שתף קטע נבחר

הפנינה מאשדוד

תיאטרון בלט פאנוב מאשדוד העלה מופע ב"סוזן דלל". מרב יודילוביץ' ממליצה

תיאטרון בלט פאנוב מאשדוד העלה אמש (ראשון) בבכורה את המופע "רשמים" על במת "סוזן דלל" בתל-אביב. המופע, שמורכב מתשעה קטעי מחול מהרפרטואר הקלאסי ועד ליצירות שנוגעות בפלמנקו, במחול המודרני ובג'אז, הוכיח שהמחול הקלאסי עוד לא מת.
הלהקה, בניהולו האמנותי של הרקדן והכוריאוגרף ואלרי פאנוב, קיימת מזה ארבע שנים, אך קיבלה תהודה מסוימת (ולא מספקת) במהלך השנתיים האחרונות. להקת פאנוב מורכבת מרקדנים יוצאי להקות מהטובות ברוסיה, ביניהן ה"קירוב" וה"בולשוי", פאנוב עצמו נחשב לאחד מגדולי רקדני העבר ב"קירוב", ורקד בין היתר לצד רודולף נוראייב בבית האופרה של ברלין, שם יצר כוריאוגרפיות שנטמעו ברפרטואר של היצירה הקלאסית כמו "מלחמה ושלום", האידיוט" ו"סינדרלה".
המופע מתחיל ב"Pas De Quatre" על-פי כוריאוגרפיה של אנטון דולין ובביצוע מרהיב של אנה משינסקי (בוגרת להקת הקירוב), לריסה צ'רניצקי, נינה גרשמן ולידיה רוטרדמסקיה. בניגוד לרוב מופעי המחול הקלאסי, "רשמים" של פאנוב מלא הומור ומהווה חגיגה, לא רק מבחינת הטכניקה אלא גם מבחינת תלבושות ופרשנות תנועתית למוזיקה המגוונת, שכוללת יצירות של דביוסי (אור הירח), אסטור פיאצולה (דואט), ולדימיר ויסוצקי (פעמיים גורל) ואפילו מייקל ג'קסון.
הרעיון להוציא את המחול הקלאסי מהמשכן לאמנויות הבמה, ולהעלות הפקה אינטימית של מחול קלאסי על במת "סוזן דלל", היא חידוש מרענן, שמחמיא לערב כולו. לריסה צ'רניצקי וולדימיר קולקצ'וב מפלרטטים בהצלחה עם הקהל ב"הרלקינדה", קטע היתולי ברוח הקומדיה דל ארטה, שהיא עיבוד של פאנוב ליצירה של פוקין. העבודה המשותפת בין השניים חורקת מעט, ובכל זאת, מדובר בדואט מלא חן שמביא לידי ביטוי את הוירטואוזיות של קולקצ'וב. הבולטת בין רקדניות הלהקה היא ללא ספק אנה משינסקי, נפלאה במיוחד ב"Pas De Deux" מתוך "מלחמה ושלום" על-פי טולסטוי. הנפות הרגלים, הגוף החזק והידיים, שבהן טמונה הנפש של הרקדן, הגמישות, הקלילות והנשיות האינסופית הופכות אותה לאחת הרקדניות הקלאסיות הטובות שנראו לאחרונה בישראל.
"הצלחה בין לילה", מספר מנחה הערב, "באה בדרך כלל בעקבות שנים של עבודה קשה". ובדיוק לשם כך, העניק ואלרי פאנוב כמחווה את היצירה "רוקדים סביב הבר" לתלמידי בית-הספר של הלהקה, אולי בכדי לומר שלחובבי המחול הקלאסי בישראל יש עתיד, ודרך העיניים של פאנוב הוא נראה אפילו טוב. החלק האחרון של הערב "P+P" משלב בין הכוריאוגרפיה המחויכת של פאנוב לבין המוזיקה הנפלאה של לאוניד פטשקה, יוצר ג'אז שעלה לאשדוד מרוסיה. נראה שפאנוב אוהב לא פחות מהרקדנים שלו לשבור את התדמית המעונבת של המחול הקלאסי, והוא עושה את זה בכל הזדמנות. הוא לא מפחד מג'אז על קצות אצבעות, ממש כמו שאין לו חשש להראות את היכולות שלו ביצירות קלאסיות למהדרין. עם סיום המופע פנתה ח"כ סופה לנדבר, שנכחה באולם, בקריאה לשר התרבות המדע והספורט מתן וילנאי ואמרה: "הלהקה של פאנוב היא דוגמה אחת של תרומת העלייה לתרבות ולאמנות. אני פונה אליך היום ואומרת צריך לתמוך בהם, לחזק אותם, לחבק אותם ולתת להם במה". לנדבר צודקת. להקה כמו זו של פאנוב היא פנינה שצריך לענוד בגאווה.

רשמים - 6.4 בהיכל התרבות בכפר-סבא 20:30, 20.4 במשכן לתרבות ואמנות בחולון 20:30

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים