שתף קטע נבחר

סקר: הצרכנים מעדיפים לקנות מחוץ לקניונים

עלייה של 15% בצריכת מוצרי מזון כשרים לפסח; 67% מהנשאלים: איכות מוצרי המזון הכשר לפסח השתפרה בשנים האחרונות

סקר חדש על הרגלי צרכנים בחג הפסח מגלה, כי יותר מ-73% מהנשאלים מתכוונים לארח חברים ומשפחה בבית. מניתוח מגמות הקניות לקראת חג הפסח עולה, כי השנה בולטת חשיבות המיקום של החנויות והרשתות. גם נתונים שהצטברו בחברת אסם מאשרים כי עיקר קניית המזון לחג מתבצעת בחנויות גדולות וברשתות הנמצאות באתרים פתוחים מחוץ לקניונים ובפריפריה.
מנתוני הסקר עולה עוד, כי רוב הנשאלים נוהגים לקנות מוצרים מוכנים לחג, וכי המוצר הנמכר ביותר הוא עוגות ועוגיות. כשני שליש מהנשאלים מסכימים, כי חל שיפור גדול באיכות המוצרים הכשרים לחג בשנים האחרונות. מהסקר עולה עוד, כי כ-73% מהנשאלים שומרים על כשרות במהלך חג הפסח.
42% מהנשאלים השיבו, כי הם נוהגים לקנות בעיקר ממוצרי אסם לחג, 20% בעיקר מוצרי עלית, 14% בעיקר ממוצר תלמה, 7.6% בעיקר ממוצרי תנובה ו-3.6% בעיקר ממוצרי ויטה. הסקר נערך על ידי חברת TNS טלסקר עבור אסם, על מדגם ארצי מייצג של 500 נשים בנות 18 ומעלה מקרב האוכלוסייה היהודית.
לדברי המשנה למנכ"ל אסם, אברהם קרינגל, האחראי על פעילות הסחר של החברה, "הנתונים שבידנו מראים כי סה"כ הכל הצריכה של מוצרי אסם לחג תהיה גבוהה משנה שעברה. החלק של צריכת המזון במסגרת המשפחה (לעומת צריכה באירועים במוקדי בילוי) גדל ככל הנראה גם כתוצאה מהמצב הכלכלי והביטחוני המביא חלק גדול מהציבור הישראלי לרכוש מוצרי מזון רבים יותר בבית".
לדברי קרינגל, המצרכים הנקנים ביותר בפסח השנה הם חטיפים ודברי מאפה מוכנים כשרים לפסח, בהם נרשמה עליה של כ-10% במכירות. בכל מגוון המוצרים הכשרים של אסם לחג נרשמת עליה של 5% במכירות לחג.

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קונים עוגות ועוגיות
צילום: דודו פריד
מעדיפים מחוץ לקניון
צילום: דודו פריד
מומלצים