השמועות המתרוצצות כאן חופשי במסדרון על כך שהבוס החדש לבית פולקסווגן אינו מתלהב מסקודה גדולה כל-כך. למען האמת, הוא אפילו נתן להבין שיש כוונה לבטל את הפרויקט היומרני בעתיד?" תומאס ממתין בדיוק שנייה, ומסביר ש"זו אחת הסיבות להצגת הטיודור, בעיקר כדי להראות ששמועות אלה אינן נכונות".

מי היא?

הטיודור מבוססת כאמור על הסופרב, עם רצפה מקוצרת משמעותית ובסיס גלגלים קטן יותר. למען האמת, עם 270 ס"מ בין גלגל אחורי לקדמי, היא קרובה כמובן לבסיס של הפאסאט – המקור הראשי של הסופרב. ולמה טיודור? מקור השם מגיע מסקודה עצמה, שכבר בשנות השלושים כינתה כך מכוניות בעלות שתי דלתות מתוצרתה. אגב - טיודור בתרגום חופשי זה שתי דלתות. כן, זו מעין בדיחה פרטית של סקודה.
את מנוע ה-V6 בנפח 2.8 ליטר לקחו כאן ישירות מהסופרב, כולל הנעה קדמית ותיבה ידנית בת חמישה הילוכים. אגב, מעבר להתבססות על הסופרב, גם המרכב הונמך בהתאם. בתא הנוסעים יש כמובן את האלמנטים המוכרים לנו מהקונצרן הגרמני, אך כאן אנו פוגשים בהקצנה גדולה עוד יותר של לוח מחוונים בסגנון עיצוב שעוני יד - הנקרא אגב בפי המעצבים כרונוגרף.
ומה יגיע מהמכונית הזו לכלים סדרתיים? אם להאמין להם, אלה יהיו הטיפול הקוסמטי במשטחי מרכב גדולים, קורה אחורית מעוגלת, אולי אפילו גם קו המותניים הרחב. וכן, גם יחידות התאורה מאחור. "בכל מקרה, למרות שהדגם הזה אכן נוסע, אין לנו בינתיים סיבה טובה לייצר דגמי קופה סדרתיים, או בכלל צורות מרכב אחרות ממה שנהוג בסקודה. אנחנו רק מנסים לומר שאנחנו מסוגלים לבנות כאלה, אם וכאשר...".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא ממש סקודה
אבל מאד פולקסווגן
מאד סופרב
של העידן החדש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים